• Anastasia

    Samsung Galaxy S4

    Jag har nyligen beställt en ny mobil - Samsung Galaxy S4.   Jag kommer att få den om några veckor, och är väldigt nyfiken och förväntansfull.  

    Pga. min förväntansfullhet ville jag skapa den här tråden där vi talar om denna telefon.  Ni som har de tidigare modellerna, är ni nöjda?  Vad kan man göra med den? Osv.   Vilka Appar borde skaffa förutom raioplay?  

    Den här tråden önskar jag blir en Samsung Galaxy tråd. =)   

  • Svar på tråden Samsung Galaxy S4
  • paret

    Vi har bla s3, fantastisk.
    Du får själv bestämma vilka appar du behöver, svårt att tipsa, vi har allt från väder till recept till olika vinkelmätare mm

  • slazh

    Galaxy S4 kommer med stor Full-HD skärm och mycket bra prestanda, den har även stöd för 4G (fjärde generationens mobilnät) och det sägs att den kommer att stöda väldigt många frekvensband på 4G vilket har vart ett problem med dom flesta tidigare mobiltelefoner som klarar 4G som till exempel iphone 5 som inte stöder något av de frekvensbanden som används för 4G i Sverige. Fördelen med 4G nätet är att det är mycket bättre på att leverera data som till exempel när man ska surfa på mobilen, ladda upp bilder till Facebook, hämta appar, använda mobilen som modem till sin bärbara dator och så vidare. Sen finns det även andra nyheter som bättre kamera och så vidare så det är ju en mycket kompetent mobil.

  • Shadygirl82

    Snart släpps den. =)   Releasen är den 27e, så vecka 18 skall mobilen komma.  Jag längtar så otroligt mycket. :D

  • mababy

    Har ni fått era mobiler ännu???? Min är hemma nu men jag blir inte klok på apparna. Har laddat ned en med olika "themes" men förstår inte hur man ska öppna upp de så att de fungerar. Det finns ju appar för tex "smileys" vilka går att använda då man skriver sms- hur används detta? Blir inte klok...och hittar inte någon handbok heller;/

  • Tenshii
    mababy skrev 2013-06-02 07:30:23 följande:
    Har ni fått era mobiler ännu???? Min är hemma nu men jag blir inte klok på apparna. Har laddat ned en med olika "themes" men förstår inte hur man ska öppna upp de så att de fungerar. Det finns ju appar för tex "smileys" vilka går att använda då man skriver sms- hur används detta? Blir inte klok...och hittar inte någon handbok heller;/
    Teman till vad? Android i sig stöder inte teman, däremot så kan individuella appar göra det.

    Om du använder en annan SMS-app än den Samsung skickar med (gosms tex: https://play.google.com/store/apps/details?id=com.jb.gosms&hl=sv) så har du stöd för att lägga till emoji-smileys. Dock så kräver det alltid att mottagaren också har samma stöd. 
  • Binary
    Tenshii skrev 2013-06-02 21:10:54 följande:
    Teman till vad? Android i sig stöder inte teman, däremot så kan individuella appar göra det.

    Om du använder en annan SMS-app än den Samsung skickar med (gosms tex: play.google.com/store/apps/details?id=com.jb....) så har du stöd för att lägga till emoji-smileys. Dock så kräver det alltid att mottagaren också har samma stöd. 
    misstänker att folket menar "launchers" och det finns det ju en uppsjö av. Själv föredrar jag Next Launcher 3D just på grund av att man kan byta ut element i den som man tycker och att man får en rapp transition mellan skärmar med mera.
    sextankar.nu - En mans tankar om sex forum.sextankar.nu för öppet forum
  • Mamma Tintis

    Är det någon här inne som faktiskt har köpt telefonen? Är den lika bra som den verkar? Är lite sugen på att beställa en sån. Har kört med iphone i fyra år och är lite rädd att bli besviken om jag byter till android istället för att köra på det säkra kortet och ta en iphone 5. Går den att navigera med en hand eller måste man använda båda händerna pga storleken? Med en bebis i famnen är det ett måste att kunna använda telefonen med en hand, men den ser så stor ut. Tacksam för input!

  • Binary
    Mamma Tintis skrev 2013-07-26 21:44:21 följande:
    Är det någon här inne som faktiskt har köpt telefonen? Är den lika bra som den verkar? Är lite sugen på att beställa en sån. Har kört med iphone i fyra år och är lite rädd att bli besviken om jag byter till android istället för att köra på det säkra kortet och ta en iphone 5. Går den att navigera med en hand eller måste man använda båda händerna pga storleken? Med en bebis i famnen är det ett måste att kunna använda telefonen med en hand, men den ser så stor ut. Tacksam för input!
    Har en. har haft den en period och är fortfarande nöjd
  • Mamma Tintis

    Binary: Upplever du telefonen som väldigt stor? Funkar det bra att hålla den i ena handen och navigera med tummen bara?

  • Tenshii

    Jag har rätt stora händer och jag kan behöva ta i lite för att nå övre vänstra hörnet. Dock så är det inget jag tänker på under dagligt användande, man når fortfarande större delen av skärmen jag och jag har inga problem med att hålla med två händer. Två händer är oftast bekvämare oavsett läge. Balanserar underdelen av telefonen på min vänstra tumme, håller pekfingret mot vänster sida på telefonen och långfingret bakom som stöd samtidigt som jag håller den som jag brukar med höger. 

  • Tenshii

    Att man får hålla på ett annat sätt beror nog egentligen inte på att skärmen i sig är svår och för vissa kan vara svår att nå överallt till fullo. Det är nog mer det att en stor telefon är svårare att balansera i handen. 

  • Mamma Tintis

    Tack för ditt svar Tenshii! Är du nöjd med telefonen annars? Antar att man vänjer sig vid storleken. Tyckte ju att iphonen var enorm när jag började med den...

  • Binary
    Mamma Tintis skrev 2013-07-27 11:49:06 följande:
    Binary: Upplever du telefonen som väldigt stor? Funkar det bra att hålla den i ena handen och navigera med tummen bara?
    jag har rätt små händer men jag har inte upplevt det som ett problem
  • Mandyyy

    Jag är super nöjd med min Samsung Galaxy S 4 :)
    Haft den ett tag nu:)
    Man vänjer sig vid storleken ;)

  • Tenshii
    Mamma Tintis skrev 2013-07-27 19:31:35 följande:
    Tack för ditt svar Tenshii! Är du nöjd med telefonen annars? Antar att man vänjer sig vid storleken. Tyckte ju att iphonen var enorm när jag började med den...
    Jadå. Min S2a jag hade tidigare som var väldigt stor och hade en väldigt bra skärm när den kom känns liten och suddig i jämförelse idag. Snabb, tydlig skäm, bra kamera, allt jag behöver. Man vänjer sig väldigt fort. 
Svar på tråden Samsung Galaxy S4