• Anonym (Mammatobe)

    Biltemas bilstol

    Hur är biltemas bilstol, babyskyddet? Den kostar ju bara 279 :- så det är ju ett klipp! Är den tung, svårmonterad, berätta negativt o positivt. Tack!

  • Svar på tråden Biltemas bilstol
  • Anonym (ee)

    ser bara ett som kostar 499:- å de ser ok ut men är bara trepunktsbälte för bebisen i samt ser hårt ut, inte lika ombonad och mjuk. Känn och kläm lite. 

    Hade nog helre valt ett billigare i butik faktiskt under någon kampanj eller liknande, finns ingen bas till så du får knäppa fast stolen med bilens bälte hela tiden.  

  • Nordanvinden08

    Jag har aldrig haft en bas till våra babyskydd, tycker det är lätt att sätta fast med bältet:) Har dock ingen erfarenhet av Biltemas babyskydd. Skulle åka och klämma och känna lite:) Säker är den ju då det är hårda regler på barnstolar, komforten skulle jag titta på:)

  • smurfen90

    Nu har jag inte barn men har ändå kollat in den, tyckte det var fantastiskt pris! Kan dock säga att det är LÄTT

  • Sisisisi

    Jag har kollat på det och anser att det är dålig kvalitet och har väldigt dåliga sidoskydd. Jag skulle aldrig använda det till mitt barn. Hellre ett begagnat Logico S som inte kostar mycket mer.

  • Alby

    Jag har en och sätter fast den med bältet. Den har klarat alla säkerhetskrav i Sverige så det är en bra stol.

  • Sisisisi

    En godkänd stol är tyvärr inte synonymt med en säker stol.

    Varför välja en sämre stol när man kan välja en bättre?

  • Dr Mupp

    Ser ut som en nyare modell av det babyskydd som vi hade till våra barn.  Helt ärligt så var det ingen skillnad på det babyskyddet och britax babyskyddet vi hade innan (som blev stulet) förutom på en punkt. PÅ britax kunde man ställa in bärhandtaget med en hand. Bara att trycka ner handtaget och ställa in det. På det andra var det tvåhandsgrepp som gällde för fällning av handtaget. 

    Vi använde i varje fall babyskyddet till tre barn och var nöjda med det. Nu small det ju aldrig så vi kan ju inte säga nått om krocksäkerheten, men babyskyddet är godkänt och babyskydd har alltid sämre krockskydd än en stor bakåtvänd stol. 


    Rational arguments don?t usually work on religious people. Otherwise there would be no religious people.? - Gregory House, M.D
  • Alby

    Sisisis- för att ett babyskydd ska bli godkänt i Sverige så går det igenom hårda tester, och du tycker att det är bättre att köpa en begagnad babyskydd istället? Man ska aldrig köpa ett begagnat babyskydd eftersom man inte vet vad som har hänt med den. Min vän jobbar på biltema och enligt honom så är denna lika bra som dem dyrare, men utseendet är enklare.

  • Sisisisi
    Alby skrev 2013-04-23 10:54:01 följande:
    Sisisis- för att ett babyskydd ska bli godkänt i Sverige så går det igenom hårda tester, och du tycker att det är bättre att köpa en begagnad babyskydd istället? Man ska aldrig köpa ett begagnat babyskydd eftersom man inte vet vad som har hänt med den. Min vän jobbar på biltema och enligt honom så är denna lika bra som dem dyrare, men utseendet är enklare.

    Jag har köpt begagnade stolar av folk jag känner. Visst är det godkänt, jag har bara svårt att förstå varför man väljer det sämsta alternativet, bilbarnstolen ska ju rädda ens barn liv vid en olycka! Jag har känt på Biltemas billigaste babyskydd och det känns verkligen som ett babyskydd för dockor, en leksak alltså! Mne jag väljer ju själv vad man vill lägga pengarna på.
Svar på tråden Biltemas bilstol