Inlägg från: Förväntansfull0406 |Visa alla inlägg
  • Förväntansfull0406

Pergotime start mars 2013.

Just nu är nog bara allmänt knäpp, blir gärna så de allra första dagen i cykeln. Igår var jag arg och ledsen på allt och alla. Kände att nä vad fan, ger upp detta med barn nu innan vi misslyckats för många gånger..... Bättre att sluta försöka själv innan man blir tvingad till det liksom.... Fast det kommer jag inte göra givetvis känner ärligt att jag skulle kunna lägga hur mycket pengar som helst på detta. Jag hörde ju att vi inte räknas som barnlösa (är vi ju inte heller iom vi har barn på olika håll) men då får vi bekosta ivf själva om det nu ska gå så långt.

• Förväntansfull0406

Smalltowngirl: Hmmm händer inte mycket nu. Har mens denna månaden hoppar jag över pergon, ska ju bara ta varannan månad eftersom de är lite väl kraftiga för mig. Har skrivit en dej på fb med en bekant, vi är väl inga vänner så men ni vet ytligt bekanta och hon är jätte trevlig!. Vi började prata lite sådär i vintras och då kröp det fram att de också försökte få barn...... Ja detta är deras femte försök och vem är inte fyra dagar sen..... Som sagt. Man gläds med andra men fy faaaaaan vad ont det gör!!!!! :,-(

• Förväntansfull0406

Jag börjar tro att det är något annat.... Något annat som är fel på mig alltså. Jag får ju äl med pergon och ÄNDÅ så vill det inte ta sig! Man har ju läst i det oändliga med vad det heter, tunn slemhinna, höga/låg värden ect.....

• Förväntansfull0406

Jag vet Trina. Känner mig såååå otacksam, det finns de som inte ägglossar på tippelkur heller..... Ärligt talat! Jag blir sjukt trött på mig själv och min negativa attityd. Men det är som du skriver Mylady, det är när mensen kommer sedan när den skiten gett sig av så lättar sinnet lite!

Jag brukar tänka såhär när jag är lite lättare i sinnet *haha* jag är inte troende på Gud men jag tror ändå på något. Och jag tror att när det är min tur så kommer mitt barn, det är så många som kämpat i år utan resultat, klart att de ska gå före i "kön" haha flummigt men det hjälper mig.

Jo så är det smalltowngirl: pergon kan rätta till en trasslig cykel. Göra den längre eller kortare.

• Förväntansfull0406

Amen vad hände med mitt inlägg!!! SUUUUCK!

Har gråtit floder idag. Är så sjukt labil i humöret! Haha nästan pinsamt.

Jag måste fråga er en sak. Min man började ta antidepressiva tabletter för en månad sedan. Jag fick fan panik när jag insåg att dessa kanske påverkar hans simmare negativt! Han ringde till läkaren men hennes attityd var väl inte särskilt.... Ja engagerad är nog att ta i. Men hennes åsikt var det är så många som tar såna här tabletter och kan bli föräldrar ändå. Står inget på FASS heller. Men ni vet man ojjar sig över allt!

• Förväntansfull0406

Jag mådde väldigt illa i princip alla dagar efter äl. Pergo-biverkning vad var det gör blodprov nu igen? (Minnet är inte vad det borde) äl-prov eller?? Jag hoppas det är som du säger, att hans simmare är ok trots piller. Min man är nykter alkoholist och hela sitt liv har han supit bort depressionen ni vet, druckit för att han mått dåligt, sedan mått ännu sämre. Nu är han helt nykter och mår väldigt bra! Men nu får han ta tabletter som hjälp istället och som ni förstår är det inte aktuellt för honom att sluta för att jag ska bli med barn.... Hans hälsa och värt liv ihop är viktigare än något annat. Men man vill ha båda delar!

• Förväntansfull0406

Såg precis det du skrivit smalltowngirl. En graviditet kan också innebära rejält mycket mer flytningar! Det har jag haft när jag varit gravid, redan så tidigt som runt bim.

• Förväntansfull0406

Denna dagen har också varit upp och ner. Min sambo sa idag att han ville pausa detta med barn. Han har flera gånger sagt att han tycker jag "blir för mycket" det stiger mig åt huvudet, bett mig att sluta vara så hård mot mig själv. Denna veckan har varit något utöver det extrema efter mens kom. jag blev fruktansvärt ledsen givetvis när han sa så. Men sedan pratade vi om det och jag har lovat dyrt och heligt att sluta bete mig så som jag gör. Jag inser ju nu när han "hotar" med att vilja lägga detta på is att jag har skrämt ihjäl honom. Men! vi kom överens om att faktiskt försöka börja om från början! Där vi var när vi började försöka! Då det var spännande och mysigt och jag pressade mig själv inte lika hårt. Han tyckte att om jag ville fortsätta med pergon så var det helt ok även testa med äl-stickor om jag vill. Men.... Kommer mensen igen och igen så får jag försöka att inte få ett hysteriskt nervsammanbrott. Han vill njuta av sommaren och vårt bröllop och så, är jag inte gravid till hösten så tar vi det då. Han har så rätt så.

Svar på tråden Pergotime start mars 2013.