• MatteusMamma86

    Min svärmor är ett psykfall

    Min svärmor, en arbetslös kvinna i 55-års åldern som lever på sin man.
    Är bortadopterad som liten för att modern tog livet av sig efter att det minsta barnet utan 5 blev ihjälkörd på sin 3-hjuling.
    Inga tänder i flabben, har aldrig jobbat, har varit otrogen mot sin man med en annan som lever på bidrag och som säljer stöldgods.
    Stjäler barnbarnens och våra pengar om hon hittar några!
    Lever på sin diabetes och fejkar div åkommor.
    Pillar på sina öppna sår och en värre skvaller kärring har jag aldrig varit med om.
    Nu har hon lagt sin sista potatis.
    När man går emot henne och säger till henne att hon får hjälpa till när alla andra gör det så lägger hon sig på första bästa ställe och påstår att hon mår dåligt men när maten serveras så är hon först av alla.
    Men iaf, när man säger till henne på skarpen så får man som svar att hon lika gärna kan lägga sig i kistan och dö.
    Detta händer hela tiden. 
    Nu har min son på 6 år snappat upp detta och så fort han blir arg så ska han lägga sig och dö.
    Alltså det är SISTA gången som den jävla individen passar min son och bonus dotter!
    Hela familjen har vänt henne ryggen, iaf dom som har vett innanför skallen!
    Svärfar är sur på henne men har inte mage att be henne att flytta.
    Hon köper julklappar till sig själv och då e de saker som hon hämtat hos sin "älskare" som han stulit ngnstans.
    Jag är så jävla trött på fanskapet... Måste få skriva av mig!
    Vi har försökt hjälpa henne men hon behövde minsjäl ingen hjälp, då la hon sig hellre i kistan, igen! 


    Talets begåvning har oftast mer effekt än ett slag med batongen...
  • Svar på tråden Min svärmor är ett psykfall
  • Emmi27

    Men hjälp. Undrar som föregående talare, vad säger din sambo - hennes son, om saken?

    Vissa människor GÅR det inte att hjälpa eller ändra på och då får man helt enkelt kapa kontakten, tråkigt men sant. Särskilt som hennes beteende smittar av sig på barnen.

  • MatteusMamma86

    Min sambo är trött på henne, precis som hans 2 äldre syskon och hans lillebror.
    Det var min sambo som först fattade vart min son snappat upp skiten ifrån.
    Svärfar är konstig han med för han gör skillnad på barnen men jag förstår varför.
    Men svärfar ställer upp ALLTID, oavsett om han jobbat 2 dygn i rad eller ej.
    Dom är lite "efter" vad jag vill kalla det, har levt i ett ytterst minimalt samhälle nere på österlen och jag anser att dom är lite "inavlade" fastän dom inte är släkt på ngt vis alls.
    Men att min son nu snappat upp detta känns fan inte bra.
    Svärmor hade aldrig heller erkänt att hon stulit pengar om man så visade bild på det, vilket är min nästa plan för vi har övervakning i köket men inte kopplat in den ännu.
    Det kan vara allt från några tior till 500kr.
    En 500ing stal hon från min sons kalas när han fyllde 2 år, ett tag innan fick jag pengar av en vän för jag hjälpte henne i stallet och la pengarna i bilen (1000kr) men 500 saknades senare.
    Hon e så dum oxå för jag hade låst bilen, bett henne hämta sonens napp å hon fick nycklarna, hämtade nappen å låste bilen.. Money gone... 


    Talets begåvning har oftast mer effekt än ett slag med batongen...
  • Lizette80

    Då tycker jag nästan att du o din sambo ska prata ihop er o kanske bryta med farmor..
    Kanske är det bästa för barnen, inte kul m en psykofarmor som snor pengar av barnbarnen samt lär dem fula saker ..

  • MatteusMamma86

    Så länge hon bor med min svärfar så blir det svårt. Svärfar är rena guden i styvdotterns ögon och min son gilla honom oxå.
    Men han är för svag för att kasta ut henne.
     Vi får väl helt enkelt börja ställa ultimatum att hon inte får följa med längre.
    Men med tanke på hennes sätt att vara så kanske hon tar livet av sig.
    Jag skulle ärligt talat inte bry mig så mkt men det är synd om alla anhöriga. 


    Talets begåvning har oftast mer effekt än ett slag med batongen...
  • The Doctor

    Jag förstår din frustration, men jag måste vara ärlig och säga att den här tråden får det att krypa lite i mig. Du skriver detta inlägg från en öppen profil, där du dessutom är väldigt frikostlig med privat information. Vad du än känner inför din svärmor känns det väldigt respektlöst att lägga ut all den här informationen på nätet för vem som helst att beskåda.

    Du hade de facto kunnat lägga denna under en anonym trådstart istället för att outa henne på detta sätt.


    Vi ärver inte jorden från våra föräldrar utan vi lånar den av våra barn.
  • MatteusMamma86
    The Doctor skrev 2013-04-03 13:10:10 följande:
    Jag förstår din frustration, men jag måste vara ärlig och säga att den här tråden får det att krypa lite i mig. Du skriver detta inlägg från en öppen profil, där du dessutom är väldigt frikostlig med privat information. Vad du än känner inför din svärmor känns det väldigt respektlöst att lägga ut all den här informationen på nätet för vem som helst att beskåda.

    Du hade de facto kunnat lägga denna under en anonym trådstart istället för att outa henne på detta sätt.
    Det är inget som bekymrar mig, för vem vill ta reda på vem min svärmor är, som inte ens är kapabel att skicka eller läsa ett sms och inte har ngn dator.
    Man kan läsa vad jag heter och var jag bor, men för att ta reda på vem min svärmor är så måste man gräva djupt och det lägger ingen ngn energi i för det får de inte ut ngt utav.
    Vad ska man göra? Polisanmäla mig för förtal/kränkning?
    Hon skulle ALDRIG polisanmäla mig, det kan jag säga med gott samvete.
    Anmäla mig till socialen för att jag inte vill att min son umgås med en störd människa?
    Nä, jag har inget att frukta! 
    Talets begåvning har oftast mer effekt än ett slag med batongen...
  • MatteusMamma86
    Litenbåt skrev 2013-04-03 13:22:06 följande:
    Någon som känner igen dig och/eller din svärmor kan sprida det du skrivit här. Rätt respektlöst av dig faktiskt.
    Den chansen existerar inte från denna sidan och det vet jag med säkerhet. 
    Talets begåvning har oftast mer effekt än ett slag med batongen...
  • MatteusMamma86
    Litenbåt skrev 2013-04-03 13:28:15 följande:
    Nej, givetvis kan inte en enda person du möter i din vardag hänga här. Absolut inte.
    Nej faktiskt inte, ingen som jag känner eller som känner min familj.
    Ingen på sambons sida har FL eller på min heller.
    Så inget kan länkas.
    Sen finns det ingen på varken min sida familjen eller sambons som skulle ta illa vid sig.
    Svärmor är dessutom för upptagen med att vara hypokondriker 
    Talets begåvning har oftast mer effekt än ett slag med batongen...
  • MatteusMamma86

    I min vardag befinner jag mig dessutom hemma och träffar bara familj och nära vänner.


    Talets begåvning har oftast mer effekt än ett slag med batongen...
  • Äppelpaj80

    Blev bara nyfiken på vilken diabetes hon har. Hon låter ju som en ganska hemsk individ på din beskrivning men diabetes är ingen sjukdom att leka med och man kan mycket väl må dåligt av den speciellt om man inte sköter sig.

Svar på tråden Min svärmor är ett psykfall