• Anonym (Kaffedraken)

    Svärmor

    Hej allihopa.

    Jag vet inte riktigt om jag har hamnat rätt då jag vill skriva lite om min svärmor.

    Jag vet inte heller riktigt hur jag ska börja men det känns som jag kommer spricka inombords snart om jag inte skriver och får ta del av andras synpunkter av hur jag ser på mig svärmor.

    Jag tycker hon är en godhjärtad människa som verkligen vill väl. I de flesta sammanhangen iallafall. Men problemet är att jag vet aldrig vart jag har henne eller vart jag ska placera henne. Det gör att det blir lite problematiskt för min del i och med att jag inte alltid vet hur jag ska bemöta henne, vad jag bör säga och inte säga och om jag verkligen kan lita på henne eller inte. Jag blir förvirrad.

    Min svärmor ä en väldigt konstig kvinna o har inte haft det lätt i sitt liv och har väldigt mycket med sig i bagaget så att säga. Hon mår kanske inte så sjukt bra heller egentligen då hon har smärta alltid i sin kropp och dåliga erfarenheter i livet. Hon har ätit tabletter mot depression i 15 år nu.

    Jag träffade hennes underbara son för tre år sen och vi har det underbart men jag ibland vill jag bara avbryta vår kontakt med hans mamma så jag slipper huvudvärken hon ger mig.

    Hon har pratat illa om mig ett flertals gånger med hennes andra svärdotter och en gång såg jag meddelanden dom hade skickat på facebook med varandra av misstag då dom hade skrivit om mig. Jag blev sjukt arg och ledsen o sa till henne precis som det var o ifrågasatte varför hon diskuterar mitt och hennes sons förhållande med hennes svärdotter o varför hon INTE drar upp problemet med oss istället då vi kan tänka oss förklara något om hon verkligen vill förstå. Varför hon sitter ena sekunden och smeker min axel o kallar mig gumman när hon drar en hel del frågor om mig och hennes sons förhållande med hennes andra jävla svärdotter, som inte ens kan besvara frågorna. 

    Vi har för ett år sen haft ett jätte stort bråk som jag inte tänker gå in på och för ett litet tag sedan så hade hon ett riktigt jävla gräl med sin svärson då hon spydde ur sig massa fula saker till honom och hennes dotter bröt ihop på grund av hennes mamma och fästman som bråka. För två veckor sen tyckte hon att han var så underbar o att han hade mognat o allt var så frid och fröjd med hennes dotter och honom.

    Min svärmor dricker 1 flaska vin minst varje dag. Dom gångerna jag har varit där, har hon alltid druckit, o hon säger själv att hon dricker varje dag. När den här kärringen dricker så berättar hon om ALLT hon har inom sig. O den gången jag var där för två veckor sen berättade hon om vad hon EGENTLIGEN, INNERST INNE tyckte om hennes svärson. Om att hon inte kan lita på honom, att han inte är något bra o ha, att  hon önskar sin dotter ha en annan fästman. Visst, det är HELT OKEJ att hon tycker så om hon vill det men varför säger hon en sak när hon inte är full eller påverkad och en HEEEEL annan sak när hon har alkohol i kroppen?

    Jag hoppas att ni inte missförstår mig. Det är inte frågan om hennes svärson utan det jag vill komma fram till är att på grund av det jag ser, så som det här fallet med hennes svärson, så ifrågasätter det min relation till henne och det gör henne opålitlig. Ena sekunden säger hon till mig att hon älskar mig så himla mycket, att jag är en stark tjej och att jag har gjort hennes son så lycklig. O självklart blir jag glad och rörd men andra sekunden så är hon full av skit och det känns som hon inte alls tycker om mig och visar det genom sitt sätt när hon blir så asocial till exempel ringer inte lika mycket, skriver inget på facebook, kontaktar inte oss över huvud taget och jag blir bokstavligen förvirrad för jag vet inte hur jag ska bemöta henne eller vad jag ska göra med den här jävla kärringen?

    jag vill ju inte sitta o säga om hur usel hans mamma är i mina ögon till min fästman för jag vet att det skulle såra honom o det är ju hans mamma trots allt. Han älskar henne o hon honom o han vet vad jag tycker om henne men jag ville bara slänga sönder en vas eller något när jag tänker på henne. Blir så förbannad över det här beteendet och jag vet bokstavligen inte hur jag ska vara mot henne.

    Snälla ge mig era tips, idéer, om ni har haft liknande erfarenheter som mig. Tala om för mig hur jag ska bemöta henne för jag klarar inte av att tänka mer just på hans äckel mamma.

     

  • Svar på tråden Svärmor
  • Anonym (Kaffedraken)

    Tror att det bästa att göra med sådana personer är att inte berätta för mycket om det privata. Då har de inget att skvallra om.

  • Anonym (Kaffedraken)

    Håller med Anna. Ju mindre hon vet desto mindre har hon att skvallra om.

  • Anonym (Kaffedraken)
    Anna74a skrev 2013-03-15 09:19:47 följande:
    Tror att det bästa att göra med sådana personer är att inte berätta för mycket om det privata. Då har de inget att skvallra om.
    Ja det har du verkligen rätt i.
  • Anonym (Kaffedraken)
    LindaEfraim skrev 2013-03-15 09:22:28 följande:
    Håller med Anna. Ju mindre hon vet desto mindre har hon att skvallra om.
    Jo det är sant.
  • Anonym (Kaffedraken)

    Men om hennes son berättar det ena och det andra så hjälper det väl ändå inte. Men hon är juh alkoholist och jag skulle därför inte ta åt mig av det hon sa utan mer tycka synd om henne. Distansera dig helt enkelt. Hur ofta träffas ni?

  • Anonym (Kaffedraken)

    Hon är alkoholist, det är bara att inse att du inte kommer kunna ha en normal relation med henne, och det är hennes fel. Igår höll min svärmor på och härjade och ringde och skickade otrevliga sms till min man. I morse ringde hon och skrev hur mycket hon älskar oss osv. Hon är också alkoholist så jag ser till att min man i huvudsak sköter kontakten med henne och att sonen får träffa sin farmor (när hon är nykter). Jag är trevlig mot henne men skulle aldrig drömma om att berätta något privat för henne. 

Svar på tråden Svärmor