• Anonym (Big Mama)

VIKTUTMANING: Gå ned i vikt på 8 veckor

Är det någon som hänger med? Jag smygstartade redan idag men börjar officiellt på måndag den 1 april. Vill gärna se redan nu om någon är intresserad. Om ni vill delta med ett annat datum i början av april eller nu i slutet av mars går även det bra. Huvudsaken är att vi peppar och motiverar varandra, samt att vi som deltar är aktiva i tråden så länge som möjligt.

Vill man avsluta eller eventuellt avbryta/pausa sin medverkan i utmaningen skulle jag uppskatta att man skriver det innan man överger tråden. Jag skulle även tycka det vore kul om ni som vill delta fyller i det "formulär" ni hittar längst ned i detta inlägg, hur mycket ni vill fylla i samt vad ni svarar är upp till er.

LÄS IGENOM FÖRST!

Valfri viktminskningsmetod & träningsform gäller under dessa 8 veckor Det här är inte en tävling! Den enda man tävlar mot är sig själv Vi ska hålla en vänlig stämning i tråden och stötta varandra Vilken dag i veckan ni väger er får ni bestämma helt själva!

Ålder:
    Startvikt:
    Målvikt:
    Hur jag ska gå ner i vikt/Metod:
    Mitt startdatum för utmaningen:
    Jag kommer att väga mig på:
    Har du provat att gå ner i vikt förr?:
    Om ja, med vilken/vilka metoder:

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-03-27 13:56
    Mina svar på formuläret (lägger till längd också).

Ålder: 21
    Längd: 170 cm
    Startvikt: 109.2 kg
    Målvikt: 65-75 kg
    Hur jag ska gå ner i vikt/Metod: Egen variant av LCHF, sluta småäta, börja promenera, utesluta allt sött och sockrigt, sluta dricka läsk osv.
    Mitt startdatum för utmaningen: 1 april
    Jag kommer att väga mig på: Måndagar
    Har du provat att gå ner i vikt förr?: Ja
    Om ja, med vilken/vilka metoder: Endast med shakes och pulverdrycker (VLCD/LCD).
  • Svar på tråden VIKTUTMANING: Gå ned i vikt på 8 veckor
  • En himmelsk drog
    Gittan - Oj vilket resultat! Skrattande Alla små steg fram är ännu ett steg i rätt riktning, låter jättebra att du har minskat lite på portionerna t.ex. Har du funderat på att byta ut godis/kaka på kvällen till någonting annat, bättre alternativ? Eller ska du sluta helt och hållet med det och istället köra en riktig "fredagsmys" där du unnar dig det du är sugen på?

Snart vägning för min egen del. Känner mig nervös och pirrig konstigt nog, lite som ett barn inför julafton. Hoppas på närmare ett kilo mindre, med tanke på alla promenader jag pinat mig igenom och alla onyttigheter jag har slutat med så vill jag se resultat därefter också! Solig
  • Carmelina

En himmelsk drog: håller tummarna för att vägningen blir som du hoppas. Jag kan ibland känna att har man promenerat på utav bara h-vete så kan kroppen binda en del vatten så att man inte gått ner så mycket som man tycker att man förtjänat. Däremot får man i så fall igen det veckan efter.

• Carmelina

Fru manma: Nä, med små barn hemma är det inte så lätt att få tiden att riktigt räcka till

• LängtaBaby2013

Hej, jag har beslutat mig att jag hoppar av tråden. Jag mår alldeles för dåligt efter mitt Ma, så jag får vara glad om jag ens orkar byta om från pyjamas om dagarna. Jag får ta tag i vikten om ett tag i stället. Jag tänkte att det skulle vara skönt att ha något annat att fokusera på, men märker nu efter några dagar att jag inte är redo. Men ni är jätteduktiga alla! Lycka till!

• Carmelina

Längtababy2013: det är säkert ett bra beslut för dig. Hoppas att du snart mår bättre!

• Lilla Puh

Ligger och funderar: Jag håller på att sluta amma nu (inom ett par veckor ca) och när det har gjort funderar jag på att köra på nutrilettshakes ett par veckor som en liten "detox"/kickstart och därefter fortsätta med lchf. Har varit himla anti lchf men alla som äter det är ju helt förälskade. Gott, enkelt och sötsuget försvinner vad jag fattat som kan ev få med sambon på tåget också för hans arbetskompisar äter tydligen de och det skulle underlätta. Vad säger ni som testat? Borde det funka bra? Behöver mer regler om jag ska klara det här, inte bara "äta nyttigt" för jag trillar dit heela tiden. Mer -får inte- istället för -borde inte-. Ursäkta lång, rörig text

• hjärtemamma

Många kämpar på ser jag. Själv har väl den här veckan gått sådär. Har varit iväg ett par dagar så det har blivit lite fika emellanåt, men godiset har jag lyckats med att bara äta igårkväll och då köpte jag en egen påse med lite lösgodis i för att ha koll på hur mycket jag åt. Imorgon börjar jag på allvar och ska även lägga in motion, känner mig taggade måste jag säga

• spökplumpen

Suck!! Jag hade skrivit ett jättelångt inlägg och svarat flera av er och sen bryter datorn ihop! Det får bli ett litet egoinlägg från plattan istället. Vägde mig imorse då jag fått sova ovanligt gott och imorgon kommer jag säkert glömma bort det. Sen i onsdags har jag tappat 1,1 kg varav 0,7 kg fett och detta trots att mensen är på intågande! Jag får spottings 2-3 dagar innan mensen drar igång på allvar och jag brukar börja gå upp i vikt 1-2 dagar innan mina spottings och sen brukar det inte vända igen med vikten förrän 3-4 dagar in i mensen. Så detta är skitbra resultat!!

Svar på tråden VIKTUTMANING: Gå ned i vikt på 8 veckor