• mammasusan

Pergotime start mars 2013.

Postade för snabbt, mina ältester kan variera i styrka olika dagar, men då de väl slår om till positivt är det aldrig någon tvekan....hoppas du får in bilden....

• mammasusan
    lillaskräp skrev 2013-09-19 15:17:34 följande:
    Äsch, funkar varken från datorn eller mobilen.. Men ni menar att testerna kan variera i styrka innan de blir positiva? Jag har ingen spontan ägglossning så vet inte vad som är tidigt och sent för min cykel tyvärr.. Igår hade jag en riktig skitdag och kände mig nästan redo att ge upp. Trodde att vi hade missat ÄL. Men kanske att det inte var det ändå, och att det fortfarande finns chans att den kommer?

Jag är inne på min andra pergokur (fast jag har regelbunden äl) vid första kuren trodde jag att min äl skulle utebli eller att testerna inte fungerade, men tillslut gav det max utslag på dag 16-17. Äl kommer vanligtvis 4-10dgr efter att man har tagit sista tabl. Min äl kom alltså 8-9dgr efter sista tabl. Hade mycket mer ont i magen då än vad jag annars har vid äl.
  • mammasusan

De brukar variera lite i styrka men då det är positivt är det absolut ingen tvekan teststrecket "lyser" gentemot kontrollstrecket. I mitt galleri har jag bild på ältest från CB monitorn då jag åt första pergokuren, det testet blev så starkt att kontrollstrecket knappt syntes. Så starkt har jag aldrig fått utan pergotime.

• mammasusan
    Poison82 skrev 2013-09-19 18:47:40 följande:
    Blä!! Illamående illamående. Sen i förrgår. Och direkt börjar hjärnan tänka GRAVID och jag hatar det. Jag vet ju att det bara är kroppen som luras precis som alla andra jäkla ggr . Hatar att hoppas

När har du bim då? Jag blir också illamående tidigt inte alls roligt
  • mammasusan
    mylady skrev 2013-09-19 19:53:35 följande:

Glada besked idag. Jag har haft ÄL!

Tagit min fjärde pergokur denna månad.
    De tre innan gav bara första kuren bra ÄL värden på blodprovet. Enkel dos

Den här fjärde var dubbel dos och jag fick bra värden!

Vi är så glada att dosen funkade. Trodde inte det då jag inte kännt av ÄL. Och jag känner inget i brösten vilket jag brukar de gånger jag haft äl.

Men man får väl lita på blodprovet?

Nu hoppas vi att mensen inte kommer o ett plus istället. Men vågar knappt hoppas. Vi har försökt i evigheter känns det som. Försök 21 nu.

Just nu är jag iaf glad att jag fick ÄL

Härligt! Klart du ska lita på blodprovet! Håller tummen för plus!
  • mammasusan
    Förväntansfull0406 skrev 2013-09-19 22:26:11 följande:

Jag har alltid tagit äl-tester på eftermiddagen. Man ska undvika på
    Morgonen eftersom det kan ge falska svar.

Fast med CB fertilitetsmonitor ska man använda morgon urin. Brukar du testa någon speciell tid?
  • mammasusan
    Syrran85 skrev 2013-09-19 22:33:59 följande:

Hej!
    Hoppar på denna tråden. Har försökt bli gravid i ett år nu utan att lyckas. Jag har ätit första kuren pergotime pga att jag sällan eller aldrig har ÄL eller mens. Har varit på UL som inte visade på någon större tillväxt av äggblåsorna så gyn trodde ej att jag skulle få någon ÄL denna gång, vilket jag troligen inte har haft heller. Inget utslag på ÄL-testerna och inga ÄL-känningar. En liten fråga till er: när ska man börja testa med ÄL-test? Är nybörjare på detta. 
    Nu får jag vänta ända tills den 14 oktober för att få prata med gynläkaren igen eftersom hon är ledig... Rynkar på näsan 

Hej! Det beror på hur lång cykel du har. Jag ska börja på dag 13 då jag ätit pergo, annars använder jag CB fertilitetsmonitor som brukar vilja ha första testen dag 9...brukar få max dag 14-16. Vet dock inte hur det fungerar då man inte har regelbunden cykel, hoppas någon annan kan ge svar
  • mammasusan
    Syrran85 skrev 2013-09-19 22:53:23 följande:

Ja efter att jag började med pergon. Men man brukar få ägglossning 4-10 dagar efter sista tabletten pergotime, stämmer det? Ska man testa med ÄL-stickor varje dag då? 

Japp från dag 13 tills du får max på Stickan, äl sker 24-48h efter max
Svar på tråden Pergotime start mars 2013.