• Chaplin89

    Plus efter ett års försök :)

    Idag fick jag ett mycket efterlängtat plus på Stickan!! Vi har försökt sedan april-12 och det tog alltså ett år, men nu finns det äntligen nån därinne. Jag är så himla glad!!!!!! Så när man nu ska räkna veckor, räknar man då från ÄL eller från sista mensens första dag??? Mensens sista dag???

  • Svar på tråden Plus efter ett års försök :)
  • filli01

    Stort grattis!!!!{#emotions_dlg.flower}  Dom brukar räkna från mensens första dag.

    Då kommer du sväva på moln idag? Skrattande 

  • Susanne1975
    Chaplin89 skrev 2013-04-26 06:17:30 följande:
    Tack! Då är jag alltså redan i v 4 eller 3+5 :)
    Grattis Chaplin! :) Jag har också plussat efter ett år sedan mitt senaste missfall. Är så lycklig! :) När har du BF?
  • Chaplin89

    Hej Susanne! Jag har bf den 4/1 :) Hoppas allt går bra för dig också den här gången!!
    Mår bara så hemskt illa och är väldigt trött, sov över tre timmar idag mitt på dan när man och son var och hälsade på farmor :)

  • Spirello

    Stort grattis! Vi har precis passerat ett år av försök utan plus, men den här tråden gav mig nytt hopp.

  • Susanne1975
    Spirello skrev 2013-05-05 20:05:30 följande:
    Stort grattis! Vi har precis passerat ett år av försök utan plus, men den här tråden gav mig nytt hopp.
    Förstår att det är svårt att hålla hoppet vid liv...tålamodsprövande är det. Har du barn sen förut?
  • Susanne1975
    Chaplin89 skrev 2013-05-05 20:02:09 följande:
    Hej Susanne! Jag har bf den 4/1 :) Hoppas allt går bra för dig också den här gången!!
    Mår bara så hemskt illa och är väldigt trött, sov över tre timmar idag mitt på dan när man och son var och hälsade på farmor :)
    Åhh tack! Det hoppas jag med! :) Jag intalar mig själv att det måste gå bra nu men glädjen blandas med en del rädsla också. Jag har aldrig plussat så tidigt förut så jag ser fram emot att passera BIM. 

    Trötthet och illamående är ingen höjdare. Jag känner inte jättemycket. Lite illamående, molvärk och aningens tröttare. Jag har ju en stor son hemma så jag kan vara lite lat. :) 
  • Spirello
    Susanne1975 skrev 2013-05-05 20:24:41 följande:
    Förstår att det är svårt att hålla hoppet vid liv...tålamodsprövande är det. Har du barn sen förut?



    Vi försöker med vårt första. Känns som att det borde bli vår tur snart.
  • Susanne1975
    Spirello skrev 2013-05-05 20:38:50 följande:



    Vi försöker med vårt första. Känns som att det borde bli vår tur snart.
    Hoppas du snart får ditt efterlängtade plus! Har du testat ÄL-stickor? 
  • Spirello
    Susanne1975 skrev 2013-05-05 20:44:48 följande:
    Hoppas du snart får ditt efterlängtade plus! Har du testat ÄL-stickor? 



    Det hoppas jag också. Har använt ÄL-stickor sen juni-12 och de senaste två cyklerna fertilitetsmonitor.
  • Susanne1975
    Spirello skrev 2013-05-05 21:22:53 följande:



    Det hoppas jag också. Har använt ÄL-stickor sen juni-12 och de senaste två cyklerna fertilitetsmonitor.
    Då låter det som du har koll på läget. :) Själv provade jag ÄL-stickor för första gången i mitt liv denna månad och jag hade ÄL 8 dagar senare än jag gissat. 

    Har ni funderat på att söka hjälp?  
  • Chaplin89

    Spirello: Håller tummarna för dig att du snart får ditt plus :)
    Själv hade jag en sjukt oregelbunden menscykel, kunde variera mellan 28-50 dagar och då är det inte lätt att pricka rätt ;) Men den senaste ägglossningen kändes så tydligt, testade positivt och lyckades mysa till det... Plussade på ÄL+10! Räknar nu min grav från ÄL som 2+0 eftersom jag inte riktigt vet senaste mensens första dag!

  • Spirello

    Nu kan jag vara med i den här tråden på riktigt! Plussade med digitalt "Gravid 1-2" nu i kväll. Helt oväntat.

Svar på tråden Plus efter ett års försök :)