Inlägg från: Förväntansfull0406 |Visa alla inlägg
  • Förväntansfull0406

Oj vad ni skrivit tjejer ingen mens ännu för er ännu bådar gott! Även om man har mensverk så kan det vara graviditet ju.

Jag har äl på tisdag, men har fortf rejäla pergo-biverkningar, (har ju inte tagit denna månaden) Huvudvärk varje dag typ. Men det blir att sexa i helgen för oss.

Men herregud botha! Matförgiftning är inte att leka med. Skönt att du nu mår bättre och önskar dej en riktigt härlig semester.

• Förväntansfull0406

För att kolla hur många vi är och lite var vi är i cykeln typ. Men det kanske är bäst att vänta, jag kanske är ensam kvar här om några dagar haha

• Förväntansfull0406

Äsch!! Vi testar och ser hur lång listan blir. Vet inte hur ni använder FL men sitter ni med mobilen så bara skriv era uppgifter så klipper jag in alla i en lista sen. Detta är mest för att vi alla jan ha lite koll på vem vi är och sådär. )

Jag börjar.
    Förväntansfull0406
    Antal månaders försök: 6
    Månader med pergo: 2
    Bim: 25 juni.

• Förväntansfull0406
    M0M skrev 2013-06-09 11:40:01 följande:
    Hej hej, jag äter pergotime nu för första gången och har ätit tablett nr 3 idag och har 2 st kvar. Jag är väldigt ny på detta och undrar nu hur man räknar ut när man har ägglossning? Är det som vanligt att man räknar från mensens första dag eller är det från att man tagit pergotime? Jag har en väldigt oregelbunden mens och det är därför jag äter pergo.

Tacksam för all hjälp!  
    Det är väldigt att svårt att säga tyvärr, du har alltid 14 dagar från äl till mens, men när äl ägt rum vet du ju först när du får ett plus eller mensen kommer om du har oregelbunden mens.  Jag hade väldigt oregelbunden cykel när jag tog pergo för första gången 2009 men min mens blev 28 dagar redan första kuren. Ibland krävs det en kur eller så för att hitta sin cykel och kunna räkna ut när äl kommer inträffa, ja.... om du inte plussar såklart
    Smalltowngal skrev 2013-06-09 12:18:08 följande:
    Där kom mensen :'( nu vet jag att PMS med pergotime innebär åt helvete många gravtecken! Och inga inbillade, utan symtom som jag aldrig haft innan mens förut. Har haft:

Rejäla knivhugg 9 dagar efter ÄL, otroligt ömma bröstvårtor sedan ÄL+6, ett mycket skarpt illamående BIM-2 som kom helt plötsligt och försvann efter en minut, tre korta migränattacker som slog ned som blixten och höll i sig en halv minut. Har ALDRIG haft sån huvudvärk i mitt liv! Sedan har jag i ett par dagar känt en distinkt järnsmak i munnen, ofta när jag dricker vatten. Sjukt gasig och stor mage också. Och massor med små plitor mellan brösten..

Fan vad besviken jag är :((((
    Ja du..... jag håller verklige med dej!!! de är för jävliga rent ut sagt. Jag får normalt sett aldrig "skengravid" tecken mellan äl och mens, inga inbillningar heller, inte så mycket som ömma tuttar..... men pergon har verkligen fått min kropp att balla ur totalt! Gråter Hade nog fan alla symptom på graviditet man kan ha förra gången.

Jag bröt också ihop FULLSTÄNDIGT förra mensen.....min man blev helt galen på mig och "hotade" att ge upp detta med bebis om jag inte försökte lugna ner mig lite. Alltså jag hade verkligen byggt upp enorma förväntningar och var faktiskt säker på att det tagit sig, en bekant till mig hade bim samma dag som mig då och plussade dessutom, jag var glad för hennes skull men shit vad jag tjöt. Så..... jag fick helt enkelt bestämma mig för att verkligen försöka att inte tänka. Hur fan man nu gör det. Obestämd

Jag kontrollerar inga äggblåsor nu, man bör göra det EGENTLIGEN men jag får inte mer än två ägg ändå verkar det som så min gyn säger att jag bara ska köra på nu till hösten. Det där är högst individuellt, jag har ju haft pergo innan så min gyn vågar släppa på detta med mig.
    botha skrev 2013-06-09 18:12:01 följande:
    I allad ledsamhet verkar det som om jag är gravid. . 6 tester visar positivt
    MEN!!!!! HERREGUD!!! Skrattande Stort grattis!!! Hjärta Detta ger oss andra hopp. Hur känns det???

• Förväntansfull0406
    Smalltowngal skrev 2013-06-09 18:21:05 följande:
    Mylady: jag får inte äta nu för min gyn, de har semesterstängt så kan inte kolla UL efter äggblåsor.. :/

Hur är det mer er här i tråden, äter ni på eget bevåg eller går ni innan varje ÄL till gyn för UL? Känns skit att inte få ta på hela sommaren, eftersom det inte blev nåt nu trots tre mogna äggblåsor..
    Du..... pergo har effekt även efter man slutat med tabletterna så ge inte upp Hjärta
  • Förväntansfull0406

Här kommer en lista. Hoppas jag inte missat någon och ber om ursäkt på förhand om jag gjort detta! klistra in er i listan eller be mig göra det om ni vill vara med.

Förväntansfull0406
    Antal månaders försök: 6
    Bim: 25 juni.

Trina
    Försök: 2
    Bim: Typ 18 juni?

Mylady
    Försök nr 18
    Pergo månad nr 2
    BIM: typ 3 juli

Lilla Me
    Antal månaders försök: 8
    Antal pergokurer: 4
    Bim: 18-19/6

Sultanol
    Tredje kuren av pergotime nu!
    BIM - 1/7

Mael???

MOM??

• Förväntansfull0406

Jätteglad för din skull ska du veta. nu var det er tur!! Njut nu av ditt plus OCH semester! Titta gärna in och berätta för oss hur det går för dej. Kram kram!

Svar på tråden Pergotime start mars 2013.