Pergotime start mars 2013.
Hej! Får jag hoppa in här?
Kul att hitta en "ny" tråd om Pergotime.
Det är intressant att läsa om andra erfarenheter...
Själv började jag med Pergo i februari i år.
Jag har försökt bli gravid sen maj 2011. Ett tidigt MF feb-12.
Vi började vår utredning på Kvinnokliniken i december och mina blodprover och sambons spermaprov var bra.Dock har jag nog inte egen ägglossning själv varje månad. Inget jag har tänkt så mycket på innan. Man tror ju att allt är som det ska...
Så jag började i februari med tabletter, på VUL dag 16 såg de en stor blåsa på 2x2,1 cm och två mindre på ca 1,5 cm. Vi fick klartecken att sexa på. Och jag behövde inge mer VUL. De menade att om det såg bra ut första omgången så var risken liten att det skulle bli för många ägg av tabletterna i framtiden.
Och de sa att ägget som var stort skulle lossna snart och de andra skulle då tillbakabildas.
Sista veckan innan mens blev jag väldigt påverkad av hormonerna. Grät för ingenting, ont i magen, brösten, och mådde allmänt dåligt/kände mig nere.
Sen åt jag Pergo i mars också. Efter ÄL fick jag magkatarr och illamående ända tills efter mensen. Plus ont i bröst och mage.
Men kände att jag ville ta ett uppehåll med tabletterna en månad. Jobbigt med alla biverkningar/falska grav.symptom.
Så sen började jag med pergo nu igen i maj( totalt försök 25) Tog dock dag 4-8 istället vilket resulterade i ÄL ca en vecka tidigare än väntat. En vecka efter ÄL började molvärken och ömmande i bröst och nu är jag på dag 25 i cykeln. Normalt skulle mensen komma om ca 5 dagar. Tror dock att den kommer lite tidigare med tanke på att ÄL var tidigare. Har börjat få mer ont i magen nu så jag tror mensen är på G. 
Vid ÄL får jag extremt ont i magen. Blir väldigt öm och bara att sätta sig ner gör mycket ont. Att cykla till bussen går knappt...Funderar om jag blir överstimulerad ändå, eller vad det kan vara... Är det fler som får samma smärta?
Kommer mensen så ska jag ringa Kvinnokliniken och be om ett VUL till nästa omgång...