• Piala

    Går inte att prata med min sambo!?

    Anonym (frustrerad) skrev 2013-04-04 13:17:34 följande:
    Min sambo är helt låst, han är för övrigt ganska tystlåten av sig när de gäller tankar,funderingar, känslor 
    osv osv.

    Nu har detta gått lite långt, det går inte att prata med honom och vet inte hur jag ska få han till att öppna sig och lösa problem och tjafs istället för att bara lägga allt i en burk som snart väller över.
    Jag uppfattar det som så att istället för att ta tag i saker o ting är det lättare att "glömma" bort och bara glida runt i bubblan.
    Hans familj tar väldigt lätt på saker o ting, problem är inga problem, det löser sig, (utan att det löser sig).

    Och han förstår absolut inget som jag förklarar från min synvinkel, utan från hans synvinkel är allt bra och rättvist som han gör.

    Jag spricker snart, det funkar inte såhär för mig.
    Saker o ting bara växer o växer i mitt huvud och jag exploderar varje gång det bara blir lite tjafs ,gråter o blir så ilsken för allt annat kommer upp samtidigt som inte är löst eller ens pratat om.
    Det spelar ingen roll vad jag säger eller gör för han förstår inte att han måste bättra sig annars orkar jag inte.
    Jag vill att vi ska växa i vårt förhållande lära oss hur vi ska hantera saker o ting ihop, som ett par!
    Fortsätter det såhär så kommer vi ingen vart.

    Vi har det bra för övrigt, har en son på snart 2 år.

    Hur ska jag få honom till att öppna sig eller iallfall kunna föra ett normalt samtal om vardagliga saker/problem ?
    Det känns som han inte tar någonting på allvar. 

    Någon som har tips!?
    Han vägrar gå och prata med någon..  
    Känner exakt igen mig. Min fd man var precis likadan. Jag fick absolut inte honom att öppna sig. Jag försökte allt men tyvärr hände inget. Han reagerade inte ens när jag sa att jag ville skiljas. Han bara sa "okej, det var tråkigt"
    Jag har därför inget råd att komma med. Jag gav upp och det blev skillsmässa. 
Svar på tråden Går inte att prata med min sambo!?