• Äldre 23 Apr 19:34
    13491 visningar
    8 svar
    8
    13491

    tror du att du blev gravid med hjälp av rosenrot?

    Motivera gärna ditt svar!


    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden tror du att du blev gravid med hjälp av rosenrot?
  • Äldre 23 Apr 20:11
    #1

    Nej, jag blev gravid av att ha sex upprepade gånger kring ägglossning. Ja, jag provade rosenrot. Nej, jag kände ingen skillnad. Gravid blev jag typ ett halvår efter att jag slutat ta det.

  • Äldre 23 Apr 23:32
    #2
    Baktakt skrev 2013-04-23 20:11:14 följande:
    Nej, jag blev gravid av att ha sex upprepade gånger kring ägglossning. Ja, jag provade rosenrot. Nej, jag kände ingen skillnad. Gravid blev jag typ ett halvår efter att jag slutat ta det.
    Håller med. Jag tog aldrig rosenrot. Vi blev gravida av att ha regelbundet oskyddat sex. 
    En dag i sänder.
  • Äldre 23 Apr 23:53
    #3

    Svårt att veta. Kände definitivt av mer äl och cykeln blev någon dag kortare.

    Även om jag VET att något i min hemmakur fungerade så vet jag tyvärr inte exakt vad. Åt flera grejer samtidigt. Mer info finns på min sida.

    Blev hur som haver gravid efter 7 år, efter att ha använt rosenrot, bisolvon och div vitaminer i en månad. Alltså enda gången av ca 80 försök, ink 3 ivf.

  • Äldre 24 Apr 18:58
    #4

    Förlorade mitt barn pga Rosenrot

    visste ju om att RR gör så man aborterar forstret men mitt  i all den enorma stress från flera håll jag hade då kopplade jag inte samman grav-symtomen utan trodde det var stress

    Men jag har fått ett minne för livet!
    PMS!

  • Äldre 25 Apr 16:51
    #5

    Oj det var tråkigt att du fick missfall! :-/ men då käkade du alltså rr även efter ägglossning om jag förstått det rätt? Jag har läst lite olika trådar och fått några egna teorier om att de kanske är vanligt med missfall efter att ha blivit gravid med hjälp av rosenrot men att de kanske har med andra saker att göra iom att en del haft svårt att överhuvudtaget bli gravida och kanske haft det pga något annat i kroppen som gör det svårt att hålla en graviditet? Bara mina egna grubblerier inga fakta.

  • Äldre 25 Apr 17:50
    #6
    daxförnästa skrev 2013-04-25 16:51:43 följande:
    Oj det var tråkigt att du fick missfall! :-/ men då käkade du alltså rr även efter ägglossning om jag förstått det rätt? Jag har läst lite olika trådar och fått några egna teorier om att de kanske är vanligt med missfall efter att ha blivit gravid med hjälp av rosenrot men att de kanske har med andra saker att göra iom att en del haft svårt att överhuvudtaget bli gravida och kanske haft det pga något annat i kroppen som gör det svårt att hålla en graviditet? Bara mina egna grubblerier inga fakta.
    Ja, jag använde RR efter ÄL
    jag missade både ÄL och graviditeten
    Trodde att alla gravsymtom var pga all stress

    Hade jag vetat att jag var gravid hade jag aldrig rört RR.

    Jag har ÄL och mens regelbundet men tog RR för att man känner piggare och mår bra av de

    Innan jag började med RR läste jag noga all info och där fann bekräftat att RR aborterar foster
  • Äldre 25 Apr 20:29
    #7

    Finns det verkligen fakta på att rr kan orsaka missfall? Vad jag vet så är det bara en rekommendation att undvika rr efter äl eftersom att det inte finns någon forskning på hur rr påverkar ett foster eller en graviditet.

    Missfallet kan mycket väl skett ändå.

  • Äldre 25 Apr 21:26
    #8
    Flisan79 skrev 2013-04-25 20:29:32 följande:
    Finns det verkligen fakta på att rr kan orsaka missfall? Vad jag vet så är det bara en rekommendation att undvika rr efter äl eftersom att det inte finns någon forskning på hur rr påverkar ett foster eller en graviditet.

    Missfallet kan mycket väl skett ändå.
    Ja det finns massor av fakta.
    Bara att leta igenom utländska sökmotorer.
    Jag har slutat läsa svenska sidor inom hälso- och sjukvård eftersom dessa kunskaper i Sverige är så undermåliga.
    Egentligen inte särskilt konstigt med tanke på att befolkningen är rätt liten.
Svar på tråden tror du att du blev gravid med hjälp av rosenrot?