Vad får era katter för torrfoder?
Vad får era katter för torrfoder och vad ser ni för fördelar med fodret ni ger? Varför köper ni fodret ni gör? Är det för att det är bäst/billigt/miljövänligt/bekvämt att handla eller något helt annat?
Vad får era katter för torrfoder och vad ser ni för fördelar med fodret ni ger? Varför köper ni fodret ni gör? Är det för att det är bäst/billigt/miljövänligt/bekvämt att handla eller något helt annat?
Tack :)
Acana torrfoder och Mjau mjukfoder.
Varför inte ge riktigt, rått, färskt kött till era kissar istället för att leta efter torrfoder med högst kötthalt..?
Ormar matas med råttor, hästar får gräs, kaniner får gräs/örter/grönsaker, ödlor får insekter, fåglar får insekter och frön.
Varför ska vi då trycka i våra katter torrisar som ändå bara leder till dålig munhälsa och problem med urinblåsan?
Eukanuba chicken and liver. Blev verkligen besviken på marknaden då jag blev varse om hur många foder, även dyra foder, som är undermåliga.
Vad jag är nyfiken på är varför ni som köper billig skräpmat i mataffären ger era katter så fruktansvärt dåligt foder, som Friskis som nästan enbart innehåller spannmål. Det blir i längden betydligt dyrare då tex urinsten förr eller senare dyker upp och kostar många många tusenlappar och kanske kostar livet på er katt. Katten måste dessutom äta betydligt mycket mer för att bli mätta, än med ett foder som innehåller mestadels kött. Mer hamnar även i lådan då en katt inte kan tillgodogöra sig spannmål.
Är det för att ni inte tycker katten ska kosta pengar eller är det av okunskap?
Royal canin active outdoor, tror det är fulla namnet. Alice är aktiv och vill vara ute större delen av tiden.
Jo just det, hon tycker om det och mår bra av det.
Brit torrfoder och blötmat från Favorit (Det enda mina katter äter).