• Anonym (orolig)

    kan man klämma ihjäl bebisen?

    Hej, jag är jätte orolig jag har klämt mitt barn i magen, är de möjligt? Jag låg på golvet med knäna upp och magen ner emot knäna och de kändes helt enkelt som ja klämde sönder huvudet på ungen mellan ena benet och magen.. Vart jätte orolig, min kille säger att jag inte ska oroa mig för finns massa fostervatten runt som skyddar den. Men man kan ju bli orolig för mindre! För övrigt är de mitt första barn och jag är i slutet av vecka17.

  • Svar på tråden kan man klämma ihjäl bebisen?
  • Griseknoen35

    Svårt att tänka mig med tanke pressen som blir på bebisarna när dom föds men är du orolig så ska du ringa och prata med din barnmorska. Det är alltid det bästa att göra när det är sådant här.

  • Queenie70

    I vilket sammanhang låg du i den märkliga ställningen?

  • Julimirakel

    Det har jag verkligen svårt att tro. Som din kille säger så är den väldigt skyddad inne i livmodern och med allt fostervatten! Men förstår att du är orolig om det kändes fel att sitta i den ställningen. Men jag tror absolut inte. Har aldrig hört talas om att man kan göra det. Ring i alla fall och prata med 1177 eller din barnmorska om du är orolig och det är helt normalt att oroa sig!

    Kram på dig!  

  • Anonym (orolig)

    Aa okej! Jo jag har tänkt de men det är typ bara öppet vissa dagar i veckan, tyvärr! Och ja ville ha ett svar nu :)

  • Anonym (orolig)
    Julimirakel skrev 2013-03-24 09:40:48 följande:
    Det har jag verkligen svårt att tro. Som din kille säger så är den väldigt skyddad inne i livmodern och med allt fostervatten! Men förstår att du är orolig om det kändes fel att sitta i den ställningen. Men jag tror absolut inte. Har aldrig hört talas om att man kan göra det. Ring i alla fall och prata med 1177 eller din barnmorska om du är orolig och det är helt normalt att oroa sig! Kram på dig!  

    Julimirakel skrev 2013-03-24 09:40:48 följande:
    Det har jag verkligen svårt att tro. Som din kille säger så är den väldigt skyddad inne i livmodern och med allt fostervatten! Men förstår att du är orolig om det kändes fel att sitta i den ställningen. Men jag tror absolut inte. Har aldrig hört talas om att man kan göra det. Ring i alla fall och prata med 1177 eller din barnmorska om du är orolig och det är helt normalt att oroa sig! Kram på dig!  

    Okej tack så mycket för svaren :) får ta och ringa känns dock lite lugnare nu :)
  • AMC80

    Jag tror inte det är någon fara. Kan det inte varit så att bebisen bara flyttade på sig?

    Självklart ska du ringa om du är orolig.

  • Anonym (orolig)
    AMC80 skrev 2013-03-24 09:47:17 följande:
    Jag tror inte det är någon fara. Kan det inte varit så att bebisen bara flyttade på sig? Självklart ska du ringa om du är orolig.

    AMC80 skrev 2013-03-24 09:47:17 följande:
    Jag tror inte det är någon fara. Kan det inte varit så att bebisen bara flyttade på sig? Självklart ska du ringa om du är orolig.

    Ja kanske det, jag vet inte för jag har inte känt några sparkar eller fladder ens tror jag, har knappt någon mage heller så jag vet inte hur de känns :)
  • Lizette80

    Gravida Kvinnor har fått riktigt hårda smällar o sparkar mot magen utan att bebis skadats..
    Bebis omsluts av ditt eget skinn o fett, livmodern, fostervatten..
    INGEN fara..
    V17 e bebis inte så värst stor heller, men tror inte på det du skriver att bebis i min v som jag e i nu v28 ens skulle bli skadat..
    Ta det lugnt, bebis ligger väldigt skyddad i magen!!

    FRÅGA: Varför låg du på rygg o pressa knät upp mot magen?? 

  • Anonym (orolig)
    Lizette80 skrev 2013-03-24 10:47:03 följande:
    Gravida Kvinnor har fått riktigt hårda smällar o sparkar mot magen utan att bebis skadats.. Bebis omsluts av ditt eget skinn o fett, livmodern, fostervatten.. INGEN fara.. V17 e bebis inte så värst stor heller, men tror inte på det du skriver att bebis i min v som jag e i nu v28 ens skulle bli skadat.. Ta det lugnt, bebis ligger väldigt skyddad i magen!! FRÅGA: Varför låg du på rygg o pressa knät upp mot magen?? 

    Lizette80 skrev 2013-03-24 10:47:03 följande:
    Gravida Kvinnor har fått riktigt hårda smällar o sparkar mot magen utan att bebis skadats.. Bebis omsluts av ditt eget skinn o fett, livmodern, fostervatten.. INGEN fara.. V17 e bebis inte så värst stor heller, men tror inte på det du skriver att bebis i min v som jag e i nu v28 ens skulle bli skadat.. Ta det lugnt, bebis ligger väldigt skyddad i magen!! FRÅGA: Varför låg du på rygg o pressa knät upp mot magen?? 

    okej okej, ja jag ringde 1177 och de sa att de var lugnt, skulle ha märkt om de hade hänt något. Nej men jag låg på golvet med bena ner som när folk ber från andra länder typ . Alltså de låter konstigt men aa :)
  • Anonym (???)
    Anonym (Niklas) skrev 2013-05-24 11:40:09 följande:
    Han är tyvärr död :/



    Va?? Av att ligga så?? Yeah right..
  • Anonym (---)

    Man kan ramla och landa på magen så att den trycks ihop väldigt mycket utan att bebisen skadas, tack vare fostervattnet. Att lägga sig så att bebisen i magen skadas är nog i stort sett omöjligt, det gör ont på dig långt innan bebisen skadas.

  • JennieAnderson

    Om man skulle lyckas klämma ihjäl barnet så hade det inte ens gått att ligga på mage när man sover. Jag låg på mage som senast i v 30. Är nu i v37 så nu går det inte längre...Så risken är minimal

  • Alby

    Faktum är att det är liten chans att något händer bebisen, men enligt min bm så ska man inte göra avancerade sexställningar under graviditeten.

Svar på tråden kan man klämma ihjäl bebisen?