Inlägg från: RöttÄrSött |Visa alla inlägg
  • RöttÄrSött

Förlossningen vs BB långt inlägg

Jag har samma erfarenheter. Jag stötte på EN uska och EN BM som "såg" mig som människa och brydde sig i mig. Hon gjorde inte mer arbete än någon annan utan det var samtalet och engagemanget i mig och min situation som gjorde att jag kände mig så omhändertagen.

De flesta andra viftade bort alla kommentarer med "ja så är det att få barn" (tills jag fick muskelryckniningar och skrek okontrollerat av smärta pga rester i kroppen efter snitttet) eller skällde på mig (för att sonen i pyjamas sparkade av täcket mitt i natten utan att jag vaknade, vilket han som femåring fortfarande gör ) eller den förbenade amningen...

Det behövs inte mycket för att "se" en patient och det är absolut ingenting som kräver mer jobb i många fall utan bara enkla saker som ögonkontakt och små kommentarer. Det är dock mycket olika hur mycket personalen anstränger sig. Sedan kan det såklart vara en stressig dag eller saker som händer andra kvinnor men då det dag efter dag märktes sådan skillnad från personal till personal.

Sedan en sådan liten sak som maten som förvisso tar lite extra tid... Efter en utdragen fl sov både jag och sonen första tiden, uskan ifråga kom in vid lunchen och jag vaknade till varav hon sa "sov du, jag lägger en bricka i kylen". Då jag sedan sov över middagen också kommenterade en annan barskt att jag minsann missat middagen (och fick skylla mig själv...)

Svar på tråden Förlossningen vs BB långt inlägg