• sakson33

Planera nåt kul för påsk?

Har en 4 åring hemma och vi försöker planera något roligt inför påsk. Vad brukar ni andra göra med era barn vid påsk? 

• Svar på tråden Planera nåt kul för påsk?
  • sakson33
    Dixie skrev 2013-03-24 22:07:52 följande:
    Måla ägg, göra påskåynt och påskkort.
    Jo men något mer spännande kanske. Det där gör väl redan de flesta. Någon lek kanske ni har att tipsa om? 
  • Dixie
    sakson33 skrev 2013-03-24 22:13:15 följande:
    Jo men något mer spännande kanske. Det där gör väl redan de flesta. Någon lek kanske ni har att tipsa om? 

sakson33 skrev 2013-03-24 22:13:15 följande:

Ja, men tror du inte en 4åring hade tyckt det vore kul?
  • sakson33
    Dixie skrev 2013-03-24 22:16:09 följande:

Ja, men tror du inte en 4åring hade tyckt det vore kul?
    Jo det är möjligt. Tänkte mest om det finns något mer speciellt man kan göra under dagen. 
  • Uniqie

Nu har jag inte egna barn men kanske någon form av skattjakt. Placera ut små godisar i ert hem som ditt barn får leta efter. Ett alternativ till detta är att skriva små ledtrådar som du läser upp. Ett annat är att köra "fågel, fisk eller mittimellan" ett tredje är att ropa nu bränns det,,nää nu blirre kallare tills barnet hittar. Tom jag tycker detta är kul. HAHA. 

• sakson33
    Uniqie skrev 2013-03-24 22:24:58 följande:
    Nu har jag inte egna barn men kanske någon form av skattjakt. Placera ut små godisar i ert hem som ditt barn får leta efter. Ett alternativ till detta är att skriva små ledtrådar som du läser upp. Ett annat är att köra "fågel, fisk eller mittimellan" ett tredje är att ropa nu bränns det,,nää nu blirre kallare tills barnet hittar. Tom jag tycker detta är kul. HAHA. 
    Ja, detta låter kul. Mer för oss kanske till och med, hehe:) 
  • Anne69

Att vara påskkärring är ju jättespännande. Det kräver förberedelser (måla påskkort), man får klä ut sig och så får man godis! Jättekul!

Förutom påskpysslande och påskpyntande bakar vi en hel del till påsk. Och så gör vi egna marsipanfigurer som barnen får dekorera påsktårtan med! 

• Phillippa

Jag är också ute efter något påskfirande. Jag har letat efter påskbrasor och liknande men det verkar vara dött på den fronten. Det verkar inte finnas något arrangerat i vår kommun i alla fall :(. 

Svar på tråden Planera nåt kul för påsk?