• Äldre 1 Apr 13:40
    57521 visningar
    14 svar
    14
    57521

    Jag har äntligen blivit av med min dåliga hy, så här gjorde jag.

    Hej!

    Ända sen tidiga tonår så har jag haft problem med min hy. Finnar, kvisslor, stora porer samt torr och oljig hy.

    Jag har provat allt från huskurer, vitamintillskott, kost, krämer, läkemedel och dyra behandlingar på salong. Inget har gett ett långvarigt resultat och jag började ge upp hoppet om en fin hy.

    För 3 månader sen så slängde jag alla krämer och tvättkrämer. Sen dess har jag bara använt vatten och kallpressad mandelolja.

    Mandeloljan använder jag bara om jag ska tvätta bort smink annar sköljer jag bara ansiktet med hett vatten och avslutar med kallt. Jag torkar mig alltid med en ren handuk. Handukarna tvättar jag i 95 grader, utan sköljmedel och ingen torktumling.

    Det tog en månad innan jag började se resultat, huden vart till en början väldigt torr och väldigt oljig i t zonen. Men nu är min hy bättre än någonsin, jag har inget överskott av talg och huden känns mjuk och smidig. Dessutom har jag inte haft en enda finne på 2 månader.

    Jag vet att det är väldigt individuellt hur man blir av med sin problemhy. Men jag vill ändå tipsa om det här sättet till er andra som testat allt.

    Hoppas att det fungerar för er med. Lycka till.

  • Svar på tråden Jag har äntligen blivit av med min dåliga hy, så här gjorde jag.
  • Äldre 1 Apr 13:57
    #2
    QnA skrev 2013-04-01 13:51:49 följande:
    Kanske något för mig att testa. Jag har alltid fått finnar lätt och sen graviditeten för några år sedan är det än värre. Jag tvättar antingen med bara vatten eller med tvålfri tvättgel från apoteket men jag blir så otroligt torr efteråt. Ansiktet blir som en stel mask om jag inte smörjer in mig. Vad jag smörjer med varierar, men inget verkar fungera bra. Menar du att det blir bättre efter ett tag om man låter bli att smörja?

    För mig har det blivit mycket bättre sen jag slutade med alla krämer. Det tog iofs ett tag innan hyn blev bra. Jag fick kämpa en månad med torr och fet hy. Nu är det som att hyn har stabiliserat sig, jag blir varken torr eller fet.
  • Äldre 1 Apr 14:07
    #7
    cyklar skrev 2013-04-01 14:00:32 följande:
    Det skulle kanske vara något för mig. Blir aldrig av med mina finnar o hyn är förskräcklig nästan jämt. Oljig i pannan, torr runt näsan o alltid ett lite gäng med finnar längs käklinjen. Har provat allt! Men inte det här Var får man tag på mandelolja då?

    Mandeloljan köpte jag på hälsokost. Ca 120 spänn för en flaska och den räcker sjukt länge.

    Jag har även slutat att använda tvål när jag duschar, förutom under armarna. Istället skrubbar jag kroppen med en svamp och använder hett vatten, avslutar med kallt. Huden är aldrig torr och kliar längre, dessutom har jag blivit av med finnarna som jag brukade få på ryggen. Ibland efter rakning så smörjer jag in benen med lite mandelolja.
  • Äldre 1 Apr 14:11
    #8
    sötare skrev 2013-04-01 14:05:39 följande:
    gymtokig.se/2012/08/28/mandelolja-

    vad-ar-det-...
    /
    en tjej somn skriver omdet på sin blogg å nej det e inte jag som e författaren å jag har inga anknutninga till den heär tjejen , jag googlade på mandelolja och fick fram denna blogg  

    Det var min mamma som tipsade mig. Men jag använder bara oljan för att ta bort smink och på benen efter rakning.
  • Äldre 1 Apr 14:24
    #11
    sötare skrev 2013-04-01 14:13:19 följande:
    :) skrev dit länken som tips vad man mer kan använda oljan till :) 
     

    Den verkar ju funka för det mesta
Svar på tråden Jag har äntligen blivit av med min dåliga hy, så här gjorde jag.