• chrissandra

Vilket tvättsystem skulle passa er bäst?

Vi har en stor tvättkorg i badrummet eftersom vi duschar där oftast och kan då slänga all smutstvätt i den korgen.
    Den tas till tvättstugan när jag ska tvätta och där sorterar jag tvätten.
    Är galet noga så jag hade förmodligen (eller helt säkert) sorterat om tvätten om vi hade haft många tvättkorgar.

Jag tvättar blått i en maskin, rött i en, rosa i en, jeans i en, svart i två, en 60 och en 40, ljust/vitt i två 40 och 60, 30 gradiga plagg tvättas om de blivit två-tre stycken i samma färg, grönt+beige går i en maskin sedan är det alltid något plagg som är i diverse högen = har ingen passande kompis så det plagget för vänta länge oftast. :)

Jag använder inte sköljmedel och inte torktumlare men erkänner att det hade varit smidigt ibland men det är en klädmördare så det får vara. :)

Drömmen hade varit ett system är 10-12 tvättkorgar får plats bredvid varandra i tvättstugan och att alltid hålla de korgarna rättsorterade. :)

• chrissandra
    mrsStatham skrev 2013-03-28 23:30:29 följande:
    Låter märkligt. Jag brukar klä av mig antingen i soffan i vardagsrummet eller i sovrummet när jag ska gå och lägga mig.
    Varför skulle man klä av sig i badrummet?? 
    Jag tar alltid av mig i badrummet och tar på mig morgonrock på kvällen. På morgonen byter jag tillbaka till kläder från morgonrocken efter duschen. Hämtar rena från garderoben innan jag går in i badrummet, underkläder och sockor förvarar jag i badrummet.

För mig låter det märkligt att ta av sig kläderna (och lämna dem) i soffan. 
  • chrissandra
    fluu skrev 2013-03-29 00:43:16 följande:
    Har två tvättkorgar i sovrummet,en för mörk tvätt och en för ljus. När vi får fler barn kommer vi dock varje barn ha en tvättpåse i sitt rum för att lägga strumpor i så att man inte blandar ihop dem.
    Smart tips. :)

Svar på tråden Vilket tvättsystem skulle passa er bäst?