Inlägg från: Förväntansfull0406 |Visa alla inlägg
  • Förväntansfull0406

Pergotime start mars 2013.

Försök verkligen få annan hjälp poison, fy sjutton att må så dåligt. Gå privat annars! Tyvärr är det ju med oss som redan har barn. Resurserna är ganska strama. Vul, blodprov, spoling och olika typer av tabletter får vi, men sedan är det stopp. Ivf och insem får vi bekosta själv, det suger såååå mycket men samtidigt är det väl kanske rätt.

• Förväntansfull0406

Mom11. Jag har ju tre barn. (Så nä, jag borde verkligen inte klaga och gnälla jag vet ) men första kom till tre mån efter p-piller stopp. Andra kom till när första var 9 månader. Jag hade minipiller men hade noll koll när jag var så ung och rätt som det var så var jag tydligen gravid.

Jag förstår dig mom, du gör ju det som du tror kan hjälpa dej. Men får du äl på enkel så ta inte mer. Det kan vara andra enkla saker som påverkar, stopp som Poison skriver. Äl sekret som inte är tillräckligt segt. Andra hormon nivåer som inte är bra.

Lider med er så oerhört. Och tro mig jag vill absolut inte leka "bror duktig" jag försöker dela med mig av de få erfarenheter jag har. För tre månader sedan satt jag och grät av frustration, nu gråter jag iofs pga annan frustration.... Men det är en annan femma. Min absolut enda tröst är att det faktiskt gick vägen! Med lagom dos pergo och bisolvon. Men tyvärr kommer jag inte kunna joina er här eftersom min man absolut inte vill försöka direkt.

Kram på er alla!!!

Nr tre däremot. Där tog deg stop. Efter över ett års försök, menscyklar mellan 20 och 60 dagar så sökte vi hjälp och då hade min pco "kommit" tydliga pärlband av omogna ägg. Tre kurer pergo räckte då. Fast bara varannan månad eftersom jag svarade så bra på pergon.

• Förväntansfull0406

Poison. I Ystad finns ingen längre. Jag gick till novakliniken för fyra år sedan och träffade en fantastisk kvinna där. Annette barlöv heter hon. Hon har givetvis slutat nu och har en egen privat klinik i Malmö nu (eller Lund) men annars finns Capio city kliniken i Kristianstad. Han jag träffade där var dock inget vidare sympatisk men de hjälper till med fertilitets utredningar. Kanske har du bättre tur än mig. Men testa annars med Annette. Du ringer bara Nova och ber om hennes nummer )

• Förväntansfull0406

Annette är verkligen kompetent! Hon är en otroligt mjuk människa och har hjärtat på rätta stället. Hon skrev ut medicinen till mig denna gången utan att ha träffat mig nu men enbart för att jag gick till henne för fyra år sedan och jag blir inte överstimmulerad. men hon följde ändå upp mig med blodprov denna gång. Men hon verkar vara den enda jag hört om som rek att ta varannan månad? Pergo har ju full effekt i månaden efter.

• Förväntansfull0406

Ha sex när ni vill!!!!!! Spermierna lever kvar i tre-sju dygn. Så känn ingen press att ha sex varannan dag i två veckor. Hur skoj är det?? Försök att slappna av poison. Pressa inte dej själv så hårt.

• Förväntansfull0406

Så, nu är det lång väntan till skrapning idag. Har gjort mitt sista vul och min kropp har börjat ta hand om missfallet, fostret är borta så jag hade börjat blöda närsom. Nu är jag i v 11..... Vem hade trott det? Känns helt absurt! Men det bästa är att jag faktiskt aldrig kommer oroa mig för om jag gjorde rätt val som gjorde aborten. Det är ju redan över.

Svar på tråden Pergotime start mars 2013.