• Äldre 22 Apr 19:36
    5107 visningar
    5 svar
    5
    5107

    Åskrädsla från helvetet!

    Snälla hjälp mig! Jag är en helt vanlig mamma runt 30 år. Jag får ångest och blir livrädd när det åskar, min sambo förstår inte hur det är möjligt? Jag har inte ångest när det gäller ngt annat. Men åskan är det värsta jag vet, har blivit värre med åren. Var utomlands för att par år sedan och det blixtrade hela natten och möblerna på vår balkong flög iväg och en ruta sprack i rummet bredvid oss. Jag lÅg som ett barn och tjurade av skräck hela natten och fick dödÅngest. Nu har vi flyttat till hus ( hur tänkte jag?) och fasar för regn+åska+blixt. Finns det hjälp att få? Vad gör jag? Hur tänker jag? Vill absolut inte överföra min rädsla på mina barn, men dom börjar bli stora och känner direkt av min sinnesstämning. Alltså, hjälp mig? Vi har en stor skog bredvid oss, är det bra? Alla bra tips är jag tacksam för! Vill bara slippa, dom andra i min familj/släkt myser när det åskar och jag vill kräkas och gå under jorden! Ngn??

  • Svar på tråden Åskrädsla från helvetet!
  • Äldre 22 Apr 19:54
    #3

    Tack för svaren! Jag får nog ta mig iväg på lite coacing, det var ok när jag var liten och bodde med mamma och pappa. Då var jag trygg med att dom inte var rädda. Men NU när JAG är mamma då är det fruktansvärt. Jag blir alltså rädd pÅ riktigt att blixten slår ner och att vi alla dör. Är detta normalt? Når det åskar vill jag gömma mig bakom ngn som räddar mig och gärna vara 5 år. Jag är inte kaxig när det åskar, jag blir nästan stum och hjärtklappning. Jag hör ju hur detta låter, men jag lider verkligen. Fasar för att vara själv med barnen om det åskar. Vill nästan ha vinter året runt för att slippa, jag menar.. Hur kul lÅter det?

Svar på tråden Åskrädsla från helvetet!