Persisk skrev 2013-05-02 13:35:14 följande:
Iranier är en muslimsk folkgrupp men som jag skrev är ju majoriteten av iranier inte alls religiösa, visst vi har religiösa bland oss också men majoriteten av iranierna är ju icke religiösa eller endast muslimer bara såhär, för att de föddes till muslimer. Och ja, tekniskt sett är 99 % av alla iranier födda som muslimer. Vi har en liten kristen befolkning, runt 100. 000. Och fåtal Iranska judar. De som konverterar de kan ju knappast räknas som riktiga krista då de inte ä födda som kristna utan födda som muslimer. Kolla på statistik och fakta så ser du att 92 % av Iran är Shia, 7 & Sunni och resten 1 & är Kristna: (armenier och assyrier)
Varje Iranier som konverterar gör bara fördomarna mot oss iranier större, de har behovet av att få bekräftelse därför konverterar dom, bär kors osv vilket är roligt och tragiskt.
Vi är ju tyvärr!!! kända för att glömma bort vårt ursprung så fort vi flyttar från Iran, bära kors, skaffa svenska namn, snacka skit om muslimer. DESSA iranier skämmer ut resten av oss, hatar dessa iranier, jag ser dom inte ens som iranier utan som ett gäng rövslickare som söker bekräftelse.
Det där var det dummaste jag läst i tråden hittills. Finns inget som heter "muslimsk folkgrupp", eftersom islam inte är en folkgrupp utan en religion. Dessutom, som sagt, är mååååååååånga iranier zoroaster, kristna, judar osv.