• Anonym (Big Mama)

VIKTUTMANING: Gå ned i vikt på 8 veckor

Är det någon som hänger med? Jag smygstartade redan idag men börjar officiellt på måndag den 1 april. Vill gärna se redan nu om någon är intresserad. Om ni vill delta med ett annat datum i början av april eller nu i slutet av mars går även det bra. Huvudsaken är att vi peppar och motiverar varandra, samt att vi som deltar är aktiva i tråden så länge som möjligt.

Vill man avsluta eller eventuellt avbryta/pausa sin medverkan i utmaningen skulle jag uppskatta att man skriver det innan man överger tråden. Jag skulle även tycka det vore kul om ni som vill delta fyller i det "formulär" ni hittar längst ned i detta inlägg, hur mycket ni vill fylla i samt vad ni svarar är upp till er.

LÄS IGENOM FÖRST!

Valfri viktminskningsmetod & träningsform gäller under dessa 8 veckor Det här är inte en tävling! Den enda man tävlar mot är sig själv Vi ska hålla en vänlig stämning i tråden och stötta varandra Vilken dag i veckan ni väger er får ni bestämma helt själva!

Ålder:
    Startvikt:
    Målvikt:
    Hur jag ska gå ner i vikt/Metod:
    Mitt startdatum för utmaningen:
    Jag kommer att väga mig på:
    Har du provat att gå ner i vikt förr?:
    Om ja, med vilken/vilka metoder:

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-03-27 13:56
    Mina svar på formuläret (lägger till längd också).

Ålder: 21
    Längd: 170 cm
    Startvikt: 109.2 kg
    Målvikt: 65-75 kg
    Hur jag ska gå ner i vikt/Metod: Egen variant av LCHF, sluta småäta, börja promenera, utesluta allt sött och sockrigt, sluta dricka läsk osv.
    Mitt startdatum för utmaningen: 1 april
    Jag kommer att väga mig på: Måndagar
    Har du provat att gå ner i vikt förr?: Ja
    Om ja, med vilken/vilka metoder: Endast med shakes och pulverdrycker (VLCD/LCD).
  • Svar på tråden VIKTUTMANING: Gå ned i vikt på 8 veckor
  • Anonym (Gittan)

Just ja, är 167 cm lång.

• rosagubben
    Ålder: 21
    Längd: 161 cm
    Startvikt: 55,9 kg
    Målvikt: 50-51kg
    Hur jag ska gå ner i vikt/Metod: Kosthållningn; Mer grönsaker, mindre fett, mer protein(för muskeluppbyggnaden), försöka sluta med socker, sluta småäta(äta regelbundet; Frukost - lunch - mellis - middag).
    Träning; börja promenera 2-3ggr/vecka, "30 day squat challenge", plankan, situps och armhävningar varje dag.

Mitt startdatum för utmaningen: 1 april
    Jag kommer att väga mig på: Måndagar
    Har du provat att gå ner i vikt förr?: Ja
    Om ja, med vilken/vilka metoder: Med shakes och pulverdrycker o kombination med olika bantningpiller.
  • Anonym (Isabelle)

Jag hänger gärna på! :) Ålder: 33 Startvikt: 59.4 Längd: 157cm Målvikt: 52-53kg Delmål: 55 kg. Då ska jag få unna mig nåt men har inte bestämt vad än. ;) Hur jag ska gå ner i vikt/Metod: Försöka äta nåt nyttigt var 3e timme (äter typ en gång/dag nu + godis). Inget godis/kakor/läsk! Utesluta så mkt kolhydrater som möjligt. Ej dricka alkohol. Träna någonting varje dag. Mitt startdatum för utmaningen: 1/4 Jag kommer att väga mig på: måndagar och ska mäta mig idag med. Har du provat att gå ner i vikt förr?: Nja inte direkt. Har aldrig vägt så här mkt förut. Är totalt otränad och äter typ bara skräpmat och godis så jag tycker att det borde ge resultat. Dock är jag inne i en svag depression (något jag alltid haft i perioder), vilket gör att det är svårt -om inte omöjligt ibland- att motivera mig. Både till att röra på mig men också till att orka gå upp och äta. Därför måste jag hitta mat som är enkelt och går snabbt att göra.

• Anonym

Oj, skriver från mobilen och då funkar inte radbrytningen. Ber om ursäkt att det blev svårläst.

• Busbellan

Många som kör igång på allvar idag då, lycka till alla!
    Själv ska jag ta en långpromenad i solen tror jag, puttandes på 25 kilos unge i vagn  

Mamma till Nora, August och Ella
  • Anonym (sanna)

Glönmde skriva signatur förut.
    Har nu kört 1 vecka, fast igår vart det pizza och annat onyttigt. Men endå gått ner från 77,5 till 76,4 :)
    Lycka till alla som börjar idag!

• Fru Mamma

Idag började jag dagen med en härlig smoothie och en halvliter citronvatten... Snart blir det promenad med familjen vid havet, får se om det blir någon riktig motionspromemad, eller om det blir lugnt och stilla... Men lugnt och stilla är också motion va? ;)
    Lycka till nu hörrni! Nu kör vi! :D

• Anonym (vårfräsch)

Ålder: 37
    Startvikt:65 kg
    Målvikt: 60 kg
    Hur jag ska gå ner i vikt/Metod: LCHF (men ganska liberal) och periodisk fasta, träna regelbundet (jogging och styrketräning), använda appen Shape up för att ha kontroll över kcal-intaget. Detta gör jag redan men ballar alltför ofta ur med stora godisorgier och helger med för mycket mat, alkohol och godsaker. Alltså ska jag använda appen alla dagar och hålla mig inom ramarna. Sluta med allt godisätande och känslomässigt ätande (tröst, firande etc).
    Mitt startdatum för utmaningen:1 april
    Jag kommer att väga mig på: måndagar
    Har du provat att gå ner i vikt förr?: ja, antagligen tusentals gånger
    Om ja, med vilken/vilka metoder: alla man kan komma på...

• Anonym (Sara)

Började idag med att väga mig: 61 kg, så upp ett kg bara av allt påskfrossande Skäms. Aja, nu ska jag verkligen ta tag i detta!

Isabelle: Verkar som vi har väldigt lika mått och mål

Lycka till nu alla som startar idag!

Svar på tråden VIKTUTMANING: Gå ned i vikt på 8 veckor