• lillaskräp

Pergotime start mars 2013.

Hej allihop! Hoppas att jag kan få vara med här.. Jag ska börja med Provera idag och sen fortsätta med Pergotime när mensen startar. Är nervös men känns samtidigt väldigt skönt att faktiskt vara igång och göra någonting som kan förbättra chanserna!

• lillaskräp
    LillaJagMaria skrev 2013-08-26 14:28:52 följande:
    Självklart är du välkommen hit! :) Har ni försökt få barn länge?Jag hoppas du bara behöver äta en kur pergotime!! :) Jag har haft uppehåll med pergotime en månad nu så började äta Provera i lördags för att kunna påbörja en ny pergotimekur. Vi får följas åt och hoppas det är vår tur denna månad! 

Tack! :) Jag slutade använda p-piller i april förra året. Förra sommaren fick jag flera stora cystor på äggstockarna som gjorde ontontont(!). Ingen ägglossning så långt ögat kunde nå :( Började med Provera i Augusti förra året för att se om det kunde stimulera igång en ägglossning vilket det inte gjorde. Lagom tills läkaren ville börja med Pergotime i November började jag mitt nya jobb så kände mig tvungen att ta en kortare paus. Fick börja med p-piller igen bara för att jag hade såna problem med cystor. Nu har jag varit utan p-piller sedan Maj, fortfarande varken ägglossning eller mens och igår startade jag med Provera för att köra igång med Pergotime när mensen kommer. Äntligen gör vi något, så känns det just nu! :)
  • lillaskräp

Dag 6 på Provera nu inför Pergotimestart. Mår lite illa men känner annars inget. En fråga - min läkare sa till mig att jag skulle testa Pergotime i allafall två kurer på rad sålängevjag inte blir gravid eller får svåra biverkningar. Hon sa att jag skulle börja med Provera igen dag 15 oavsett om jag hsr haft ägglossning eller inte. Är det inte risk att man stöter ut en eventuell graviditet om man börjar redan dag 15 med Provera igen?

• lillaskräp

Nu har jag ätit första tabletten Pergotime. Verkar vara väldigt olika det här med kontroller. Jag ska inte gå på någon kontroll de första två försöken om jag inte får biverkningar..

Åh vad det känns som att tiden går långsamt! Kom igen ägg, släpp!!

• lillaskräp

Dag 11 i cykeln nu och det känns verkligen som att något är på gång. Det isar och drar i nedre delen av magen och hugger till ibland. Jag har ju haft problem med äggstockscystor tidigare men det här känns som något helt annat. Hoppas :) Inga utslag på ägglossningsstickorna än, men det är säkert lite tidigt än. Känner mig lite stressad dock eftersom jag reser en hel del i jobbet och bor på hotell emellanåt. Tänk om jag får ägglossning precis när jag inte är hemma.. Blir väl till att mysa precis innan jag åker och direkt när jag kommer hem antar jag!

• lillaskräp

Helt plötsligt känns allt jättetungt. Jag har testat med LH-stickor ca en vecka och de har sakta blivit starkare. Dock inte i närheten av lika starka som teststrecket. Igår kväll och idag på morgonen blir strecken svagare och svagare igen. Betyder det att jag missade ÄL fast jag testade två ggr/dag? Vi hade sex i helgen men tyvärr utan att han kom i mig..

• lillaskräp

lillajagmaria: Tror du att det fortfarande finns chans om vi myser ikväll? Testerna var som starkast (men fortfarande inte så starka som dom ska vara) i måndags..

• lillaskräp

Har någon lust att titta på mina ägglossningstest? De är från söndag till och med idag från vänster till höger. Femte från vänster är ju starkast men fortfarande inte lika stark som de ska vara vid ägglossning.. Därefter känns det som att de blir svagare igen. Tror ni att jag har haft LH-höjning redan men missat den trots att jag testade två gånger i måndags då de starkaste kom? Jag är på CD 14 idag, första kuren Pergotime. Hade känningar i magen tidigare i veckan men inte så mycket nu..

• lillaskräp

Äsch, funkar varken från datorn eller mobilen..

Men ni menar att testerna kan variera i styrka innan de blir positiva?

Jag har ingen spontan ägglossning så vet inte vad som är tidigt och sent för min cykel tyvärr.. Igår hade jag en riktig skitdag och kände mig nästan redo att ge upp. Trodde att vi hade missat ÄL. Men kanske att det inte var det ändå, och att det fortfarande finns chans att den kommer?

• lillaskräp

mammasusan: Hur såg testerna ut dagarna innan? Blev dom sakta starkare och starkare eller blev dom starka "helt plötsligt"?

• lillaskräp

Hörni tjejer, kan ni hjälpa mig med när jag har BIM? Vet ju att man räknar 14 dagar från ägglossning. Jag hade positivt ÄL-test fredag/lördag, när har jag då BIM med tanke på att ÄL sker efter positivt utslag..

Sen har jag lite funderingar över magontet jag har haft sedan i natt. Gör ont i nedre delen av magen. Liknar smärtan jag hade vid äggstockscystorna. Men borde inte det vara lite tidigt att känna av cystor när jag hade ägglossning i helgen? Vad kan det annars vara?

Mycket tankar och svårt att fokusera känner jag..

• lillaskräp

Och så har jag en äggstockscysta igen :( Var hos läkaren för kontroll idag efter att haft ont i några dagar.

Svar på tråden Pergotime start mars 2013.