• Linnea77

Pergotime start mars 2013.

Hej flickor! Hoppas jag också få vara med här. Har ingen egen ägglossning. För 12 år sedan fick jag faktiskt en o blev gravid. Nr 2 kom till efter 2 pergotime kuren. Nu är jag omgift o hoppas på att jag o min make kan få ett gemensamt barn. Började nyss med pergotime den första kuren. Oturligt fick jag inte starta med blödningstabletter utan 3 dagar efter kurens slut fick jag mens, mens har jag kanske 3 gånger per år så det var ju otur att min egna mens kom nu o spökade. Vilket gjorde att denna kuren är helt förstörd. Skall kontakta Gyn imorgon för att se hur vi gå vidare. Om vi skall vänta några veckor o dra igång först med blödningstabletter denna gång!! Drygt är det hela, man undrar varför man inte kan vara normalt skapad som alla andra kvinnor

• Linnea77

Trevlig midsommar på er! Väntar ivrigt på bim som är 30/6 efter andra enkelkuren. Känns dock som om det inte blir n

• Linnea77

Något denna gång. Molvärk som innan mens, något ömma bröstvårtor o mardrömmar på natten. Men allt detta är ju biverkningar från pergotime. Åh varför känns det som om det aldrig kommer att gå? Kan det inte vara vår tur snart?

• Linnea77

Lilla me! Åh grattis. Vad roligt med ett litet gryn i magen. Håller alla mina tummar att du smutta av dig. Långt till mitt bim den 30/6

• Linnea77

Jag är på ÄL+6. När kan man förvänta sig att ägget fästes om det nu kommer göra det? Alltså från när är det rimligt att känna något? Jag behöver kanske inte hänga läpp för att jag inte känner ngt än förutom biverkningar från pergotime

• Linnea77

Så fick jag också med min förra graviditet. De menade jag inte hade haft ägglossning, testade dag 22 men tror jag då hade ÄL dag 24.

mylady skrev 2013-06-25 09:53:28 följande:
    :/ fick precis veta svar på provet o det var bara 1.8 :( så ingen ägglossning denna månad :/

Självklart hoppas jag att det bara blev vid fel tillfälle. Men har inget hopp om plus denna månad.

Så blir pergo igen nästa mens.

Suck. Blir så ledsen. Jag som trott att pergo skulle göra susen.

• Linnea77

Ja det gjorde jag. Blev gravid på min andra kur

mylady skrev 2013-06-25 19:47:05 följande:
    Linnea77: Åt du pergo då?

Återstår att se vad som händer. Bara att vänta.

• Linnea77

Tack ja jag håller alla tummar o tår. Det underliga är att brösten blivit jättebreda med väldigt synliga blodkärl. Tycker inte om att kroppen luras

LillaJagMaria skrev 2013-06-26 13:19:31 följande:
    Hoppas det var att du testade för tidigt....ge inte upp än! Jag har ätit flera kurer och ÄL har varit ungefär samma dag varje gång....cd 16-19....men enligt min läkaren så är det inte konstigt om det skiljer några dagra från månad till månad så fortsätt testa :) Va härligt att allt såg bra ut! Grattis!!! :D 

• Linnea77

Styrkekramar till dig! Förstår hur du känner. Vissa dagar är jobbigare än andra tycker jag. Få också väldigt svårt att sova av pergotime samt även mardrömmar. Alla säger att man skall slappna av så ske det,men detta är det ända jag tänker på all vaken tid!!

trina skrev 2013-06-26 19:26:33 följande:
    Idag är bara en dålig bra. Allt känns så bottenlöst på något sätt. Ren skräck med en gnutta nyfikenhet när jag tänker på onsdag..... Det har gått så långt att jag drömmer om det när jag sover. Inte illa nog med det så får jag svårt att sova av pergotime. Allt känns bara som måsten och inget är roligt längre. Ibland funderar jag "Man kanske borde pausa det här och må bra" men å andra sidan så kanske jag får lägga detta på vänt i 6 månader pga remiss. Får se på onsdag helt enkelt. Herregud, en hel vecka kvar. Vill inte det men vill veta vad som händer. Om denna trippelkur fungerar eller om det är tack och hej och vidare till fertilitetskliniken på sjukhuset för sprutor.

• Linnea77

Tydligen så kommer mensen mycket senare om man inte haft ÄL. Känner precis som du, att blev det inget så kom då jävla mens så man kan få en ny månad med en ny chans! Har bim i morgon testade negativt igår. Lycka till!!

mylady skrev 2013-06-30 08:15:25 följande:
    Om man nu inte haft Äl med pergo som dom säger när ska man då vänta sig mens?

Känner inga som helst symtom så jag antar att ingen Äl stämmer.

Inga ömma bröst eller molvärk. Hade det nån vecka innan mens förra månaden.

Kissar ofta bara men det är nog urinvägsinfektionen.

Vill ju helst mensen ska komma nu om det liks inte är nåt plus så man får börja nästa kur

• Linnea77

Min doktor sa dag 12 att jag inte skulle få ÄL denna månad för ägget såg litet ut. Men idag dag25 så visar ÄL testet gör första gången jag sett fullt utslag, tom så är strecket starkare än kontrollstrecket! Hoppas fasen han har fel! Har ikväll även fått ÄL sekretet o molande värk! Hoppas hoppas hoppas

• Linnea77

En uppdatering! Min dr sa efter min 3 kur pergotime men första dubbelkur att jag troligtvis inte kan bli gravid. Jag hade inga ägg som ville lossna o väldigt tunn slemhinna. Han undrade även om jag kommit in i klimakteriet?!. Nu på vår bröllops testade jag starkt positivt, 3 gånger . Så under sker!!! Nu vill man bara göra ett vul så man vet att det verkligen finns ngt där inne. Skall då vara i 5+6, är trött illamående ibland samt att det drar i tjejmagen! Kram på er

• Linnea77
    Förväntansfull0406 skrev 2013-08-24 23:33:59 följande:
    Stort grattis!!! ni ser!! Det går!!!

Jag rek dig att göra vul i v 9+0 inte innan. Allt innan är såååå osäkert. Men i v 9+0 ser man ett hjärta slå. Innan denna veckan kan det vara så osäkert och man oroar sig bara mer, kanske i onödan!

MoM11 skrev 2013-08-25 00:48:38 följande:
    Grattis Linnea77!

Tack snälla ni! Fattar fortfarande inte efter 3 tester på 3 olika dagar. Tror fortfarande att det kan vara missvisande. Borde vara runt 6+0 idag. Man kanske skall ta ett sista test i morgon?
Svar på tråden Pergotime start mars 2013.