Pergotime start mars 2013.
Hej hej. Gulligt att ni bryr er
Hej hej. Gulligt att ni bryr er
Men!!!! Vad händer med min text???
Skriver sedan. Men kan berätta att jag är om räknad, backad en hel vecka, är i v 6+2 och!! Hinnsäcken är inte längre tom. Jag ska berätta mer sedan.
sådär.....
Är så otroligt trött i kropp och knopp av denna cirkus men ska försöka sammanfatta.
Idag träffade jag en väldigt duktigt och trevlig kvinna. Jag typ bröt ihop och sa att det är typ kört, hon bara log och sa typhur vet du det, blöder du? har du ont? nä inget av det..... men de andra läkarna har dömt ut detta till ofostrigt eller Ma.
Iaf, jag hoppar upp i stolen, hon vinklar bort skärmen och tittar länge först. Sedan vänder hon skärmen mot mig. Visar mig en hinnsäck som vuxit 4 mm sedan måndags. Men hon backar mig!! en hel vecka typ! enligt sista mens så är jag i v 7+1 men hinnsäcken är i v 6+2. Och dessutom ligger det någon vit struktur längst ner i "påsen" Hon visar flera gånger, och frågar om jag ser jag blir typ helt spyfärdig! det var ju fan tomt i måndags HELT tomt!!
Hon säger att det KAN vara ett pågående mf, det kan vara blod, men det kan vara ett foster.
Hon förklara också att i dessa tidiga veckor, 5, 6, 7..... så växer foster olika fort! vissa är mer trögstartade (hon försökte skoja till det lite vilket verkligen funkade) då backar man i veckan, men sedan tar de igen detta och då blir man kanske framflyttad igen! Man kan inte gå på Sista mens utan får mäta hinnsäcken helt enkelt. Dessutom kan man ha lite senare äl plus att ägget kan flyta omkring länge innan det fäster!
Så, min graviditet fick helt plötsligt en sista chans. Jag har fortf ställt in mig på mf...... och det kan ju gå fel ändå. Men blir det ett bra besked nästa tors så är ingen lyckligare än mig. Frågan är bara hur i HEL**** de andra läkarna tänkt??? hur kan de i princip döma ut något som de inte ens är säkra på?
Mitt tips till er, om ni inte Måste!! så gör ALDRIG vul innan v 8+0. Det kan skapa så otroligt mycket onödig oro, nu åkte jag ju in pga smärtor och inte pga nyfikenhet. Hon har dessutom hittat orsaken till smärtan, en stor cysta i hö äggstock. Den mätte hon och skrev ut en bild på..... Den har de andra inte ens lagt märke till, Den var 3*3 cm!
Jag ber om ursäkt för "gravid" pratet i tråden..... ville bara berätta om det som hänt och dela med mig av denna erfarenheten.
Min väninna är gay och hon ska också äta pergotime innan de inseminerar henne. Så det är för att verkligen maxa chansen att lyckas.
Nästa torsdag är det dags igen. Då är jag i v7+3 omräknat. Syns då inget så blir det att avbryta. Kommer bara uppdatera er hur det gått (om det känns ok) annars skriver jag inget om min graviditet här, vill ta hänsyn till er som kämpar
Vad gulliga ni är. Kommer nog ändå vara hänga med i "pergo snacket" mest så att ingen tar illa upp.
Sånt som händer
Hej tjejer.
Vill bara skicka er en stor mega varm kram genom cyberspace
Alltså.... Varje gång jag skriver i just denna tråden, då försvinner min text!! Varför?? Jag skrev ett långt inlägg >.