• Baby Doll

    Köper ni likadana leksaker till era tvillingar?

    Köper ni likadana leksaker till era tvliingar när dem fyller år t e x?

    Våra tvillingar fyller 3 år nästa månad och många har frågat mig om vi ska köpa likadana presenter till dem. 
    Nej, det blir nog inte likadana leksaker till dem, det är roligare att få många olika leksaker som dom kan låna ut till varandra istället för dubbletter. Men det beror på saken också.

    Hur gör ni?

    www.mybabydolls.blogg.se 


    5 barn under 4 år -www.mybabydolls.blogg.se-
  • Svar på tråden Köper ni likadana leksaker till era tvillingar?
  • Mammat3

    Vi köper olika. Det räcker med att de fyller samma dag tycker inte de ska behöva få samma saker också. De är ju ändå två olika personer som tycker om olika saker.

  • Purelyplatonic

    Vi har köpt samma för annars har de börjat att bråka om samma och de är väldigt medvetna om vems somä rvems och vill då inte dela med sig om det var något som var extra roligt.

  • Billabong

    Ja och nej.
    Sådant som vi misstänker/vet att båda kommer vilja leka med köper vi två av. Annars blir det bara bråk och tandagnisslan.
    Men de har ju olika personligheter och intressen och därför köper vi inte två likadana av sådant som bara den ene tycker om att leka med. 

  • Baby Doll
    Billabong skrev 2013-03-21 18:00:03 följande:

    Ja och nej.
    Sådant som vi misstänker/vet att båda kommer vilja leka med köper vi två av. Annars blir det bara bråk och tandagnisslan.
    Men de har ju olika personligheter och intressen och därför köper vi inte två likadana av sådant som bara den ene tycker om att leka med. 


    Ja precis så tänker vi också göra.
    På söndag blir tvillingarna 3 år. Helt knasigt att tänka att vi då kommer att ha TRE st 3-åringar här hemma!! (storasyster är 9 månader äldre)  Och så en 4 åring och en 3 månaders baby också

    Hur gamla är era tvillingar?

    Kika gärna in här och följ oss på våra äventyr!

    www.mybabydolls.blogg.se


     
    5 barn under 4 år -www.mybabydolls.blogg.se-
  • sannaaa

    Nu är mina bara 6mån, och vi får väl se hur deras personligheter blir sen. Men har nog inte tänkt köpa samma saker, hällre saker de kan använda gemensamt isf. Annars tycker jag de kan få "egna" saker. De är ju som fler sagt varsin egen person :)


Svar på tråden Köper ni likadana leksaker till era tvillingar?