• Lilla Me

Pergotime start mars 2013.

Förväntansfull0406 skrev 2013-06-10 23:20:46 följande:
    Har full stegring på äl-testet..... Fast det brukar jag få utan att det ska lyckas men jag trodde inte att det var något på gång så tji fick jag.

Fanken vad dåligt sultanol de kan väl iaf höra av sig. Man vill ju veta om man ägglossat.

Jag fick vid min första pergotimekur (enkel tablett) utslag på älstickor 5 dagar efter avslutad kur. Dock hade jag troligtvis inte äl förän långt senare...min läkare sa då att älstickorna kan ge utslag utan att man har äl när man äter pergotime. Så jag tänker att det även kan vara bra att ta tempen för att följa höjningen och få bekräftat ungefär när äl faktiskt skett. Så att man inte missar äl om den sker senare få man kanske inte timear in sex på rätt dagar.

Med dubbeldos pergo får jag äl efter ca 5-7 dagar efter avslutad kur. Men efter enlelkuren tog det ca 3 veckor.
  • Lilla Me
    Linnea77 skrev 2013-06-21 11:12:15 följande:
    Något denna gång. Molvärk som innan mens, något ömma bröstvårtor o mardrömmar på natten. Men allt detta är ju biverkningar från pergotime. Åh varför känns det som om det aldrig kommer att gå? Kan det inte vara vår tur snart?

Ja, biverkningarna av pergotime är verkligen luriga! Jag har precis som ni haft molverk och ömma bröst mellan äl och bim alla ggr med pergo. När mensen sedan kommer blir man då besviken då man hoppats in i det längsta att det ska vara graviditetssymptom!

Jag hade bim i 18/19:e juni...ingen mens dök upp. Gjorde ett test på tors morgon och fick ett svagt men ganska tydligt plus...vågar dock fortfarande inte tro att det är sant!! Ingen mens har dykt upp ännu....Tog det säkra före det osäkra å drack inget på midsommar. Hällde ut mitt vin i smyg å hoppas på att ingen såg mig Mina symptom denna omgång se varit de samma som när mensen kommit...så jag håller tummarna för att ni andra inte heller får någon mens vid nästa bim!!

Nu har jag redan börjat oroa mig för att inte testet ska stämma eller att något ska gå fel, men jag försöker tänka positivt!
  • Lilla Me

Linnea77 och Botha: Tack så mycket!! Botha: skönt att höra att dina tester också var svaga i början...

Förväntansfull0406: Jag håller tummarna för att det är graviditetssymptom du känner av!!

• Lilla Me
    frökenanna84 skrev 2013-06-23 17:47:54 följande:
    Grattis Lilla Me! 

Jag plussade i onsdags kväll jag.

För mig blev det också ett svagt plus, men ändå ett plus.

Och det har fortsatt vara så hittills iallafall...

Så nu håller  vi alla tummar vi har för att det stannar kvar!

Hur känner du dig? Symptom?

Själv har jag ont i livmodern, ömma bröst och illamående/magkatarr.

Dock känner jag inte lika mycket på mornarna...

För mig var det också samma skitsymptom/biverkningar den här månaden som innan. MEN det kändes lite annorlunda. Annorlunda ont i brösten, annorlunda ont i livmodern.

Fast jag trodde ju att mensen skulle komma.

Men den brukar komma på dag 27-29 med Pergo, och när den då inte kommit i onsdags (dag 29) så var jag tvungen att ta ett test.

Såhär såg dagens test ut, (dock på ett testa tidigt test, 10mlU eller vad det heter)

Stort grattis till dig med! Ja, nu håller vi tummarna för att allt går bra. vad roligt att se att pergon faktiskt ger resultat! Jag hoppas att det ger er alla på tråden hopp! Så kände jag när du Botha plussade

Jag känner inte så mycket graviditetssymptom mer än ömma bröst och molande i livmodern, inte så mycket illamående.. Jag kände precis som dig innan jag fick plus, samma symptom som pergo ger, men lite annorlunda!

Mitt plus hade ungefär samma styrka dom ditt på bilden!
  • Lilla Me

Å jag vill också hänga kvar här å följa allas väg till ett plus! Jag känner att det stöd vi kan ge varandra här inne i med och motgångar är så betydelsefullt!

• Lilla Me

Jag äter förresten också tillskott av folsyra, det sägs att det är viktigt för celldelningen.

• Lilla Me
    Smalltowngal skrev 2013-06-27 03:30:08 följande:
    Sultanol, botha och LillaMe: kan ni berätta lite om era symptom innan pluset? Var det annorlunda än ni känt innan mens med pergon? Nyfiken för jag fick så otroligt med gravsymptom förra månaden men fick mens ändå.

Jag hade också samma symptom som innan mens med pergo. Dock kändes värken i brösten lite annorlunda...värken var inte så centrerad till bröstvårtorna. i övrigt har jag inte så mycket symptom, lite molvärk i magen och trött. Om jag räknat rätt så är jag i vecka 6 nu.
  • Lilla Me

Jag har inte velat lägga mig i diskussionen om huruvida vi som fått pluss får stanna eller ej. Jag tycker det här känns jättetråkigt då vi faktiskt också kämpat, gråtit och gått igenom det ni andra just nu är mitt uppe i. Jag är nu i vecka nio och känner dagligen en enorm oro och stress och hoppas så innerligt att allt ska gå bra. Detta är ju en del i processen med pergotime, det slutar ju inte vid pluss på stickan. De tjejer som varit med här under en lite längre tid är de som stöttat å peppat mig och jag känner en trygghet i denna tråd och vill kunna skriva med tjejerna som funnits där när det varit svårt att prata med sin omgivning.

Förväntansfull: du om någon vet väl också att det är skönt att skriva om sådant som eg verkligen inte hör till ämnet?

Tjejer med pluss: vill ni starta en anna tråd istället då? Jag vill så gärna fortsatt känna ert stöd ( är inne och läser varje dag även om jag inte alltid skriver )

• Lilla Me
    Sultanol skrev 2013-07-20 11:01:33 följande:
    Lilla me- ja vi kan starta en egen tråd :) någon med dator som kan fixa det? Jag använder mobilen!!

Läser också varje dag här!!

Jag använder också mobilen, har inte tillgång till dator förrän om ca 2 veckor igen, är på lite semester
  • Lilla Me
    Sultanol skrev 2013-07-20 12:41:07 följande:
    Okej!! Ska se vad jag kan ordna ikväll efter jobbet då!! :)

Toppen
  • Lilla Me

Tänkte bara flika in och meddela att förväntansfull skapat en tråd som heter "Fortsättningstråd för oss som plussat med Pergotime"....vore kul om alla som plussat fortsätter att följas åt och stötta varandra där inne.

Jag kommer hänga kvar även här för att se hur det går för alla...tycker dock tyvärr att tonen förändrats här inne. Glöm inte att tråden är till för att stötta och peppa. Vi hanterar alla situationen med pergotime på olika sätt och vi måste respektera varandra.

• Lilla Me
    Mael skrev 2013-08-16 16:30:11 följande:
    Var det olidligt ont? Är lite nervös för det. Jag ska äta en sista kur pergotime mensen som kommer. Sedan blir det sprutor innan ivf. Hoppas du lyckas med hjälp av pergotime och slipper gå vidare :)

Ja, det verkar vara väldigt olika. Jag gjorde en spolning precis innan jag blev gravid och jag kände ingenting Sköterskan sa att jag kunde ta två Ipren en timma innan, så det gjorde jag. Tror det hjälper musklerna att slappna av. Jag håller tummarna för er alla!
Svar på tråden Pergotime start mars 2013.