Inlägg från: The past is now |Visa alla inlägg
  • The past is now

jag sa till min man att han blivit fet!

traveler skrev 2013-03-12 15:10:37 följande:

Vidrigt, förstår om du inte tänder på honom längre. Har han varit med om något trauma som gjort att det blivit såhär eller är han bara bekväm och har drabbats av sambofällan?

Undrar jag med..något måste ha hänt. Jag har svårt att förstå att man "går ned sig" så bara för att man bor ihop och vaddå blir bekväm liksom? Ska man sluta ta hand om sig?

Jag förstår dig TS.  
  • The past is now
    Anders 386 skrev 2013-03-13 08:04:50 följande:
    Men hallå se er omkring! Det är idag nästan normalt att män skaffar sig gubbmage med åren. Tror inte att nåt speciellt har hänt alla tjockisar - det är tyvärr ett resultat av vår matkultur. 

Håller verkligen inte med! Det går att välja bort en massa skit serru.
  • The past is now
    Trust me skrev 2013-03-13 09:54:28 följande:

Ja fast han har ju rätt i att vi har en matkultur som innehåller väldigt mycket snabba kolhydrater. Inte bara i maten utan i allt som vi ska äta och dricka under vår vakna tid. Att välja bort är inte vad vår kultur handlar om.

Håller som sagt inte med. Val har vi alla. Att sitta på arslet och bälga i sin öl och annat skit är  inte vettigt.

Jag har fött 4 barn och är 41 år gammal, Inte sjutton ser jag ut som en heffaklump för det.Inte min kille heller..vi väljer sundare mat och daglig motion. Det GÅR att hålla sig sund faktiskt, sen att vår kultur allt mer liknar USA hör inte hit tycker jag utan vi har valet att undvika saker som är dåligt eller hur? 

Nej, jag förtsår TS. Han får ta och rycka upp sig från ölburkarna och skapa ett nytt liv.(sundare)    
Svar på tråden jag sa till min man att han blivit fet!