• Anonym (Big Mama)

VIKTUTMANING: Gå ned i vikt på 8 veckor

Är det någon som hänger med? Jag smygstartade redan idag men börjar officiellt på måndag den 1 april. Vill gärna se redan nu om någon är intresserad. Om ni vill delta med ett annat datum i början av april eller nu i slutet av mars går även det bra. Huvudsaken är att vi peppar och motiverar varandra, samt att vi som deltar är aktiva i tråden så länge som möjligt.

Vill man avsluta eller eventuellt avbryta/pausa sin medverkan i utmaningen skulle jag uppskatta att man skriver det innan man överger tråden. Jag skulle även tycka det vore kul om ni som vill delta fyller i det "formulär" ni hittar längst ned i detta inlägg, hur mycket ni vill fylla i samt vad ni svarar är upp till er.

LÄS IGENOM FÖRST!

Valfri viktminskningsmetod & träningsform gäller under dessa 8 veckor Det här är inte en tävling! Den enda man tävlar mot är sig själv Vi ska hålla en vänlig stämning i tråden och stötta varandra Vilken dag i veckan ni väger er får ni bestämma helt själva!

Ålder:
    Startvikt:
    Målvikt:
    Hur jag ska gå ner i vikt/Metod:
    Mitt startdatum för utmaningen:
    Jag kommer att väga mig på:
    Har du provat att gå ner i vikt förr?:
    Om ja, med vilken/vilka metoder:

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-03-27 13:56
    Mina svar på formuläret (lägger till längd också).

Ålder: 21
    Längd: 170 cm
    Startvikt: 109.2 kg
    Målvikt: 65-75 kg
    Hur jag ska gå ner i vikt/Metod: Egen variant av LCHF, sluta småäta, börja promenera, utesluta allt sött och sockrigt, sluta dricka läsk osv.
    Mitt startdatum för utmaningen: 1 april
    Jag kommer att väga mig på: Måndagar
    Har du provat att gå ner i vikt förr?: Ja
    Om ja, med vilken/vilka metoder: Endast med shakes och pulverdrycker (VLCD/LCD).
  • Svar på tråden VIKTUTMANING: Gå ned i vikt på 8 veckor
  • spökplumpen

Jag hoppar in jag med. Jag började 2/4 och mitt mål är att bli en klockren hm 38:a. Jag har 38 idag, men när det gäller toppar på hm så är jag en 40. Provade en supersnygg burberryjacka i påskas som dock satt lite väl tajt över magen så målet är att den ska passa perfekt till maj. Hihi även om det då kommer vara för varmt för den jackan! Jag kommer köra strikt lchf och peppar, peppar, ta i trä försöka att övervinna min gymrädsla och börja träna.

• Anonym (Långstång)

ja, ursäkta mig.. bra jobbat Juno!
    jag skulle gärna se 0.7-1 kg mindre på vågen den här veckan.

• Fru Mamma

Bra jobbat Juno!

Långsynt: jag har kommit halvvägs i boken, och man "får" inte sluta innan det står "gå och tänd din sista cigarrett nu" (eller vad det nu står), men jag är på väg iallafall ;)

Glömde helt bort att kolla hur långt det var till lekplatsen, men det kan omöjligt ha varit mer än 2 km tur och retur, men kollar det nästa gång... Nu har jag ätit lunch, det blev äggröra (2 ägg, cirka 1 dl crème fraîche och diverse kryddor) och wokgrönsaker (skippade oljan och det smakade helt okej tror jag :P) och citronvatten såklart!

Nu ska jag lägga mig på soffan en stund och försöka få dotra att somna och sen ska jag köra igång med städrace.

Heja, heja! Ni är så duktiga allihopa! :D

• Flegmatikern

Ja, va bra om ni slutar röka också. Jag slutade för 4,5 år sedan och det är det bästa jag gjort. Jag är så stolt att jag tillslut gjorde det. Det tog många år och försök innan jag fick nog av rökningen.
    Det är så skönt att inte lukta fimp längre och det kostade ju skjortan också.
    Provade faktiskt en cigg i februari när jag var ute med några kompisar men fan vad äckligt det var.
    Nu har jag bara vikten kvar att kämpa med sen är jag helt nöjd med mig själv : )

• Anonym (Långstång)

cigg fingrar luktar verkligen skunk!! :(

snart ska jag ut och gå ett par km. Har inte bestämt mig om jag ska ta min tjockis i bärsjalen eller vagnen. Blir ju sååå svettigt med sjalen jag som får besök. Men... svett är bra?

• Anonym (Gittan)

Vägde mig i tisdags, 76,1 stod det på vågen så det var ju något högre startvikt än jag trodde.Rynkar på näsan Men när jag vägde mig i morse stod vågen på 74,6.Glad Går åt rätt håll i alla fall, nu ska dte bara fortsätta så.
    Försöker komma ihåg att väga mig efter att jag kissat och innan jag ätit frukost, så att jag är "tom", så att det blir så jämförbart som möjligt. Det räcker ju med att man dricker en halvliter vätska så har man fyllt på ett halvkilo.

Men visst har det blivit lite överblivet påskgodis i tisdags, svårt att tacka nej när tvååringen kommer och är generös med de godisar hon inte tycker om själv. Lite mindre portioner denna veckan, men äter annars ganska normalt.

Mitt stora problem är väl att jag ofta vill unna mig lite godis eller kaka till kaffet på kvällen. Efter ett tag blir jag nästan beroende, hjärnan säger  -Godis! Godis! Jag vill ha godis! och så smäller vi i oss en karamellpåse varje kväll... Tvååringen ser det och vill så klart också ha, så vi behöver dra ner för hennes skull också. En gång i veckan känns okej, om jag då blir jättesugen på chips eller något på måndagen kan jag se fram emot godisdagen och tänka att jag bara behöver vänta tills på fredag! Så här i början är det svårt att stå emot men jag vet ju att det brukar bli bättre bara jag vant mig av med varje dag-godiset.

• Anonym (Gittan)

Vi=jag och min man. Han är min medberoende på godisfronten.

Svar på tråden VIKTUTMANING: Gå ned i vikt på 8 veckor