• bodilb

    Jag har för mycket fostervatten. Någon med erfarenhet av det

    Fyy! Nu är jag så där orolig igen. För 4 veckor sedan upptäckte man att jag hade en liten ökad mängd fostervatten. Fostervattenindex var 20cm och nu när jag är i vecka 29, 28+6 så är fostervattenindex på 30cm.
    Allt såg bra ut med bebis men han är ganska stor. ca 18 procent större. Detta är mitt fjärde barn och alla mina barn har varit ganska stora.   Runt 3900 till 4100.  I dag tog dom massor av blodprover, urinprov och kollade med ultraljud. Han sväljer och kissar vatten som han ska. Är det någon mer som varit med om detta och hur gick det sen? Hur gick förlossningen? Man blir så nervös när detta tydligen inte är så bra att ha mycket vatten. Skulle kännas skönt med lite feedback
     

  • Svar på tråden Jag har för mycket fostervatten. Någon med erfarenhet av det
  • Alvi

    Jag har en kompis vars första barn guppade runt i 4 liter fostervatten. Hon vägde dessutom 4600 G så magen var STOR. Det blev snitt pga mammans trånga bäcken efter typ kanske 12 h med värkar.

    Allt är normalt med flickan som fyller 9 i sommar!

  • Prissan

    Jag hade ca 2,8 liter fostervatten. Folk trodde att jag skulle ha tvillingar. Han föddes med kejsarsnitt eftersom jag hade så mycket vatten och trånga bäckenmått. Lillen är frisk och busig som bara den. Glad

  • Prissan
    bodilb skrev 2013-04-03 09:01:34 följande:
    Skönt att höra:) vad hade du för fostervattenindex när dom mätte med ultraljud?
    Nu förstår jag inte riktigt vad du menar?
  • Prissan
    bodilb skrev 2013-04-03 19:49:25 följande:
    Jag tänkte om dom mätte hur mycket fostervatten du hade med ultraljud?
    Ja, men vet inte hur mycket de sa att det var.
  • Körsbärsblommor

    Med barn nr 2 så hade jag för mkt fostervatten, fick gå på extra u-ljud för att mäta bebis så det inte skulle vara en jätte bebis =) allt såg bra ut,och har för mig att dom sa att han skulle ligga på 4000 ca.
     han vägde 4400, men då gick jag oxå over tiden med 18 dagar.

     Detta trotts att dom sa att jag troligtvis skulle föda tidigare pga för mkt fostervatten, och att vattnet skulle gå för bebis skulle trycka neråt, slutade med att dom tog hål på fosterhinnan.

    Förlossningen tog ungefär 30 min.

Svar på tråden Jag har för mycket fostervatten. Någon med erfarenhet av det