• Äldre 14 Mar 23:28
    24218 visningar
    21 svar
    21
    24218

    Vilka symtom hade du innan du plussade?

    Som rubriken lyder. Vad var annorlunda denna gången mot när du brukar få mens? Hur tidigt börja du känna symtom?

  • Svar på tråden Vilka symtom hade du innan du plussade?
  • Äldre 15 Mar 01:46
    #1

    Kände absolut ingenting innan BIM, kom först strax efter då brösten började ömma och sedan kom tröttheten, så in i norden trött. Men aldrig något illamående. Är i v. 33 nu.

  • Äldre 15 Mar 01:56
    #2

    Det första var ömma bröstvårtor. Sen kände jag även av att kroppen blev varm, som feber. Sen var det ett plus på stickan! :)

  • Äldre 15 Mar 09:36
    #3

    jag blev svullen i magen 

  • Äldre 15 Mar 09:45
    #4

    ÄL+2 kraftig molvärk som höll i sig några dagar.
    ÄL+11 ömma bröst
    ÄL+13 illamående, trodde det var nåt jag hade ätit...

    Ingen mens på ÄL+14/BIM, så testade på BIM+1 och fick ett plus direkt!

    Är nu på v 7+6!

  • Äldre 15 Mar 10:04
    #5

    Har lite svårt att komma ihåg alla symptom innan mens då jag bara hann ha mens en gång innan jag blev gravid efter att ha ätit minipiller i flera år (därav ingen riktig mens på flera år) men såhär såg symptomen ut:

    Ömma bröstvårtor kom ca en vecka efter äl, men det har jag kunnat få innan mens också.
    En vecka efter äl fick jag också lätt illamående några minuter på morgonen, sedan fortsatte det varje dag fram tills BIM då jag plussade, väldigt svagt första gången men det fanns där och blev starkare på fler test efter några dagar, nu är jag i vecka 27 Skrattande

    Så mer än de symptomen hade jag inte innan plusset vad jag kommer ihåg..

  • Äldre 15 Mar 13:08
    #6

    Jag tror jag blir galen jag brukar ha mebs regelbundet men för två månader sen så kom den inte och förra månaden fick jag mens den 12 och den höll på till den 16e Den här månaden fick jag en blödning den 11e och den slutade13e har fått så ont i magen efter den här mensen mår illa så jag måste tvinga mic sjäkv att kräkas på kvällar får jag sånt sötsug så jag cet inte vart jag ska ta vägen har fått en uppsvullen mage och rosa flytningar. Ömma bröst kan inte nudda dom Vad ska man göra kanske borde ringa gyn. Vi vill ha bebis men vi har sagt att det får komma när det kommer..

  • Äldre 15 Mar 13:14
    #7

    Glömde tillägga att jag sover som bara den innan jörde jag när min man gick upp för att gå till jobbet men nu den senaste veckan så hör jag inget.

  • oONinn­iOo
    Äldre 15 Mar 21:15
    #8

    Jag hade absolut mindre känningar den månaden än jag brukade ha. De enda känningarna jag hade innan pluset var feberkänsla (tempen låg högre än vanligt och kurvan väldigt jämn) och svullna bröst, men de brukade kunna svälla annars också. Så det var mest pga feberkänslan som gjorde att jag tog ett test och fick plus på BIM-4. Nu är jag i vecka 16.


  • Äldre 15 Mar 21:19
    #9

    inga symptom. plussat på ÄL + 10-11 dagar två ggr.

  • Äldre 16 Mar 11:12
    #10

    Plussade igår och idag starkare streck. Jag vet tyvärr inte när bim var men jag hade mens sist på alla hjärtans dag, om det var slutet eller början kommer jag inte ihåg :/
    I veckan fick jag höra att jag verkade så lugn och harmonisk, min sambo påpekade hur fylliga mina bröst blivit och jag har haft mensvärksliknande känningar i tjejmagen, det liksom "rycker och hugger" lite.. I övrigt så har jag inte märkt av något direkt.  

Svar på tråden Vilka symtom hade du innan du plussade?