• Anonym
    Äldre 18 Mar 23:10
    850 visningar
    7 svar
    7
    850

    ang dejting och killar

    tycker du att det är okej att träffa tjejer på dejtingsajter där man söker efter "den rätta" och gå på flera dejter med dem TROTS att man egentligen bara är ute efter att träffa folk i allmänhet och inte kommit över sitt ex?

    skulle du bli sårad om du varit på dejt med en man som du blev intresserad av och som visade sig inte ha kommit över sitt ex än? 

    skulle du bli sur och du varit på ett par dejter med en kille som kom på att han inte var redo för ett förhållande trots allt? 

  • Svar på tråden ang dejting och killar
  • Anonym
    Äldre 18 Mar 23:14
    #1

    Om killen sagt att han inte är redo för något - helt ok.

    Om han låtsas leta en seriös relation - INTE ok. 

  • cookie­1
    Äldre 18 Mar 23:15
    #2
    Anonym skrev 2013-03-18 23:10:16 följande:
    tycker du att det är okej att träffa tjejer på dejtingsajter där man söker efter "den rätta" och gå på flera dejter med dem TROTS att man egentligen bara är ute efter att träffa folk i allmänhet och inte kommit över sitt ex?

    skulle du bli sårad om du varit på dejt med en man som du blev intresserad av och som visade sig inte ha kommit över sitt ex än? 

    skulle du bli sur och du varit på ett par dejter med en kille som kom på att han inte var redo för ett förhållande trots allt? 
    Alltså dejta kan man väl göra och det är väl helt ok om båda är överens och vet vad som gäller.
    Sur skulle man kanske bli om killen inte säger något och beter sig som han skulle vilja mer, för att sedan ändra sig.
    Så nej jag skulle inte bli sur om det inte var något allvarligt mellan oss
  • Anonym (Karl)
    Äldre 18 Mar 23:16
    #3

    No way. Så länge personen är ärlig.


     


    Om du reagerar så efter ett par dejter, kanske det är du som inte är redo ett dejta? Eller så hade du bara otur och blev förtjust för tidigt ...

  • Äldre 18 Mar 23:17
    #4

    Det beror väl helt enkelt på om man skriver med någon och säger rakt ut att man letar efter en ny partner, träffas, personen fortsätter säga att man ska vara ihop och sen ändrar sig över en natt. Då hade jag blivit skitarg, då har ju personen ljugit för mig och sårat mig med flit iom han visste att jag var ute efter ett förhållande och då utnyttjade det. 

    Man kan ju skriva att man gärna vill träffa nytt folk, att vara öppen med det och inte inleda ett förhållande om man inte vill vara i ett. 

    Sedan kan man ju känna efter ett tag när man träffat någon att man hellre vill vara ensam, att man behöver vara ensam. Då är det ju helt enkelt bara att acceptera personens känslor då han inte gjort något med flit. Då hade jag inte blivit arg, men lite ledsen bara.

    Har han inte kommit över sitt ex så skulle jag kunna vänta på honom ett tag eller helt enkelt gå vidare, det är ju inte så kul att vara i hans sits heller, att vilja inleda något men känna att man inte bearbetat saker färdigt ännu.  

  • Anonym Trådstartaren
    Äldre 18 Mar 23:22
    #5
    Anonym skrev 2013-03-18 23:14:11 följande:
    Om killen sagt att han inte är redo för något - helt ok.

    Om han låtsas leta en seriös relation - INTE ok. 
    ok. menar att det står på hans pres att han är ute efter seriöst förhållande. 
    Anonym (Karl) skrev 2013-03-18 23:16:26 följande:

    No way. Så länge personen är ärlig.


     


    Om du reagerar så efter ett par dejter, kanske det är du som inte är redo ett dejta? Eller så hade du bara otur och blev förtjust för tidigt ...


    va? nä alltså nu tror jag att du missförstår. :)


     
  • Anonym
    Äldre 19 Mar 13:16
    #6
    Anonym skrev 2013-03-18 23:22:51 följande:
    ok. menar att det står på hans pres att han är ute efter seriöst förhållande. 

     


     

    Nej, inte i hans presentation, men man pratar väl med varandra under dejterna.
  • Okänd
    Fri 3 Feb 2023 15:14
    #7
    Meddelande borttaget
Svar på tråden ang dejting och killar