Anonym (Blivande student) skrev 2013-04-07 13:06:04 följande:
Ja ungefär så tänker jag också. Jag är också mkt strukturerad, o är bra på att planera min tid. Jag är ju medveten om att jag "måste" arbeta till viss del under studietiden - sen är det bara frågan om ifall det blir 20, 30 eller 40%! Jag varken vill eller har råd att enbart plugga. När jag gick KY-utbildningen så jobbade jag rätt mkt samtidigt, men det är ju svårt att veta hur pass mkt mer krävande en högskoleutbildning är!
Det beror lite på din anställningsform också. Är du timanställd har du rätt att tacka nej till arbetspass (och kan önska att t ex få arbeta varannan helg), har du månadsanställning äger arbetsgivaren rätten att planera din arbetstid samt att du t ex kan bli inbeordrad (kul om det krockar med en tenta). Så det hade jag funderat igenom om jag vore du. Jag pluggade helt utan CSN; det blev helt enkelt för krångligt med fribeloppet (nu har ju det höjts rejält, men inte kul att gå över ändå). Om du ändå tänkt arbeta så mycket som 40%, varför inte köra utan CSN? Då slipper du undan deras poängkrav också