• Anonym (Lucin­da)
    Äldre 2 Apr 10:03
    15970 visningar
    25 svar
    25
    15970

    Kännetecken för blyga killar

    Dessa punkter är vissa kännetecken hos blyga killar.

    Tjejer och killar hur attraktivt är detta egentligen?

    Kommer ni på mera så fyll i.....

    1. Blir väldigt ofta kär.
    2. Blir bara kära i den snyggaste och mest "perfekta tjejen".
    3. Tror att sex är någonting man FÅR av en tjej om man är snäll.
    4.Livrädd att ta intiativ till sex eller flira med tjejer.
    5. Tror att alla tjejer vill ha skitstövlar som behandlar dem illa.
    6. Blir kompis med alla tjejer som han egentligen vill ha som flickvän. 

    På punkt 5 vill jag säga att ingen tjej vill ha en skitstövel men skitstövlarna har en säkrare attityd.     

    Dessa punker ovan är samtidigt en lista över vad tjejer INTE tycker är attraktivt. 
    Vill med detta hjälpa blyga killar samt öka changserna för tjejer att få ett lyckligt förhållande. 

  • Svar på tråden Kännetecken för blyga killar
  • bandic­oot
    Äldre 2 Apr 10:20
    #1

    Det där är inte alls kännetecken för blyga killar. Sluta dra alla över en kam.

  • Anonym
    Äldre 2 Apr 10:24
    #2

    De blyga killarna jag känner gnäller massor över sin ensamma situation, men gör inte ett smack för att ändra på den (tar inga initiativ alls, mer än några halvtaffliga dödfödda försök på nån kontaktannonssajt). Det är så irriterande. Man måste våga för att vinna!

  • Anonym (Lucin­da) Trådstartaren
    Äldre 3 Apr 20:16
    #3
    +1
    bandicoot skrev 2013-04-02 10:20:57 följande:
    Det där är inte alls kännetecken för blyga killar. Sluta dra alla över en kam.

    Så du tycker att det inte alls stämmer in på blyga killar?

    Ja självklart inte alla men majoriteten i alla fall.
    Eller?  
  • Äldre 29 Nov 21:43
    #4

    hej jag är kär i en blyg kille som jag inte känner han pratar inte så mycket. jag har inte pratat med honom någon gång. men för 2 eller 1 dag sedan så sa min kompis att jag var kär i honom då fick han en konstig min. jag blev lite ledsen att hon sa det till honom. jag ville säga det själv när jag känner honom. men jag lyckades inte. nu vågar jag inte titta på honom eller vara i närheten av honom så ofta. för att jag är rädd att han kommer säga gå vidare eller jag är inte kär i dig. jag har varigt kär i honom i kanske 2 eller 1 vecka nu. vad ska jag göra för att han ska kunna prata med mig eller vad ska jag säga till honom ? :/ sen sa en av min andra kompis att jag var kåt i honom men det är jag inte. jag har aldrig varigt så käk i någon i hela mitt liv så jag skulle gärna bli glad om jag fick ett svar på allt det här eller bara någonting innan måndagen tack. Hjärta


    kär i en blyg kille HJÄLP
  • Anonym (Haha)
    Äldre 29 Nov 21:53
    #5
    Anonym (Lucinda) skrev 2013-04-02 10:03:04 följande:
    Dessa punkter är vissa kännetecken hos blyga killar.

    Tjejer och killar hur attraktivt är detta egentligen?

    Kommer ni på mera så fyll i.....

    1. Blir väldigt ofta kär.
    2. Blir bara kära i den snyggaste och mest "perfekta tjejen".
    3. Tror att sex är någonting man FÅR av en tjej om man är snäll.
    4.Livrädd att ta intiativ till sex eller flira med tjejer.
    5. Tror att alla tjejer vill ha skitstövlar som behandlar dem illa.
    6. Blir kompis med alla tjejer som han egentligen vill ha som flickvän. 

    På punkt 5 vill jag säga att ingen tjej vill ha en skitstövel men skitstövlarna har en säkrare attityd.     

    Dessa punker ovan är samtidigt en lista över vad tjejer INTE tycker är attraktivt. 
    Vill med detta hjälpa blyga killar samt öka changserna för tjejer att få ett lyckligt förhållande. 
    Känner igen!

    Här är några killar jag var kär i under gymnasiet:

    1. Blir väldigt ofta kär.
    2. Blir bara kära i den snyggaste och mest "perfekta tjejen".
    - Ja de blev ofta kära i mina snygga kompisar!

    3. Tror att sex är någonting man FÅR av en tjej om man är snäll.
    - Ja de hade lätt fått sex av mig med den metoden men jag var inte tillräckligt intressant.

    4.Livrädd att ta intiativ till sex eller flira med tjejer.
    - Nej de skulle aldrig ta initiativ!

    5. Tror att alla tjejer vill ha skitstövlar som behandlar dem illa.
    - Mm den har man hört några gånger. Känns ofta som att de inte vet så mkt om hur tjejer tänker, håller sig till "myter". Skulle själv aldrig ta i en skitstövel med tång...

    6. Blir kompis med alla tjejer som han egentligen vill ha som flickvän.
    - Ja, men i mitt fall blev flera killar kompisar med mig utan att vilja bli ihop. Jag kanske var lite av en "blyg kille" fast tjej...


  • Anonym (Lucin­da) Trådstartaren
    Äldre 29 Nov 23:01
    #6
    Anonym (Haha) skrev 2013-11-29 21:53:29 följande:
    Känner igen!

    Här är några killar jag var kär i under gymnasiet:

    1. Blir väldigt ofta kär.
    2. Blir bara kära i den snyggaste och mest "perfekta tjejen".
    - Ja de blev ofta kära i mina snygga kompisar!

    3. Tror att sex är någonting man FÅR av en tjej om man är snäll.
    - Ja de hade lätt fått sex av mig med den metoden men jag var inte tillräckligt intressant.

    4.Livrädd att ta intiativ till sex eller flira med tjejer.
    - Nej de skulle aldrig ta initiativ!

    5. Tror att alla tjejer vill ha skitstövlar som behandlar dem illa.
    - Mm den har man hört några gånger. Känns ofta som att de inte vet så mkt om hur tjejer tänker, håller sig till "myter". Skulle själv aldrig ta i en skitstövel med tång...

    6. Blir kompis med alla tjejer som han egentligen vill ha som flickvän.
    - Ja, men i mitt fall blev flera killar kompisar med mig utan att vilja bli ihop. Jag kanske var lite av en "blyg kille" fast tjej...


    Men om en tjej är blyg så får hon sex ändå.
    Jag var blyg och snygg och fick ligga hela tiden om jag ville vilket jag gjorde ibland.
    Om en tjej är blyg så är det fint men om en kille är blyg blir det mesigt.
  • Anonym (I)
    Äldre 29 Nov 23:24
    #7
    Anonym (Lucinda) skrev 2013-04-02 10:03:04 följande:
    Dessa punkter är vissa kännetecken hos blyga killar. Tjejer och killar hur attraktivt är detta egentligen? Kommer ni på mera så fyll i..... 1. Blir väldigt ofta kär. 2. Blir bara kära i den snyggaste och mest "perfekta tjejen". 3. Tror att sex är någonting man FÅR av en tjej om man är snäll. 4.Livrädd att ta intiativ till sex eller flira med tjejer. 5. Tror att alla tjejer vill ha skitstövlar som behandlar dem illa. 6. Blir kompis med alla tjejer som han egentligen vill ha som flickvän.  På punkt 5 vill jag säga att ingen tjej vill ha en skitstövel men skitstövlarna har en säkrare attityd.      Dessa punker ovan är samtidigt en lista över vad tjejer INTE tycker är attraktivt.  Vill med detta hjälpa blyga killar samt öka changserna för tjejer att få ett lyckligt förhållande. 

    Jag är en ganska blyg kille och tycker inte alls det där stämmer. Snarare var det ett gäng fördomar. Jag är runt 30 och har varit kär två gånger. Nog för att jag tyckte att de var väldigt snygga och attraktiva, men de var inte de mest eftertraktade generellt. Jag tror att sex jag kan få av tjejer som blir attraherade av mig, att jag skulle vara "snäll" är i så fall bara en del av min personlighet. Jag är inte livrädd för tjejer, men däremot lite för försiktig och dålig på att förstå när någon visar intresse för mig. Jag tror att en del tjejer regelbundet attraheras killar som behandlar dem som skit utan att de ser mönstret själva, men att dessa tjejer är en minoritet. Jag föredrar att bli tillsammans med någon jag känner lite stället för att ragga på krogen etc, vilket säkert ökar risken för att jag bara blir vän med någon men det har också lett vidare till förhållande.
  • Anonym (Haha)
    Äldre 30 Nov 12:47
    #8
    Anonym (Lucinda) skrev 2013-11-29 23:01:37 följande:
    Men om en tjej är blyg så får hon sex ändå.
    Jag var blyg och snygg och fick ligga hela tiden om jag ville vilket jag gjorde ibland.
    Om en tjej är blyg så är det fint men om en kille är blyg blir det mesigt.
    Tror snygg är nyckelordet här.

    Om en tjej är snygg så finns det nog många gymnasiekillar som inte funderar på hennes beteende ö h t (så länge det inte är extremt!) eller som tycker att hennes beteende är fint oavsett om hon är väldigt social eller väldigt blyg.

    Tror faktiskt det är lite samma för killar, en väldigt snygg men blyg kille kommer alltid några tjejer ta kontakt med, och han kommer få ligga bara han är normalt trevlig (är han däremot väldigt socialt avvikande så blir det så klart svårare, men det tycker jag är en annan fråga).
  • Anonym (En av flera)
    Äldre 30 Nov 13:55
    #9

    Jag hör till kategorin blyga och osäkra killar men jag känner inte igen mig i speciellt många av de punkter du nämner. Möjligen punkt 1 i så fall men så ofta är det inte. Punkt 4 också men jag blir nervös om jag ska ta kontakt med tjejer överhuvudtaget och inte bara vid flirtförsök.

    Att det inte är attraktivt hos tjejer vet jag mer än väl.

  • Äldre 2 Aug 00:48
    #10

    Socialfobi kallas det.Lider själv av det.Var livrädd för tjejer i skolan.I dag kan jag träffa kvinnor/tjejer men det krävs terapi/medicin för att fungera normalt.Det är inget man bara gör sig av med,det är ett enormt handikapp som förstör livet för dom flesta,kan liknas vid tvångssyndrom.Så om ni vill veta så handlar det inte om vanlig blygsel utan mer en diagnos som är vanligare bland tjejer än killar.

Svar på tråden Kännetecken för blyga killar