LillaJagMaria skrev 2013-08-26 14:28:52 följande:
Självklart är du välkommen hit! :) Har ni försökt få barn länge?Jag hoppas du bara behöver äta en kur pergotime!! :) Jag har haft uppehåll med pergotime en månad nu så började äta Provera i lördags för att kunna påbörja en ny pergotimekur. Vi får följas åt och hoppas det är vår tur denna månad!
Tack! :) Jag slutade använda p-piller i april förra året. Förra sommaren fick jag flera stora cystor på äggstockarna som gjorde ontontont(!). Ingen ägglossning så långt ögat kunde nå :( Började med Provera i Augusti förra året för att se om det kunde stimulera igång en ägglossning vilket det inte gjorde. Lagom tills läkaren ville börja med Pergotime i November började jag mitt nya jobb så kände mig tvungen att ta en kortare paus. Fick börja med p-piller igen bara för att jag hade såna problem med cystor. Nu har jag varit utan p-piller sedan Maj, fortfarande varken ägglossning eller mens och igår startade jag med Provera för att köra igång med Pergotime när mensen kommer. Äntligen gör vi något, så känns det just nu! :)