• Anonym
    Äldre 14 Apr 17:42
    83374 visningar
    31 svar
    31
    83374

    Kvinnor: Hur beter ni er när ni är kåta?

    Hur ser man på en kvinna när hon är kåt? Vad kan man gå på för kropps signaler när det gäller er. Och vad är det som man kan lura sig på. Vilka är egentligen signalerna och vilka är tillfällen då ni främst visar ni dem? Eller kan det även vara något som sker omedvetet? Snälla beskriv dem så att vi män och killar får lära oss något vettigt här.

  • Svar på tråden Kvinnor: Hur beter ni er när ni är kåta?
  • Anonym
    Äldre 14 Apr 18:43
    #3

    Jag minns inte hur det känns att vara kåt, var flera år sedan jag var det sist.

  • Anonym Trådstartaren
    Äldre 14 Apr 20:47
    #4

    Enligt många experter kommunicerar vi till 55% med kroppen och ytterligare 38% med rösten och där orden i mening t ex ”Jag är kåt” står för ynka sju procent. Så nog fan måste finnas mer än vad vi vill erkänna såhär beträffande gester rörelser mm. Eller håller vi må hända även såhär förlora vår sociala kompetens till vad vi enbart säger till varandra via sms typ ”Jag är kåt älskling” ”I kväll kan vi knulla”. Usch fy i så fall. Vill vi hellre vara som maskiner mot varandra? Nej tänk efter lite vet jag!

  • Anonym Trådstartaren
    Äldre 14 Apr 21:16
    #9

    Okey men tror ni överhuvudtaget att ni använder detta med kroppsspråk? För det känns nästans som om de flesta här tycker att detta bara är rent skitsnack. Så nu börjar jag faktiskt undra hur bra ni känner er själva egentligen. För även om jag nu definitivt inte är någon expert på detta. Så tyckte jag i alla fall detta skulle kunna vara någonting att kunna lära sig mer om här på FL ”sex och sånt”. En kul tråd helt enkelt bland alla andra blöjbyten.

  • Anonym Trådstartaren
    Äldre 14 Apr 22:14
    #12
    Fröken reserverad skrev 2013-04-14 21:29:39 följande:
    Jag använder kroppspråk mycket. Men enligt mig ställer du frågan fel..fråga istället hur märks det på er när ni är intresserade. 

    Då får du nog de svar du är ute efter. För just kåthet är ofta så direkt kopplad till att nu ska vi ha sex. 

    Okey men hur visar du detta då. Och hur stor skillnad är det egentligen på dessa? Kan du inte tänka dig att man kan vara kåt när man visar sitt intresse. Jag undrar om du egentligen själv vet hur lika dessa egentligen kan vara. För även då man visar sitt intresse så kan man visa någonting om än då också kåthet. Och jag därför med det hundra att många även kan visa och se detta på er.   

  • Anonym Trådstartaren
    Äldre 14 Apr 22:31
    #14
    Nyfiken gul skrev 2013-04-14 22:22:08 följande:
    jag tror egentligen att många inte är medvetna om hur dom agerar när dom är intresserade och/eller kåta.

    jag är inte helt hundra på vad jag gör och säger när jag är kåt och intresserad. Jag har ett hum om vad jag brukar göra och säga - men det är förmodligen inte hela sanningen. 

    jag får det intresse jag vill ha men HUR jag får det intresset ... tja det är jag ju inte helt o fullt medveten om.  

    Jag har ett ganska tydligt kroppsspråk och ingen hittills har missuppfattat vad jag vill så uppenbart fungerar det ju  men exakt vilka rörelser och vilken ordning och vad som egentligen signalerar vad kan jag inte svara på.

    dom mest tydliga och uppenbara signalerna märks ju först - men dom där mindre sakerna man gör som faktiskt kan vara avgörande - det är mer svårt att sätta fingret på. 

    Jag uppskattar verkligen att ni försöker att svara. För allt måste ju börja ifrån hur en själv tycker och känner. Till detta kan man ju sedan lägga sådant man faktiskt kan läsa sig till. Men som faktiskt hör till ganska omedvetna händelser inom en. Frågan återstår dock hur medveten kvinnan är om just detta när det väl sker. Eller är det typ i hennes betraktelse bara att visa sitt intresse. Medan då mannen kan se mer än vad hon då vill erkänna. Är det verkligen så? Jag vet inte.

  • Anonym
    Äldre 15 Apr 12:46
    #16

    Jag är man, men min erfarenhet är att andningen är säkraste tipset. Slår aldrig fel... (Den blir alltså djupare och tätare).

    Det kanske man inte uppfattar på lite avstånd, dock. En annan markör är lätt rosiga kinder, också väldigt vanligt. Kan ju också bero på annat. Men rosiga kinder, glansig blick och andning... Det ihop slår inte fel...

  • Anonym
    Äldre 15 Apr 12:58
    #17
    Anonym (Rödis) skrev 2013-04-14 20:57:00 följande:
    De flesta kvinnor får röda "fläckar" på hals och bringa när de är kåta ;)
    Det stämmer faktiskt. Trodde det bara var struntprat men jag gick faktiskt och tittade på mig själv i spegeln en gång när jag var riktigt upphetsad. Och mycket riktigt, jag var alldeles rödflammig på halsen!
  • Anonym
    Äldre 15 Apr 14:05
    #19

    Det som fungerat överlägset bäst för mig är att börja med försiktig beröring på sexuellt neutrala ställen. Om hon inte svarar efter några gånger kan man lika gärna låt det vara. Får man däremot svar fortsätter man och bygger kontakten tillsammans. Det finns tyvärr inget objektivt sätt, iaf vad jag vet ;). Kör hårt.

    En sak till, förvänta dig aldrig att en kåta tjejen ska ta första steget. Tjejer kan vara precis lika kåt som du och på samma vis undra om killen är intresserad eller inte. Gå fram, prova och var lyhörd - det är mina tips

Svar på tråden Kvinnor: Hur beter ni er när ni är kåta?