Planera nåt kul för påsk?
Har en 4 åring hemma och vi försöker planera något roligt inför påsk. Vad brukar ni andra göra med era barn vid påsk?
Har en 4 åring hemma och vi försöker planera något roligt inför påsk. Vad brukar ni andra göra med era barn vid påsk?
Måla ägg, göra påskåynt och påskkort.
Skattjakt?
Nu har jag inte egna barn men kanske någon form av skattjakt. Placera ut små godisar i ert hem som ditt barn får leta efter. Ett alternativ till detta är att skriva små ledtrådar som du läser upp. Ett annat är att köra "fågel, fisk eller mittimellan" ett tredje är att ropa nu bränns det,,nää nu blirre kallare tills barnet hittar. Tom jag tycker detta är kul. HAHA.
Att vara påskkärring är ju jättespännande. Det kräver förberedelser (måla påskkort), man får klä ut sig och så får man godis! Jättekul!
Förutom påskpysslande och påskpyntande bakar vi en hel del till påsk. Och så gör vi egna marsipanfigurer som barnen får dekorera påsktårtan med!
Jag är också ute efter något påskfirande. Jag har letat efter påskbrasor och liknande men det verkar vara dött på den fronten. Det verkar inte finnas något arrangerat i vår kommun i alla fall :(.