Inlägg från: Förväntansfull0406 |Visa alla inlägg
  • Förväntansfull0406

Pergotime start mars 2013.

Min sambo jobbar ikväll.... är ofta i ensamheten jag funderar. Detta har ju inget med pergo och så att göra men tänkte bara skriva av mig

Hittade mitt löfte till min sambo, som jag skulle läst den 20/7.... på vår stora dag.... min tårar bara rinner här. Jag är så jävla arg!!! så jävla besviken på honom!!! Allt rivs upp, saker som jag måste fixa, var inne och avbokade min sminkning idag. Hans kostym är så jäkla fin, min klänning hänger fortf hos sömmerskan. Mailade prästen idag med..... DET GÖR SÅÅÅÅÅ ONT!!!!!! :,-( Det går inte att förklara, vi specialbeställde champagneglas, så vansinnigt vackra <3 våra namn, datumen och fin gravyr på dom. Ni vet det som man har ovanpå tårtan, man brukar ha ett brudpar överst. Vi specialbeställde detta med, ett hjärta i glas med fot, så otroligt vackert frostat, dessa med med en fin text. Jag klara inte av att röra det..... vill fan inte se det. men klarar inte av att kasta det......

Jag älskar denna mannen, så det gör ont i mig, men att stå bredvid någon som mår så dåligt som han gör, det tar så hårt på mig. Han har all hjälp man kan få men sånt här tar tid har jag förstått. Jag ville gifta mig med honom, alltså är jag beredd att kämpa! Men.... detta tog hårt på mig. Och alla tror han fick "kalla fötter" så är inte fallet! han vill gifta sig, vill ha barn, allt, men han känner inget.

• Förväntansfull0406

Mitt inlägg igår skrevs verkligen med sorg och tårar. Det blir lätt så när jag tvingas göra saker som jag skjutit på. Som tex att maila prästen, det blir så definitivt liksom och allt rörs upp Jag försöker verkligen att förtränga detta nu, vill bara gömma sakerna och glömma allt som har med bröllopet att göra. Önskar att den 20e kan passera så man kan lägga detta bakom sig. Vissa dagar är bättre än andra, de flesta är faktiskt bra! Vi har mycket annat som ger oss lycka, ett bröllop är liksom inget bevis på vår kärlek, det är vi som är beviset för kärleken. Och hur det än är så försöker jag se att då var det inte menat just nu.

• Förväntansfull0406

Och..... Här kommer jag. Vi kommer nu också Pausa. På riktigt. Vet inte hur länge. Har ägglossning på tisdag så denna helgen borde vi ligga i liksom. Jag sa till honom att ja... Nu närmar det sig. Och hans svar är...... Då får vi skydda oss. :,-( han vill ha barn men inte just nu, den dagen jag blir gravid vill han glädjas på riktigt och må bra. Han har ju rätt.... Och jag sa att abort finns inte på fråga och bli lämnad för att Han ballar ur och får panik känns verkligen inte lockande heller.

Jag hoppas och ber till alla högre makter att hans mående vänder snart. Inte bara för att få ett barn, jag vill ha min älskade man tillbaka. Jag har så jävla mycket tankar i skallen numera så det är nog bäst att vänta med allt sånt här. Tabletterna finns kvar..... När tiden är rätt.

Kommer följa er alla ❤

• Förväntansfull0406

Om du inte vet till 100% att få fått äl så kan det vara så att du inte haft det. I de alla fall får man mens 14 dagar efter äl. Så högst troligt har du inte haft äl denna gången.

• Förväntansfull0406

Det är nog inte så stor risk att det är fel på spermierna om man har barn innan.

Detta är väldigt olika, hur läkare anser om vul och blodprov osv. Jag tycker absolut att man bör ta blodprov för att se så man verkligen får äl, vul är också att rek för att se hur många ägg som släps eller om man blir överstimmulerad på annat vis. Att man släpper sex ägg med pergo är väldigt liten risk.

• Förväntansfull0406

Trina, ja fast även om man får äl med pergo så är det massa andra faktorer som ska klaffa för att ett ägg ska fästa. Jag har fått äl de sista månaderna på pergo men ändå inte blivit gravid. Ibland får man fortsätta lite till, OCH lite till innan man går vidare till insem.

Svar på tråden Pergotime start mars 2013.