• Anonym (Big Mama)

VIKTUTMANING: Gå ned i vikt på 8 veckor

Är det någon som hänger med? Jag smygstartade redan idag men börjar officiellt på måndag den 1 april. Vill gärna se redan nu om någon är intresserad. Om ni vill delta med ett annat datum i början av april eller nu i slutet av mars går även det bra. Huvudsaken är att vi peppar och motiverar varandra, samt att vi som deltar är aktiva i tråden så länge som möjligt.

Vill man avsluta eller eventuellt avbryta/pausa sin medverkan i utmaningen skulle jag uppskatta att man skriver det innan man överger tråden. Jag skulle även tycka det vore kul om ni som vill delta fyller i det "formulär" ni hittar längst ned i detta inlägg, hur mycket ni vill fylla i samt vad ni svarar är upp till er.

LÄS IGENOM FÖRST!

Valfri viktminskningsmetod & träningsform gäller under dessa 8 veckor Det här är inte en tävling! Den enda man tävlar mot är sig själv Vi ska hålla en vänlig stämning i tråden och stötta varandra Vilken dag i veckan ni väger er får ni bestämma helt själva!

Ålder:
    Startvikt:
    Målvikt:
    Hur jag ska gå ner i vikt/Metod:
    Mitt startdatum för utmaningen:
    Jag kommer att väga mig på:
    Har du provat att gå ner i vikt förr?:
    Om ja, med vilken/vilka metoder:

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-03-27 13:56
    Mina svar på formuläret (lägger till längd också).

Ålder: 21
    Längd: 170 cm
    Startvikt: 109.2 kg
    Målvikt: 65-75 kg
    Hur jag ska gå ner i vikt/Metod: Egen variant av LCHF, sluta småäta, börja promenera, utesluta allt sött och sockrigt, sluta dricka läsk osv.
    Mitt startdatum för utmaningen: 1 april
    Jag kommer att väga mig på: Måndagar
    Har du provat att gå ner i vikt förr?: Ja
    Om ja, med vilken/vilka metoder: Endast med shakes och pulverdrycker (VLCD/LCD).
  • Svar på tråden VIKTUTMANING: Gå ned i vikt på 8 veckor
  • Lilla Puh

Måste höra om någon har koll och kan hjälpa mig (skriver från mobil=kompakt text). Tycker min mage ser helt okej ut, om än otränad, på morgonen, men så fort jag äter något, och speciellt på kvällen, så ser jag gravid ut! Blir jättesvullen, och magen blir hård och rund. Beror det bara på att jag har sjukt dålig magmuskulatur eller är det vad jag äter? Kan man vara känslig mot något utan att få ont magen? För mycket fett, kolhydrater, nåt annat?? Tar tacksamt emot alla tips och funderingar för det är verkligen jättejobbigt och jag kan inget om sånt här :( kan tillägga att min mor är likadan och att jag även plankar slaviskt sen en tid tillbaka :)

• EvelinasSyster

Lilla puh: Har upplevt samma sak men tycker det har blivit bättre nu när jag minskat på kolhydraterna. Äter inte enligt lchf utan har bara dragit ner på vitt mjöl. Väljer alltid fullkornsalternativ och äter jag borta så tar jag mer sallad istället för de vita kolhydraterna. Nu har jag visserligen lite put sen graviditeten (födde för 8 v sen) men upplever inte att det växer under dagen som det gjorde förr

• Fru Mamma

Gittan: jag började räkna kalorier igår, med hjälp av shapeup, och då hade jag ätit upp alla kalorier (förutom 200) redan vid sista mellanmålet, så då fanns det inte tillräckligt många kalorier kvar för att jag skulle kunna äta middag (potatis, fisk och äggsås), så jag fick nöja mig med en smoothie..

Och nja, taskigt var det väl inte egentligen, vi har alltid chipsmys på fredagar och godis på lördagarna, och barnen ska ju inte straffas för att jag är överviktig :P och gubben snodde chips ur barnens skålar när jag inte var i rummet (trots att han också har självvalt godis- och chipsförbud nu)...

Jag tog faktiskt två små chipsbitar igår, men sen stoppade jag :D

Idag ska jag städa som en tok, för ikväll kommer svärisarna och ska passa alla barnen medan jag och maken är på date.. Och då lär det bli svårt för mig att räkna kalorier, så det skippar jag ikväll, och satsar istället på att äta sakta och stoppa när jag blir mätt.

• Carmelina

Har bestämt mig för att inte äta något onyttigt idag, trots att det är lördag. Behöver nog lite stöd och peppning i denna idé :)

• Carmelina

Lilla puh: gluten kanske? Har du provat att låta bli gluten?
    Eller mjölk? Hmm, ja, det kan nog finnas många anledningar vid närmare eftertanke...

• Carmelina

Fru mamma: om man motionerar och lägger in det i shape up-appen så har man fler kalorier att äta... Om nu kalorierna var slut innan middag..

• En himmelsk drog
    Fru Mamma skrev 2013-04-04 18:48:32 följande:
    Hah! Jag är så FÖRBANNAT stolt över mig själv! Jag och barnen var hos mina svärisar en sväng idag, och då skulle det bjudas på fika, och dom försökte pracka på mig 3 sorters småkakor och två sorters mjuka kakor, och jag klarade av att säga "nej tack, det räcker så bra med kaffet" ALLA GÅNGERNA! :D
    Grymt bra jobbat! :D
  • En himmelsk drog
    mikispikis90 skrev 2013-04-04 22:03:04 följande:
    Efter ett spin 2013 på Friskis idag kunde jag vrida ur tröjan ... Det kallar jag träning :)) heja heja
    Grymt bra jobbat! Heja dig, och heja oss alla! :D
  • En himmelsk drog
    Carmelina skrev 2013-04-05 07:33:10 följande:
    En himmelsk drog: bra jobbat att du slutat röka också! Du SKA vara stolt över dig själv!
    Tusen tack! :D
    Juno skrev 2013-04-05 08:31:18 följande:
    Bra jobbat alla! Superträning och rökstopp - inte klokt vad här händer grejer!

Jag har vägdag idag och kan notera -0,7 sedan i måndags. Solig

Skön sund helg på er allesammans!
    Alla minus är bra minus, bra jobbat!
    Fru Mamma skrev 2013-04-05 08:32:42 följande:
    Haha, ska detta kanske förvandlas från en vikt-tråd till en sluta-röka-tråd? ;) jag håller på att plöja igenom Allen carrs "äntligen ickerökare" så snart hakar jag väl på er, långstång och himmelsk drog! :)

Nu har jag emellertid precis avslutat frukosten ett Wasa frukost med smör och skinka, mina vitaminer, mitt citronvatten (drack hälften innan och hälften under frukosten :P), och nästan 2 dl smoothie (Jordgubb, kiwi, lite turkisk yoghurt och en pytteskvätt mjölk)
    Haha, ja kanske det. Har hört att den har hjälpt många, hoppas du får önskat resultat :) Smoothie låter inte helt fel, särskilt inte nu när det börjar bli varmare ute och man kan avnjuta den under stekande sol på balkongen :D
    Anonym (Långstång) skrev 2013-04-05 09:14:36 följande:
    ja vi borde sluta röka allihop! Återkommer när mitt paket är slut.
    Nu har jag zumbat, så nu ska jag äta frukost!
    Heja dig! :D Jag är nyfiken på zumba men har aldrig kommit igång än eftersom jag har noll taktkänsla och sinne för danssteg. Är det så svårt som det ser ut? :)

• Fru Mamma

En himmelsk drog: smoothie var supergott faktiskt :) och angående zumba... Nej, det ser mycket lättare ut än vad det är :P

Svar på tråden VIKTUTMANING: Gå ned i vikt på 8 veckor