• Anonym (Big Mama)

VIKTUTMANING: Gå ned i vikt på 8 veckor

Är det någon som hänger med? Jag smygstartade redan idag men börjar officiellt på måndag den 1 april. Vill gärna se redan nu om någon är intresserad. Om ni vill delta med ett annat datum i början av april eller nu i slutet av mars går även det bra. Huvudsaken är att vi peppar och motiverar varandra, samt att vi som deltar är aktiva i tråden så länge som möjligt.

Vill man avsluta eller eventuellt avbryta/pausa sin medverkan i utmaningen skulle jag uppskatta att man skriver det innan man överger tråden. Jag skulle även tycka det vore kul om ni som vill delta fyller i det "formulär" ni hittar längst ned i detta inlägg, hur mycket ni vill fylla i samt vad ni svarar är upp till er.

LÄS IGENOM FÖRST!

Valfri viktminskningsmetod & träningsform gäller under dessa 8 veckor Det här är inte en tävling! Den enda man tävlar mot är sig själv Vi ska hålla en vänlig stämning i tråden och stötta varandra Vilken dag i veckan ni väger er får ni bestämma helt själva!

Ålder:
    Startvikt:
    Målvikt:
    Hur jag ska gå ner i vikt/Metod:
    Mitt startdatum för utmaningen:
    Jag kommer att väga mig på:
    Har du provat att gå ner i vikt förr?:
    Om ja, med vilken/vilka metoder:

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-03-27 13:56
    Mina svar på formuläret (lägger till längd också).

Ålder: 21
    Längd: 170 cm
    Startvikt: 109.2 kg
    Målvikt: 65-75 kg
    Hur jag ska gå ner i vikt/Metod: Egen variant av LCHF, sluta småäta, börja promenera, utesluta allt sött och sockrigt, sluta dricka läsk osv.
    Mitt startdatum för utmaningen: 1 april
    Jag kommer att väga mig på: Måndagar
    Har du provat att gå ner i vikt förr?: Ja
    Om ja, med vilken/vilka metoder: Endast med shakes och pulverdrycker (VLCD/LCD).
  • Svar på tråden VIKTUTMANING: Gå ned i vikt på 8 veckor
  • Lilla Puh

Hej!
    Tänkte höra först om det är ok att jag hänger på här?
    Har inte dock så mycket att gå ner, ca 3-5 seeega kg, däremot är jag i riktigt usel form och har väldigt dåliga matvanor. Skulle jättegärna vara med för att få tips och motivation till att komma i form, samt gå ner de sista kilona som jag stått stilla på länge. 

• Anonym (Isabelle)

Välkommen lilla puh. :) För mig har det gått sådär de här dagarna. Har lyckats äta flera ggr/dag men får nog sluta med lättfil och sånt. Har haft jättesvårt att komma upp i tillräckligt många kalorier. Men beror mest på att jag inte storhandlat så jag har ätit det som fanns = knappt nån mat alls. Får skärpa mig där. Har tränat en timme i måndags men idag hann jag inte. Imorgon ska jag gå en långpromenad med en kompis.

• Anonym (Isabelle)

Förresten. Visste ni hur mkt kalorier det är i sushi? 8 bitars avokado/lax är ca 1100 kcal. =O Och då är inte nån soppa inräknad... Kollade det idag då jag funderade på att köpa färdigmat till middag (jobbar kväll).

• Fru Mamma

Isabelle: haha, jag visste väl att det fanns en (god) anledning till varför jag inte äter sånt! ;)

Lilla puh: alla är välkomna, så det finns ingen ursäkt för att inte ta tag i det! ;)

• Variabla
    Anonym (Isabelle) skrev 2013-04-03 01:12:32 följande:
    Förresten. Visste ni hur mkt kalorier det är i sushi? 8 bitars avokado/lax är ca 1100 kcal. =O Och då är inte nån soppa inräknad... Kollade det idag då jag funderade på att köpa färdigmat till middag (jobbar kväll).
    Nja, låter väldigt väl tilltaget med kalorier, var hittade du dom uppgifterna?
  • Busbellan
    Fru Mamma skrev 2013-04-02 22:29:55 följande:
    Busbellan: så resonerade jag kring rågbröden som jag svullnade i mig tidigare ;) vi är syyyyndare, du och jag!

Ja vi är nog det
    Men jag bestämmer mig för att se det som att man hade kunnat välja värre synder  
    Mamma till Nora, August och Ella
  • Anonym (Långstång)

Ålder: 28
    Startvikt: 108
    Målvikt: 75 (delmål1 under 100, delmål2 under 90, MÅL: vad som helst under 80.)
    Längd: 185
    Hur jag ska gå ner i vikt/Metod: sluta moffa varje dag, godis är det slut med öht. Byta ut några mål med shakes. Äta liite mindre (inte stora mans prtioner) Och zumba+röra på mig mer i vardagen.,
    Mitt startdatum för utmaningen: 1/4
    Jag kommer att väga mig på: har ingen våg så jag kan inte säga något men får köpa en. Väger mig i helgen hos min syster denna gång iaf.
    Har du provat att gå ner i vikt förr?: ja
    Om ja, med vilken/vilka metoder: med zumba och lchf. Gick då ner 25kg på 3-4 månader

hej, kan jag va med på ett hörn?
    jag har nyligen fött mitt 3e barn och gick upp aaaaallt för mycket! jag väger nu efter MER än jag gjorde som hög gravid med båda mina andra barn. wtf liksom.
    Nu vill jag ha väck skiten, min motivering är att jag känner mig så sjuklig, tung, fet, ofräsch. Humör from hell, hjärtklappning osv.

vad är eran motivering?

• Lilla Puh

Vad bra! :) Har precis börjat med lite hemmaträning och försöker komma till rätta med mina godisvanor, så det ska bli skönt att kunna bolla med någon :)

• Lilla Puh

Ålder: 21
    Längd: 170 cm
    Startvikt: 59 kg
    Målvikt: 55-56 kg
    Hur jag ska gå ner i vikt/Metod: Bra matvanor och regelbunden träning/motion. Kommer inte köra någon speciell metod, utan utesluta all skräpmat, godis dricka mm och istllet äta nyttigt.
    Mitt startdatum för utmaningen: 1 april
    Jag kommer att väga mig på: Måndagar
    Har du provat att gå ner i vikt förr? Inte "på riktigt"

Som sagt, inte så mycket kvar att gå ner (vägde 80 kg vid förlossningen för 10 månader sen). Däremot är formen fortfarande kass, och det plus dåliga mat-, sömn- och motionsvanor gör att jag har såå dålig med energi. Behöver göra en riktig livsstilsförändring! :) 

• Carmelina

Det här kan vara precis vad jag behöver.
    Jag har viktväktat sedan januari och gått ner drygt 6 kilo, nu känner jag dock att det går lite trögt och behöver ny motivation. Jag vill gärna vara med. Jag fortsätter att viktväkta och har vägningsdag på onsdagar.
    Måndagar som vägningsdag har jag aldrig förstått, då ligger ju helgens synder kvar :)

Svar på tråden VIKTUTMANING: Gå ned i vikt på 8 veckor