Pergotime start mars 2013.
Ingen förändring idag på äggen heller. Trippelkur som sista försök. Sedan blir det remiss för att få sprutor.
Ingen förändring idag på äggen heller. Trippelkur som sista försök. Sedan blir det remiss för att få sprutor.
Om remissen skickas i juli så måste jag vänta tre månader innan jag får tid. Så tidigast i september får jag nog börja med sprutor. Det är nog det som känns mest jobbigt. 4 veckor över semestertider klarar jag av, men 3 månader? Jag har ju redan gjort hälften hos den privata kliniken. Behöver ju inte göra det en gång till så då tycker jag att man borde få tid snabbare.
Jag är kvar lääänge tyvärr. Börjar med Provera imorgon och sedan blir det sista kuren Pergotime (trippel). Så blir det sprutor till hösten.
Trina
Försök: 2
Månader med pergo: 2
Bim: Typ 18 juni?
Ska på vul första veckan i juni och kolla om något har hänt. Men jag är helt inställd på sprutor i höst.
Sedan räknar jag endast försöken som månaderna jag fått Pergotime eftersom jag aldrig har äl naturligt. Har varit oskyddad sen september....
Jag menade naturligtvis juli! Jag glömmer hela tiden att vi bytt månad :) får skylla på att det snart är semester.
Haha, står fortfarande fel men orkar inte ändra från mobilen. Jag har bim 18 juli. (antagligen). Får ju reda på hur denna kur Pergotime fungerar om tre veckor. Tror dock inte det kommer fungera tyvärr.
Om lite mindre än två veckor börjar jag med Pergotime! Jag känner mig både positiv och lite negativ angående det här. Jag vill ju att det ska ge effekt men om det inte gör det så får man ju börja med sprutor som jag tror ger bättre effekt och man får ju mer uppföljning. Så på ett sätt vill jag börja med sprutor men samtidigt så är det ju enklare om trippeldos av Pergotime fungerar.
Jag börjar med Pergotime på måndag, trippelkur. Men just nu så är fröken röd väldigt elak. Blir en trevlig midsommar... Om inte annat så betyder ju hennes ankomst att man kan dricka!
Börjat med trippelkuren nu och nästa vecka är det vul. Var dock tvungen att övertala mannen att följa med... Förmodligen blir det ju remiss så då vill jag ju att han är med! Även om det är mig det är fel på så är det ju vi som par som blir remitterade till fertilitetskliniken på sjukhuset.
Insåg igår vilket pucko jag var som valde privat klinik. Jag hade chansen att remittera oss till kliniken direkt men jag tänkte att privat vad lika bra och enkelt. Jag trodde att de hade hand om allt upp till IVF men de behandlar bara upp till pergotime. Sen skickas man vidare. Vilket i sig känns konstigt eftersom de själva gör IVF.... Men men. Har jag tur så är jag väl igång med sprutor i december/januari. Det här med väntetider är så segt.
Idag är bara en dålig bra. Allt känns så bottenlöst på något sätt. Ren skräck med en gnutta nyfikenhet när jag tänker på onsdag..... Det har gått så långt att jag drömmer om det när jag sover. Inte illa nog med det så får jag svårt att sova av pergotime. Allt känns bara som måsten och inget är roligt längre. Ibland funderar jag "Man kanske borde pausa det här och må bra" men å andra sidan så kanske jag får lägga detta på vänt i 6 månader pga remiss. Får se på onsdag helt enkelt. Herregud, en hel vecka kvar. Vill inte det men vill veta vad som händer. Om denna trippelkur fungerar eller om det är tack och hej och vidare till fertilitetskliniken på sjukhuset för sprutor.