• Anonym (Big Mama)

VIKTUTMANING: Gå ned i vikt på 8 veckor

Är det någon som hänger med? Jag smygstartade redan idag men börjar officiellt på måndag den 1 april. Vill gärna se redan nu om någon är intresserad. Om ni vill delta med ett annat datum i början av april eller nu i slutet av mars går även det bra. Huvudsaken är att vi peppar och motiverar varandra, samt att vi som deltar är aktiva i tråden så länge som möjligt.

Vill man avsluta eller eventuellt avbryta/pausa sin medverkan i utmaningen skulle jag uppskatta att man skriver det innan man överger tråden. Jag skulle även tycka det vore kul om ni som vill delta fyller i det "formulär" ni hittar längst ned i detta inlägg, hur mycket ni vill fylla i samt vad ni svarar är upp till er.

LÄS IGENOM FÖRST!

Valfri viktminskningsmetod & träningsform gäller under dessa 8 veckor Det här är inte en tävling! Den enda man tävlar mot är sig själv Vi ska hålla en vänlig stämning i tråden och stötta varandra Vilken dag i veckan ni väger er får ni bestämma helt själva!

Ålder:
    Startvikt:
    Målvikt:
    Hur jag ska gå ner i vikt/Metod:
    Mitt startdatum för utmaningen:
    Jag kommer att väga mig på:
    Har du provat att gå ner i vikt förr?:
    Om ja, med vilken/vilka metoder:

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-03-27 13:56
    Mina svar på formuläret (lägger till längd också).

Ålder: 21
    Längd: 170 cm
    Startvikt: 109.2 kg
    Målvikt: 65-75 kg
    Hur jag ska gå ner i vikt/Metod: Egen variant av LCHF, sluta småäta, börja promenera, utesluta allt sött och sockrigt, sluta dricka läsk osv.
    Mitt startdatum för utmaningen: 1 april
    Jag kommer att väga mig på: Måndagar
    Har du provat att gå ner i vikt förr?: Ja
    Om ja, med vilken/vilka metoder: Endast med shakes och pulverdrycker (VLCD/LCD).
  • Svar på tråden VIKTUTMANING: Gå ned i vikt på 8 veckor
  • Fru Mamma

Carmelina: åter igen har du så rätt! Matintaget och sömnen är egentligen de stora bovarna hos mig, men långa promenader är så härligt och det skadar inte försöken att gå ner i vikt ;)

• Anonym (motiverad)

Fick rycka ut å jobba igår kväll, å fläskfilen hann inte bli färdig. Så ja fick handla snabbt på kiosken innan ja började så de vart billys. Urk, men men de är inte så ofta ja behöver hoppa in å jobba sådär. Fick mig iaf en promenad när ja gick hem från jobbet igår kväll.

• Carmelina

Fru mamma: nä, promenaderna ger absolut en extra skjuts. Dessutom känns det lite mer dumt att dra i sig en massa ... (Välj valfri last) när man gått en promenad.

• Carmelina

Ny dag, nya tag! Idag blir en bra dag!

Jag ska försöka planera veckomeny och sen åka och handla.

• Juno

Härligt! Jag hänger på!

Ålder: 40
    Längd: 171 cm
    Startvikt: 101,8 kg
    Målvikt: 80 kg/delmål 99 kg=tvåsiffrig
    Hur jag ska gå ner i vikt/Metod: Shape-Up och tallriksmodellen
    Mitt startdatum för utmaningen: 4 april
    Jag kommer att väga mig på: Fredagar
    Har du provat att gå ner i vikt förr?: Ja då, och lyckats men gått upp igen.
    Om ja, med vilken/vilka metoder: Viktväktarna, GI, tallriksmodellen

• Fru Mamma

Hurmf... Dumtelefonen skickade iväg det...
    Nu har jag ätit frukost... Det började bra med en kiwi, en halv banan (dotra ville "smaka") och mina vitaminer... Sen bestämde jag mig för att jag fortfarande var dödligt hungrig, så det blev ett Wasa husman med skinka och ett Wasa frukost med ost, men jag skulle stoppat innan knäckebröden, för nu såhär en stund efter så är jag så mätt att jag går åt, precis som vanligt... Och det var ju inte tanken... Kom precis på att jag helt glömt bort att dricka citronvatten 30 minuter innan varje måltid både igår och idag, så det får jag ändra på vid lunch sen

• Fru Mamma

Carmelina: ja, keso är tydligen väldigt populärt.. Dessvärre så har jag verkligen kämpat för att börja tycka någorlunda om det, så till den grad att jag hulkar bara jag kommer i närheten av det :P men jag tar gärna emot förslag på andra mättande frukttillbehör...

Svar på tråden VIKTUTMANING: Gå ned i vikt på 8 veckor