Inlägg från: älskarlivet81 |Visa alla inlägg
  • älskarlivet81

Lärares Semestrar

Om man som lärare tar ledigt utanför loven så blir det obetald tjänstledighet. Lärare har annars 5 veckors semester som alla andra, men får bara ta den på sommaren. Övrig tid på lov är injobbad tid.

• älskarlivet81
    Pralinus skrev 2013-04-26 18:06:22 följande:
    Lärrare har INTE ledigt under småloven d.v.s påsk, sport och höst. Det jobbar lika mycket som vanligt fast gör andra grejer t.ex. har utbildningar eller rättar uppsatser/prov o.s.v. Om de har ledigt under sommar en vet jag inte, jag trodde det men nu blir jag osäker. I alla fall så jobbar de in den semestern på kvällar och helger då de får rätt inlämningar samt planera lektioner ( och ja det tar väldigt lång tid). Är själv inte lärrare utan elev ( gymnasie) och kan inte låta bli att märka hur mycket lärrare sliter och gör allt för eleverna och ofta bara får skit tillbaka både av eleverna, föräldrarna och media. Så tack alla lärrare för allt ert hårda jobb
    Vi är lediga på påsk och sportlov, och några dagar på höstlovet, men det är ju för att vi jobbar 45 timmarsvecka. Men bara för att vi inte är på jobb finns det massor av jobb att göra och det gör man ofta på loven också
  • älskarlivet81

Absolut, vi jobbade 2-3 dagar på höstlovet. Det är.bara så att då kanske ni har någon dag längre sommarlov eller liknande så antalet arbetsdagar blir detsamma för oss.

LunaLunatic skrev 2013-04-26 23:55:08 följande:
    Och vi lediga sport + påsk men jobbade höst. Är ju olika hur skolorna lägger ut tiden.

Svar på tråden Lärares Semestrar