• Anonym (Oroligmamma)

Behöver hjälp, STYVMAMMAN är elak mot mitt barn.

Jag har jätte problem med min föredetta och hans sambo. 
    Har en dotter på snart 7 år. Jag och hennes pappa separerade för drygt 4 år sen.
    Jag har ny och barn med honom. Lika så dotterns pappa sen ett år sedan.

Nu är det så att hon tydligen ogillar mig. Och påstår att på grund av ett hat mot mig (sen skolåldern)
    Så ska hon göra mig ledsen, arg, upprörd. You name it!!  
    Hon har di TERRAT mig sms, om ditten och datten i ett år.

Och spceillt om min och min föredettas DOTTER!!
    Hon har sagt rakt ut till våran dotter att hennes PAPPA INTE ÄR HENNES PAPPA, utan det är en annan pojkvän till mig som jag hade.
    Hon sms om att DOTTERNS pappa inte vill träffa henne, utan gör det för att han inte vill betala underhåll. m.m.m 

Denna terror mot mig pågår i veckor. 10-20 sms om dagen ibland. jag svarar knappt på några utanföröker ringa upp. Och ta det som vuxna männsikor

NU har jag kommit till en punkt där jag inte orkar/tollererar mera.
    Jag vägrar lämna dotter hos dom. DÅ pappan vägrar inse att han tjej gör fel, behandlar vårn dotter illa.

Har kontaktat familjerätten men han har inte kunnat dom tider vi fått..

HUR  GÅR JAG TILL VÄGA? Ska jag föröska få en tid igen och gå själv. Dom två VÄGRAR sätta sig ner med mig.

SNÄLLA HJÄLP. jag vet inte hur jag ska agera, reagera för dotter och min familjs skull. Då detta tar alldeles för mycket energi.  

• Svar på tråden Behöver hjälp, STYVMAMMAN är elak mot mitt barn.
  • Litet My

Gah, har också en sån korkad bonusmamma till sonen dock är pappan värre och jag har ev så sonen är inte där längre. Om du inte får med pappan på vad som sker så borde du kunna göra en socanmälan, det är psykisk misshandel hon sysslar med, även skolan har anmälningskyldighet om din dotter pratar med dem ( vilket hon kanske skulle behöva med tex kurator).

• Litet My

Vad står det i hennes sms? Hot? Oftedande? Det går att polisanmäla, polisen kan också ta fram redan raderade sms. Sms är bra på det viset att de inte går att ljuga eller bortförklara.

• jackyyouknow
    Isabella06 skrev 2013-04-10 23:48:59 följande:
    Monster..
  • Brumma

Har du berättat för pappan om SMS´n, eller visat dem?
    Om han SER dem så borde han ju tro på dig??

Att hon har ett agg mot dig hade jag inte brytt mig om (även om det inte någonstans är ok att bete sig som du beskriver) men låter hon det gå ut över barnet går hon tusen gånger för långt!!

• Coxia

Kan man inte begära ut sms informationen från ditt telebolag. Så att du får det på papper. 

Sedan är det ju i första hand att visa det för pappan. Han lär väl inte att hans två barn ska växa upp med ett psykfall.  

• ZsaZsa

Att skicka hejdlöst många sms till någon eller ringa eller kontakta på annat sätt och särskilt om man tydligt meddelat att man inte vill ha dem, kan vara ofredande och straffbart. Så för det första ska du tydligt svara att du inte önskar ha mer kontakt med henne och för det andra ska du aldrig någonsin svara.

Innehåller hennes sms någon form av hot så kan det vara ännu ett brott.

Fortsätter personen att kontakta dig så tar du med dig bevisen och gör en polisanmälan.

Men innan du går till polisen skulle jag råda dig att ta det där mötet i familjerätten. Ni föräldrar måste dels hitta ett vettigt sätt att kommunicera sins emellan och dels bestämma er för hur ni ska sköta ert gemensamma ansvar för föräldrar för att ge ert barn en så bra tillvaro och uppväxt som möjligt. Just det borde vara alla föräldrars huvudfokus.

Ditt ex får ta kontroll över situationen hemma. Har han en flickvän som beter sig illa mot barnet så är han ansvarig för att lösa det. Vill han inte det så kan det ju vara läge att föreslå att barnet bor hos dig och att de träffas på annan plats, men poängtera gärna hur tragiskt det valet vore för ert barn. Få honom att tänka på barnet och bestämma sig för vilken sorts pappa han vill vara om det går.

Lycka till!

• Anonym (Oroligmamma)

Hej. 
    Inte vart inne på ett tag.

Hon skickar sms, jag svarade inte det första halv året. När jag då märkte/lessnade totalt på att bli trakaserad så valde jag att ringa tillbaxs. INGA sms. Men hon vågar aldrig svara.

Nu sista veckan fick jag ett sms, där hon påstår att dotterns pappa bara träffar dotter pga av att slippa betala underhåll. Vilket han påstår att det inte stämmer. Men konfronrerar inte henne mer än att hon lovar att hon ska sluta. ( jag har aldrig ens krävt kille på några pengar än frågat om han kanske skulle kunna sponsra med lite pebgar till ytterkläder. )

Han vet om hur hon beter sig. Han säger att han agrerar vilket inte jag tycker att han gör nog.
    hade det va jag som satt i denna sits. Hade min sambo fått ett nackskott och aldrig mer vart  välkommen att verken träffa mig/dottern/sonen!!!

Jag fick till ett möte, eller om man ens kan kalla det möte. Förra veckan med dom och min sambo. Då hon bara skrek, gjorde bort si ännu mer i våra ögon. Och LOVADE att aldrgi sms mig, kontakta mig på något sätt.
    DETTTA HÖLL I TVÅ DAGAR!!!

Jag har nu inte släppt iväg dottern dit på drygt 1 månad. Men han vill nu ha henne i helgen. Vilket jag inte kan neka.

Kluven och känner inte att jag får nån sorts hjälp från familjerätten!!  

• Litet My

Du kan om du vill ha ett möte utan pappans sambo, styvföräldrar får inte följa med om inte båda föräldrarna godkänner det. Kanske blir det bättre om hon inte är med och gapar?

• Anonym (Oroligmamma)

Ja jag ska föröska få till ett så. Men i det stora hela är ju HON problemet. Han har aldrig misskött sig med dottern. 
    ( utom nu när ha låter detta pågå.)  

• Litet My
    Anonym (Oroligmamma) skrev 2013-04-17 14:48:03 följande:
    Ja jag ska föröska få till ett så. Men i det stora hela är ju HON problemet. Han har aldrig misskött sig med dottern. 
    ( utom nu när ha låter detta pågå.)  

Sanr, men å andra sidan är pappan den enda som kan sätta ner foten.
  • ZsaZsa

Håll henne utanför all kontakt mellan dig och pappan så får han hantera henne. Håll även din sambo utanför. Ni föräldrar måste ta det gemensamma ansvaret för barnet. Ta i så fall hellre in en neutral tredje part.

Svar på tråden Behöver hjälp, STYVMAMMAN är elak mot mitt barn.