Inlägg från: Herdis |Visa alla inlägg
  • Herdis

Varför är Iranska/persiska tjejer så vackra, snygga och exotiska? mycket snyggare än blonda tjejer

Eget beröm luktar illa... 

Men visst, jag medger att de gamla perserna var ett vackert folk. Både kvinnor och män. Och visst ser man det utseendet i Iran fortfarande. Det är något med de stora, mandelformade ögonen och de halmmåneformade ögonbrynen som är speciellt. Som man kan tänka sig att Nebukadnessar och hans gemåler såg ut! Samt att ansiktsbenen ofta är finskurna, välmodellerade. Och att ögonen och håret är så blankt mörka - men huden ändå inte "för" mörk för attraktivitet, och ansiktsdragen nästan europeiska.

Tyvärr är de ganska kortväxta och spensliga även i kroppen, så persiska män är för korta för mig i alla fall - även om de är snygga i fejset.   

To learn who rules over you, simply find out who you are not allowed to criticize
  • Herdis
    gerd123 skrev 2013-04-29 16:05:06 följande:
    Jo det är blandad kompott överallt. Dessutom så blir många av de här tjejerna gamla väldigt fort och vissnar långt innan den nordiska skönheten 
    Ja, där håller jag med.
    To learn who rules over you, simply find out who you are not allowed to criticize
  • Herdis
    Persisk skrev 2013-04-29 20:07:25 följande:
    Min man är 183 cm lång, han är då '''vanlig'' / medel i längden. Persiska killar brukar vara mellan alltfrån 170-190cm.  Precis som bland svenskar och andra folkslag så är vissa korta, vissa långa och majoriteten medel.
    OK. Min erfarenhet - och jag har faktiskt träffat många iranier här i Sverige - är att männen är 170-175 cm. Fast det är i och för sig män som är 43-60 år nu - det kan ju vara så att de unga killarna, som fått bättre näring under uppväxten kanske, blir längre. Precis som de unga japanerna.
  • Herdis
    Persisk skrev 2013-04-29 22:52:48 följande:
    Ja hon har naturligt grön/blåa ögon, här en bild på henne från nån bio film i iran

Faktum är att det där är exakt som mina och mina barns ögon! Samma färg, samma svarta ring runt iris, samma gula fält runt pupillen. Faktiskt samma form på ögonen också. Hon måste härstamma från någon viking, som varit där och gjort affärer och härjat på 1000-talet!
  • Herdis
    kramdjur skrev 2013-04-29 23:40:54 följande:
    En Iranier på mitt jobb ( som för övrigt är väldigt rolig och trevlig) hävdar att Iran är världens mest högteknologiska land (vilket ni säkert har varit någon gång i antiken) ödmjukhet verkar inte riktigt vara eran grej.
    Det där var lite kul. När de anlade Semiramis' hängade trädgårdar, eller..?
  • Herdis
    Persisk skrev 2013-04-29 20:27:12 följande:
    Flera frågade om min bild, här får ni. Jag till Höger med brun sjal/manto. Bilden tagen i Iran. Och ja, jag älskarmina ögonbryn såhär så ni behöver ej kommentera dom negativt, jag bryr mig inte vad ni tycker. =)

Ja, om det är du så håller jag med dig om att du är vacker - på den bilden. Men du är också väldigt sminkad och "konstgjord" - nästan alla unga kvinnor ju skulle bli vackra med så mycket polishing. Har du ingen bild där du är naturlig och osminkad..? Det många säger om oss skandinaviska kvinnor, är att vi är så naturligt fräscha. Även utan smink.
Svar på tråden Varför är Iranska/persiska tjejer så vackra, snygga och exotiska? mycket snyggare än blonda tjejer