Inlägg från: Förväntansfull0406 |Visa alla inlägg
  • Förväntansfull0406

Ok. Nu ska jag klargöra En sak här. Detta är min fjärde graviditet!! FJÄRDE. Andra Pergobarnet. När jag är gravid eller försöker bli gravid håller jag mig undan "dåliga" saker. Detta gäller alla mina graviditeter. Slutade röka innan plusset och började med folsyra innan eftersom att kroppen behövde det.

Denna månaden som gick nu alltså efter mens (25 juni) valde vi att ta en paus. Jag har inte varit full en enda gång men har druckit EN cider 4,5% vid två tillfällen. Så.... Det var nog bara onödigt att skriva. Har Dock rökt lite denna månaden för att jag kände att det kvittade! Vi skulle Pausa, INTE lägga ner det helt.

Jag jag tog pergo 2009 hade vi försökt i nästan två år. Sedan gjorde jag exakt samma sak som nu. Jag tog två kurer sedan orkade jag inte mer, slutade vara "renlevnads" människa typ. Hade en fest i samband med min äl då (givetvis inget jag tänkte på) rökte lite och ja den gången var jag berusad. Hade barnvakt till barnen den helgen och hade kul med vänner... Två veckor senare plussade jag och hon fyller tre år nu.

Och nej!!! Detta barn jag bär nu har inte påverkats alls av mina två cider och en paket cigg. Den lever inte av mig än (moderkakan) utan av gulesäcken (tror jag det heter)

Nu kommer jag givetvis inte gå i närheten av en cigg eller något med alkohol i. Men nu vet jag! Blir riktigt irriterad. Vad har jag gjort dej?? Jag hängde kvar här eftersom vi fortf vill få barn ihop, men ville vänta lite. Blev inte riktigt så men vi är lyckliga.

• Förväntansfull0406

Det var dessutom min man som sa så!! Han sa hela tiden att det skulle ta sig när jag hade "lugnat" mig lite.

Och uppenbarligen! Så kan man bli gravid trotts att man dricker light produkter, tar något glas vin och mår bra. Livet låste inte stå stilla. Jag är ett levande bevis för detta, två gånger dessutom.

Ni ska alla göra det som ni känner att ni mår bäst av, men tro mig. Ni blir gravida utan att sluta leva

• Förväntansfull0406

Jag är däremot en renlevnadstyp annars väger 65 kg till mina 170 cm. Har tränat hårt sista åren. Men vem fan orkar bry sig nu haha.

• Förväntansfull0406

Jag vet!!! Jag vet exakt hur det kändes. Jag var där igår...... Att se magar överallt. Min sambos systerdotter ska föda vilken dag som helst, fy faaaaan vad ont det gjort. Jag har sagt och gjort saker i förtvivlan under denna tiden vi har försökt. Men jag har ventilerat det med er här, inte tagit ut min ilska på er, utan kunnat glädjas med de som plussat. Det är ju därför vi är här!! Vi ville alla samma sak eller?? Då fåran också räkna med att andra blir gravida. Vissa saker känns inte helt ok.

• Förväntansfull0406

Skulle ALDRIG säga, "slappna av, sluta tänk" det är ett jävla bullshit.

Däremot, sluta inte att leva!!! Unna er saker ni tycker om. Även om det innebär redbull, cola light, ett glas rött. Om man inte överkonsumerar detta i det extrema så påverkar det egentligen inte. (Detta sa min fert läkare dessutom till mig)

• Förväntansfull0406

Eller ja..... Förlåt, inte bullshit, men att säga "slappna av" är fel ord till någon som så gärna vill. Men Det finns forskning på att något i hjärnan påverkar livmodern både pos och neg.

Svar på tråden Pergotime start mars 2013.