Inlägg från: Förväntansfull0406 |Visa alla inlägg
  • Förväntansfull0406

Jag kommer Pausa denna månaden från pergo. Min man mår inte bra pga depression så just nu får vi försöka fokusera på det. Känns fruktansvärt tråkigt men det är ju inte för alltid.

• Förväntansfull0406

Där kom "den" fast det var ju väntat ..... Även om det är som det är nu så hade man ju blivit glad.

Men mitt plus kommer nog till hösten.....

• Förväntansfull0406

Jag skulle tagit min första tablett igår men valde att hoppa över denna månaden..... Men nu när jag läser att man kan ta en halv. E det för sent nu?

• Förväntansfull0406

Igår var jag på cykeldag sex. Tog en halv då faktiskt. Jag tar de mest för att "underhålla" min cykel nu, blir inte gravid när jag tar pergo iaf eftersom jag blir så fruktansvärt överstimmulerad. Mina ägg blir stora som fotbollar och sist kunde jag knappt stå, sitta eller röra mig tills äl var över..... Däremot i "paus" månaden så mår min kropp bättre. Jag tar ju bara pergo varannan månad Iom det blir så. Jag pratade med min sambo igår med och han vill fortf få barn med mig. Men han måste må bättre. Men OM jag Mot all förmodan blir gravid så blir det så.

• Förväntansfull0406
    trina skrev 2013-07-03 17:13:33 följande:
    Även om det är jobbigt att vänta sex månader så är det skönt att slippa tänka på det också. Det kommer inte gå naturligt så det är bara släppa allt. Ingen stress över att behöva räkna dagar och ta massa tabletter hit och dit. Slippa oroa sig för symptom man tror dig känner och massa vul. Inte behöva tänka på vad man äter och dricker och allt sånt. Haha, kan börja dricka te och Light läsk igen. Slutade med det när jag läste att koffein och light läsk kunde påverka förmågan att bli gravid. Behöver ju inte göra mina odds värre än vad de redan är. Men men! Bara att slappna av och ta det lugnt.
    Tycker du tänker rätt, jag sitter ju också i en liknande sits, eller nja.... inte riktigt men nästan

Just nu är det inte lägligt att bi gravid eftersom det är som det är just nu hemma med min man . Istället för att känna sorg för att det inte går just nu försöker jag tänka att jag gör det som jag känner för. Drack lite cider förra veckan när jag var på Bråvalla. Lever helt enkelt! Det var nästan så jag kände när jag var där förra veckan, fan detta vill jag göra igen! Men går det som vi planerar lär jag vara höggravid vid det laget. Ja, valet mellan festival och bebis är ju inte så svårt Men jag tror faktiskt att min hjärna har lyckats med att sluta hoppas och tänka, och det är såååå skönt, nu ser jag alla möjligheter som ICKE gravid istället för tvärtom, skumt!
Svar på tråden Pergotime start mars 2013.