Inlägg från: Anonym (Gittan) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Gittan)

VIKTUTMANING: Gå ned i vikt på 8 veckor

Jo, jag kan hänga på! Har redan minskat några kilo men påskgodis, jag-är-sjuk-det-är-synd-om-mig-godis och obefintligt med motion (eftersom jag varit sjuk nästan konstant sedan nyår) har tyvärr stannat upp det hela.

Ålder: 32
    Startvikt: 74-75 ungefär (ska kolla mer exakt sedan)
    Målvikt: På lång sikt vill jag komma under 65 kilo, men först och främst vill jag ner till 69 då jag har normalt BMI och är på före-barnen-vikt. Räknar dock med att det kommer att ta längre tid än 8 v, har ingen lust att hårdbanta, bara det rör sig åt rätt håll är jag nöjd.
    Hur jag ska gå ner i vikt/Metod: Fortsätta med lite mindre portioner, sluta med vardagsgodis och läsk, röra mig mer till vardags (och börja träna gym när jag blir frisk)
    Mitt startdatum för utmaningen: 2 april
    Jag kommer att väga mig på: Min badrumsvåg.Flört Äh, kan väl säga fredagar.
    Har du provat att gå ner i vikt förr?: Mja, ett par gånger.
    Om ja, med vilken/vilka metoder: Testat LCHF en gång, sedan har jag ju tränat och dragit ner på snask förr, men det var inte enbart för att gå ner i vikt.

• Anonym (Gittan)

Just ja, är 167 cm lång.

• Anonym (Gittan)

Vägde mig i tisdags, 76,1 stod det på vågen så det var ju något högre startvikt än jag trodde.Rynkar på näsan Men när jag vägde mig i morse stod vågen på 74,6.Glad Går åt rätt håll i alla fall, nu ska dte bara fortsätta så.
    Försöker komma ihåg att väga mig efter att jag kissat och innan jag ätit frukost, så att jag är "tom", så att det blir så jämförbart som möjligt. Det räcker ju med att man dricker en halvliter vätska så har man fyllt på ett halvkilo.

Men visst har det blivit lite överblivet påskgodis i tisdags, svårt att tacka nej när tvååringen kommer och är generös med de godisar hon inte tycker om själv. Lite mindre portioner denna veckan, men äter annars ganska normalt.

Mitt stora problem är väl att jag ofta vill unna mig lite godis eller kaka till kaffet på kvällen. Efter ett tag blir jag nästan beroende, hjärnan säger  -Godis! Godis! Jag vill ha godis! och så smäller vi i oss en karamellpåse varje kväll... Tvååringen ser det och vill så klart också ha, så vi behöver dra ner för hennes skull också. En gång i veckan känns okej, om jag då blir jättesugen på chips eller något på måndagen kan jag se fram emot godisdagen och tänka att jag bara behöver vänta tills på fredag! Så här i början är det svårt att stå emot men jag vet ju att det brukar bli bättre bara jag vant mig av med varje dag-godiset.

• Anonym (Gittan)

Vi=jag och min man. Han är min medberoende på godisfronten.

• Anonym (Gittan)
    Fru Mamma skrev 2013-04-05 20:37:34 följande:
    Jahaja... Nu sitter barnen och maken och smaskar chips... Och jag tappar helt klart sugen på att äta nyttigt och kämpa (även om det inte blivit speciellt mycket kämpa denna veckan :P).. Jag kommer ju ändå aldrig gå ner i vikt... Jag kommer bara bli fetare och fetare och till slut kommer jag vara med i den där jäkla guinnes rekordbok som den fetaste människan genom tidernas historia :( och det faktum att appen sa till mig att jag inte fick äta middag gör ju inte att jag mår bättre när dom sitter bredvid och bara MÖLAR in näve efter näve... Av mina favoritchips!!! :'( visst, gurka i all ära, men SÅ gott är det inte! :P och så ska jag hålla på i EVIGHETER!!!! EVIGHETER, I tell you!
    Det kommer du inte alls att bli! Och varför skulle du inte få äta middag? Det är inte hela världen med lite bakslag ibland, bara man inte ger upp och skiter i allt. Även om man inte följer sin "diet" perfekt är det ju bättre med en liten förbättring än ingen alls!

Vad taskigt av dem att sitta och käka chips, jag hade ju aldrig fixat att titta på utan slängt i mig halva påsen på nolltid. Gå ut och ta en promenad så slipper du se dem?
Svar på tråden VIKTUTMANING: Gå ned i vikt på 8 veckor