Inlägg från: Dynastar |Visa alla inlägg
  • Dynastar

orolig för att min 7 åriga dotter inte har några kompisar i skolan. Utanför.

Självklart ska du höra hur det är i skolan, ge dig inte, än så länge kanske det inte är ett stort problem men det kan bli. Har hon några aktiviteter? Hur är det där i så fall? Kanske hon vill börja med en aktivitet och få nya vänner, finns det andra skolor hon skulle kunna gå i ( om det skulle visa sig bli ett problem) låt det inte hå för lång tid , jag blir så ledsen och förbannad när jag hör om barn som är utanför, blir mobbade etc och föräldrar beskriver att det varit så i flera år. Jag skulle flytta land och rike runt för att min son skulle ha det bra i skolan, hans välmående är alltid viktigast för mig. Hade jag fått reda på att han var elak och mobbade andra barn skulle jag se väldigt allvarligt på det, jag vill att han ska respektera och behandla andra väl. Man varken kan eller ska vara bästis med alla men man lämnar ingen utanför.

Kanske måste din dotters skola se över rutiner och få nya inspel på hur barnen skal behandla varandra. Om du inte får gensvar från skolan hör med organisationer som friends om vad de kan rekommendera.

• Dynastar

DU har inget behov att träffa andra, DU vill bo på landet, DU tycker inte man ska leka varje dag! Resultat: din dotter hamnar utanför och mår dåligt över det!

Svar på tråden orolig för att min 7 åriga dotter inte har några kompisar i skolan. Utanför.