Forum Ekonomi - Känsliga rummet
Varje medlem är ansvarig för sina inlägg.
  • Jag skäms över att köpa billiga produkter och fejkar i mitt hem

Fre 3 maj 2013 20:18 Läst 35893 gånger Totalt 204 svar
    Visar endast inlägg av Anonym (Ekonimisk mor) - Visa alla inlägg
  • Anonym (Ekoni­misk mor)
    Återställ
    Fre 3 maj 2013 20:18 #141

Jag handlar det mesta på Lidl och väljer det som har bra kvalitet där. Billigt och bra. Både mat, kläder, skor, fröer, svartvinbärsbuskar o dyl. Deras bröd gillar jag inte så jag bakar det själv i samma veva som jag lagar mat i ugnen.
    Ibland handlar jag på andra ställen men då är det oftast storförpackningar till lågt pris eller kött med kort datum till halva priset.
    Mitt barn har en del kläder från det att jag var liten och från storasyskon som flyttat hemifrån och själv har jag kvar vissa kläder från högstadiet eftersom min figur är densamma som då trots att jag är över 40 nu. Jag får ofta komplimanger för att vi är fint klädda och alltid är matchade, trots att jag inte äger ett märkesplagg.

Jag är rätt stolt över mig själv som klarar vår ekonomi trots att jag är ensamstående mor och inte får något bostadsbidrag då jag äger och inte hyr huset vi bor i (även fast banken äger halva typ). Skulle någon ha problem med att jag handlar på Lidl eller har lågprisvaror så är det just deras problem, inte mitt.

Logga in
Bli medlem
Svara i tråden...

Innehåll