• Anonym (Big Mama)

VIKTUTMANING: Gå ned i vikt på 8 veckor

Är det någon som hänger med? Jag smygstartade redan idag men börjar officiellt på måndag den 1 april. Vill gärna se redan nu om någon är intresserad. Om ni vill delta med ett annat datum i början av april eller nu i slutet av mars går även det bra. Huvudsaken är att vi peppar och motiverar varandra, samt att vi som deltar är aktiva i tråden så länge som möjligt.

Vill man avsluta eller eventuellt avbryta/pausa sin medverkan i utmaningen skulle jag uppskatta att man skriver det innan man överger tråden. Jag skulle även tycka det vore kul om ni som vill delta fyller i det "formulär" ni hittar längst ned i detta inlägg, hur mycket ni vill fylla i samt vad ni svarar är upp till er.

LÄS IGENOM FÖRST!

Valfri viktminskningsmetod & träningsform gäller under dessa 8 veckor Det här är inte en tävling! Den enda man tävlar mot är sig själv Vi ska hålla en vänlig stämning i tråden och stötta varandra Vilken dag i veckan ni väger er får ni bestämma helt själva!

Ålder:
    Startvikt:
    Målvikt:
    Hur jag ska gå ner i vikt/Metod:
    Mitt startdatum för utmaningen:
    Jag kommer att väga mig på:
    Har du provat att gå ner i vikt förr?:
    Om ja, med vilken/vilka metoder:

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-03-27 13:56
    Mina svar på formuläret (lägger till längd också).

Ålder: 21
    Längd: 170 cm
    Startvikt: 109.2 kg
    Målvikt: 65-75 kg
    Hur jag ska gå ner i vikt/Metod: Egen variant av LCHF, sluta småäta, börja promenera, utesluta allt sött och sockrigt, sluta dricka läsk osv.
    Mitt startdatum för utmaningen: 1 april
    Jag kommer att väga mig på: Måndagar
    Har du provat att gå ner i vikt förr?: Ja
    Om ja, med vilken/vilka metoder: Endast med shakes och pulverdrycker (VLCD/LCD).
  • Svar på tråden VIKTUTMANING: Gå ned i vikt på 8 veckor
  • mammakalmar

Det gick bra för mig första dagen, åt det jag tänkt mig och var ute och gick i ca 80 minuter. Hällde upp godis till yngste sonen som inte varit hemma i helgen och var inte ens sugen. Godiset står till och med framme på bänken, och jag känner att det är en bra övning för mig att ha det där för frestar det så kan alla se att det försvinner och då kan man inte dölja det för resten av familjen och bredvid står det vindruvor, bananer och clementiner som jag kan ta istället.

• Kia82

Startade dagen med att promenera med barnen till skolan, har varit kallt och stormigt så har blivit bilen de sista veckorna men nu är vi på det igen.
    Det är knappt 2,5 km i var riktning och jag gick dit med dom tog en kvart ungefär och på hemvägen tog jag och lillemannen i barnvagnen en runda på 40 min innan vi gick hem och åt riktig frukost som bestod av jordgubbar, blåbär, lite keso, lite vaniljkesella och en handfull mandel och fröer. Ett stort glas vatten till det. Tog bara en kopp te och välling till den lille först på morgonen.
    Vi kommer att gå och hämta om några timmar också och ska göra detta varje dag fr.o.m nu. Det är bara om det är riktigt skitväder som vi kommer att ta bilen eller om vi ska åka och handla i anslutning till lämning/hämtning.

Till lunch blir det avokado och räkor. :-P

• längtar1988

Dagen har gått bra. Inget extra och bra mat till lunch och middag. Ikväll blir det två pass på gymmet. =)

Vill man så kan man!
  • Fru Mamma

Jamen BRA att jag klarar mig i typ ett och ett halvt dygn innan jag började svulla då!

Men jag skyller det helt och håller på min migrän, och det faktum att jag inte ätit rågbröd (såntdär nästan svart med massa goda fröer och sånt i) på år och dar.. Men jag höll mig till min frukt- och bärfrukost, min matcirkelassiett till lunch och min matcirkelassiett till middag (sen att rågbrödet kom med i bilden innan jag hade svalt sista tuggan är en annan sak ;) )...

Tror nog att jag måste slänga till några mellanmål om jag ska äta såhär lite vid varje mål faktiskt, så att jag inte råkar ut för sådana här missöden igen..

• Kia82

Idag har det blivit två promenader på sammanlagt 2,5 h. Ätit nyttigt hela dagen. Kvällens middag gick hem hos hela familjen, fullkornspasta med tonfiskröra. Supergott!

• Kia82

Ett tips om ni blir sugna på något att tugga på mellan måltiderna eller på kvällen är att ta en näve mandlar. Sött och man får lite tuggmotstånd. Funkar super på mig iallafall.

• Busbellan

Ok jag erkänner jag blev såååå sugen på något ikväll!
    Men istället för att dykaner i närmaste godispåse blev det en tallrik med naturell kesella, hallon, blåbär och en liten skvätt honung.
    Måste ju vara bättre än godispåsen i alla fall   

Mamma till Nora, August och Ella
  • Fru Mamma

Busbellan: så resonerade jag kring rågbröden som jag svullnade i mig tidigare ;) vi är syyyyndare, du och jag!

Svar på tråden VIKTUTMANING: Gå ned i vikt på 8 veckor