• Anonym (Big Mama)

VIKTUTMANING: Gå ned i vikt på 8 veckor

Är det någon som hänger med? Jag smygstartade redan idag men börjar officiellt på måndag den 1 april. Vill gärna se redan nu om någon är intresserad. Om ni vill delta med ett annat datum i början av april eller nu i slutet av mars går även det bra. Huvudsaken är att vi peppar och motiverar varandra, samt att vi som deltar är aktiva i tråden så länge som möjligt.

Vill man avsluta eller eventuellt avbryta/pausa sin medverkan i utmaningen skulle jag uppskatta att man skriver det innan man överger tråden. Jag skulle även tycka det vore kul om ni som vill delta fyller i det "formulär" ni hittar längst ned i detta inlägg, hur mycket ni vill fylla i samt vad ni svarar är upp till er.

LÄS IGENOM FÖRST!

Valfri viktminskningsmetod & träningsform gäller under dessa 8 veckor Det här är inte en tävling! Den enda man tävlar mot är sig själv Vi ska hålla en vänlig stämning i tråden och stötta varandra Vilken dag i veckan ni väger er får ni bestämma helt själva!

Ålder:
    Startvikt:
    Målvikt:
    Hur jag ska gå ner i vikt/Metod:
    Mitt startdatum för utmaningen:
    Jag kommer att väga mig på:
    Har du provat att gå ner i vikt förr?:
    Om ja, med vilken/vilka metoder:

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-03-27 13:56
    Mina svar på formuläret (lägger till längd också).

Ålder: 21
    Längd: 170 cm
    Startvikt: 109.2 kg
    Målvikt: 65-75 kg
    Hur jag ska gå ner i vikt/Metod: Egen variant av LCHF, sluta småäta, börja promenera, utesluta allt sött och sockrigt, sluta dricka läsk osv.
    Mitt startdatum för utmaningen: 1 april
    Jag kommer att väga mig på: Måndagar
    Har du provat att gå ner i vikt förr?: Ja
    Om ja, med vilken/vilka metoder: Endast med shakes och pulverdrycker (VLCD/LCD).
  • Svar på tråden VIKTUTMANING: Gå ned i vikt på 8 veckor
  • Anonym (motiverad)

Åå grattis till alla er som fått minus på vågen Glad Själv skippar ja att väga mig idag å gör det nästa måndag istället. Hade tänkt ta en morgon promenad när ja lämnade dottern på dagis vid 8 men den lilla tösen åt ingen välling på morgon så ja får vänta med det tills hon har fått i sig frukost, å så hinner de blir lite varmare oxå :D 

• hjärtemamma

Jaha då var det vägningsdags och med tanke på att jag i princip inte ha gjort någonting förra veckan så är jag nöjd när vågen visade - 0,5kg. Nu gäller det för mig att få in träning i mitt liv. Jag vet att jag kan om jag vill, men det är svårt att hitta motivationen tycker jag

• Juno

Bra jobbat alla! Blev lite fika och sådant i helgen men nu är det nya tag.

Idag äter jag

07.00 Havregrynsgröt med lingon och mjölk, knäcke med skinka
    12.00 Rostbiff med cole slaw och grönsaker
    15.00 Melon och yoghurt
    18.00 spagetti och köttfärssås, gröna bönor
    19.00 Träning - cirkelpass
    21.00 macka med skinka, te

• En himmelsk drog

Fru Mamma - Jäklar vilket bra resultat! Visst blir man peppad på att fortsätta när vågen visar minus?

• Fru Mamma

En himmelsk drog: med tanke på att jag "flippade ut" sent igår kväll och åt både kakor, tårta, chips och drack ett par glas vin (utöver det jag åt på själva kalaset) så till den grad att jag när det var dags att äta frukost imorse fortfarande var proppmätt så vart jag uppriktigt chockerad när jag ställde mig på vågen imorse, så jag var "tvungen" att ställa mig på vågen flera gånger bara för att kolla om det kunde vara så att den visade fel de första 15 gångerna, haha.

Nu en fråga till er kloka tjejer här i tråden...

Idag orkade jag som sagt var inte äta frukost eftersom jag var proppmätt, och till lunch åt jag en tallrik wokgrönsaker, så jag har inte fått i mig hälften av de kalorierna jag hittills skulle få i mig under dagen (har bara fått i mig 112 av 1338 kalorier, brukar försöka spara så att jag har runt 500 kalorier att "äta upp" vid middagen, men nu har jag alltså hela 1226 kalorier kvar att äta under dagen...) Borde jag försöka ta igen det vid middagen, eller borde jag tänka på det som att "gjort är gjort, ät bättre imorgon"? Det är ju inte bra att äta för lite heller, men å andra sidan så åt jag så mycket igår att det kanske inte är någon fara om jag låter magen vila lite idag? Eller var tror ni?

• Tanja Thim

Första vägningen då väger nu 1,1 kg mindre alltså 72,9 Men en vän kom över på fika och hade med sig munkar så 1 munk slank ner och jag blir såå irriterad på mig själv, att det ska vara så jäkla svårt att motså... aja gym ikväll och nya tag med maten imorgon ...

• Anonym (Långstång)

grattis till allas kilon försvunna!

jag har inte vägt mig än. Blev inte så bra helg heller så jag avstår >_<
    men nu nya tag iaf.
    har läst lite om vad som kan hjälpa förbränningen eller öka den och hittade tipsen en te sked kanel, honung, en kopp kaffe före träning ocg chili. M.m så klart.
    jag väntar på klar tecken från hjärt kliniken (har hårda extra slag) på att få brja träna ordentligt. jag kör på med min 20 min zumba så länge.

• SamsonS

Har ur matsynpunkt haft en bra dag idag och inte ätit något "dumt" :) har dock inte kommit igång med träningen än, men fick gymkort i födelsedagspresent i förra veckan så ska ta mig iväg denna veckan och köra igång :) nu börjar dock sötsuget kicka igång, men jag SKA hålla mig.

Någon som har nåt akut tips? :)

Svar på tråden VIKTUTMANING: Gå ned i vikt på 8 veckor